Alkaa pikku hiljaa ärsyttämään, kun joka päivä on vähintään yli 25 astetta!
Et saa nukuttua kunnolla, koska valut hikeä. Juo, syö, vältä turhaa liikkumista ja silti hikoilet ja kunnon sadetta ei näy, joka viilentäisi ilmaa kunnolla edes hetkeksi.
Tiedän, ettei Suomen kesistä saisi valittaa, koska se on niin lyhyt ja kohta tulee taas masentava pimeä aika, joka tuntuu ikuisuudelta.
Oon kuitenkin aivan poikki, enkä jaksa ulkoilla ylimääräistä senkunttia tuolla kuumuuden takia. Ja varmasti moni muukin tuskailee tämän kanssa.
En nyt tarkoita pahalla, mutta en kyllä yhtään ymmärrä kun jotkut valittelee kuinka sais olla vieläkin lämpimämpää ja näitä auringonpalvojia, jotka suorastaan nauttii siitä.
Miten te muut olette pärjänneet tän kuumuuden aikana?
Tuulettimet on täysillä, pikku ikkunat ja parvekkeen ovi auki, 21 aikaan käyn vasta kylmässä suihkussa ja saatan päivän aikana käydä uimassa. Ei nekään virkistä kuin hetkeksi. Täällä varsinais-suomessa päin alkaa olla aika lämpimää merivettä.
En edes jaksa enää tarkistaa, onko kirjoitusvirheitä. Jos on, sori niistä kun ei vois nyt vähempää kyllä kiinnostaa.
Kommentit (82)
Mua ärsyttää syksy, kun melkein joka päivä sataa vettä. Talvella ärsyttää, että puoleen vuoteen ei yhtäkään siedettävän lämmintä päivää ja aina kylmä ja auto jäässä ja tiet liukkaita. Ole onnellinen, että kesä kestää vain 2-3 kuukautta.
Kuinka monta valitusketjua tästä asiasta pitää avata...?
Tänään aamulla oli kyllä seinä vastassa kun meni ulos puoli seitsemän aikoihin. Lämpötila oli siis 24 astetta tuohon kellonaikaan ja ilma hyvin raskas ja tukala hengittää. En muista kokeneeni vastaavaa ikinä Suomessa.
Kohta alkaa puolen vuoden pimeys. Nautit sitten tämänkin edes ja sanaakaan et valita ennen ensi kesää.
Mitäpä jos AP laihduttaisit ensi kesäksi?
Ei vika ole säässä vaan asunnossasi. Minulla korkein lämpötila on ollut sisällä 24 astetta, eikä ilmastointeja ole. Yöllä ikkunat auki hyttysverkoin ja päivällä ikkunat ja kaihtimet kiinni. Uusi talo tai ilmalämpöpumppu auttaa.
Onneksi olen lomalla, joten ei haittaa. Töissä ollessa helteet ovat ikäviä, kun pitää olla pitkät housut jalassa. Kotona on onneksi nykyisin ilmastointilaite ja kylmässä suihkussa voi käydä vaikka kerran tuntiin. Olen myös miettinyt, että voisi ottaa kylmiä kylpyjä, kun on kylpyamme.
Noin muuten tulee mieleen kolmen vuoden takainen Japanin matka. Kioto on laaksossa, jossa ei juuri tuullut, aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, ilmankosteus oli 70% ja lämpötila 38 astetta. Silloin ei viitsinyt kovin pitkiä aikoja olla ulkona yhtä soittoa ja miehenäkin käytin iloiten aurinkovarjoa.
Naiset odottakaas kun tulevat vaihdevuodet ja kuumat aallot pukkaa sisuksista sekä helteen johdosta. Nuorena pystyi helteillä töissäkin käymään mutta tämä vetää tässä iässä ihan työkyvyttömäksi. Onneksi on jo työttömänä. Ei estrogeeni korvaushoito vie kuin pahimmat oireet. Sitten vielä muut lääkitykset päälle. Ulkona pitää olla suihkumyssy päässä kun hiki virtaa päästä kuin hanasta vaikkei muuta tee kuin istuu. T:56v
Joo, mulla tulee ärtymystä päivällä päivän kuumimpaan aikaan. Ei muuta syytä kuin helle. Vihastuttaa vaan.
Ai että mä nautin tästä lämmöstä. Ja yhtä paljon nautin näiden valittajien itkusta😁
En tajua miten helteestä nauttijat on vauvalla? Luulisi että olisi helteestä nauttimassa
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää syksy, kun melkein joka päivä sataa vettä. Talvella ärsyttää, että puoleen vuoteen ei yhtäkään siedettävän lämmintä päivää ja aina kylmä ja auto jäässä ja tiet liukkaita. Ole onnellinen, että kesä kestää vain 2-3 kuukautta.
Kyllä kesä pitempään nykyään kestää. Usein helteitä on jo toukokuussa ja ihan syyskuun loppuun asti saattaa olla hellepäiviä.
Ennen yleensä kesä oli ohi jo elokuussa, mutta nykyään lokakuulle asti on lämmintä.
Oletko jotenkin sairas kun et pysty nukkumaan kun on lämmin? Asunnossani on ollut koko ajan 30 astetta eikä minulla ole edes tuuletinta. En ole kaivannut sitä. Ilma liikkuu tarpeeksi kun ikkunat ja parvekkeen ovi on auki. Sama lämpötila on työpaikallakin.
Monta kertaa olen miettinyt lämmön olevan jotain 26 mutta se 30 mittarissa on. Ulkona 30 astetta ei tunnu enää niin paljolta. Lenkillä käydessä sen huomaa parhaiten. Kesäkuun alussa kun oli jotain 25. Se tuntui kovemmalta. Olen nukkunut kuten ennenkin. Ainut mikä on joskus häirinnyt on ollut nuorison mekastus pihalla baarista tullessa.
Pidän itsekin uimisesta mutta en ui koska haluan jäähdyttää itseäni. Sen voi tehdä kun menee istumaan varjoon. Uin koska pidän siitä ja nautin lämpimästä vedestä. Kun voit uida mielin määrin. Ilman että veden kylmyys tekee siitä epämiellyttävää. Saati kylmä vesi estää edes uimasta kuin muutaman kymmentä metriä.
Joskus mietin miten pärjäisin jos olisi pari kuukautta 30 astetta. No nyt tiedän. Olen elänyt aivan normaalisti.
AP, kiireesti lomalle Thaimaaseen!
Hoitoalan töissä on ihan hirveää. Ei ilmastointia, hengittämättömät vaatteet, fyysinen työ ja maski naamalla!
Vierailija kirjoitti:
Naiset odottakaas kun tulevat vaihdevuodet ja kuumat aallot pukkaa sisuksista sekä helteen johdosta. Nuorena pystyi helteillä töissäkin käymään mutta tämä vetää tässä iässä ihan työkyvyttömäksi. Onneksi on jo työttömänä. Ei estrogeeni korvaushoito vie kuin pahimmat oireet. Sitten vielä muut lääkitykset päälle. Ulkona pitää olla suihkumyssy päässä kun hiki virtaa päästä kuin hanasta vaikkei muuta tee kuin istuu. T:56v
Ja fyysinen kunto on 0. Jaksatko kävellä edes 2km uupumatta tai pääsetkö lattialta ylös ilman tukea?
Vierailija kirjoitti:
Miksi minusta tuntuu, että tällaisten kommenttien kirjoittajat asuvat jossain ihan eri maassa kuin minä. Minun mielestäni syksyllä ja talvella on kyllä poikkeuksetta todella vaihtelevia säitä, vaikkakin tietysti viileämpää kuin kesällä. Talvellakin on niitä paukkupakkaspäiviä ja sitten välillä niitä lumiukkokelejä. Lämpötila voi vaihdella parikymmentä astetta ihan parin päivän sisällä, joten naurettavaa kitistä, kun aina on vain 30 astetta pakkasta. Ei ole. Nyt viimeisen kuukauden ajan lämpötila on vaihdellut maksimissaan 5 astetta eri päivinä. Kyllä tämä minun mielestäni tylsempää on.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten helteestä nauttijat on vauvalla? Luulisi että olisi helteestä nauttimassa
Kännykkä kädessä rannalla.
Helteet on ihania, jatkuisi vaan. Miksi valitat kun on kesä, katsos kun kesällä ei ole pakkasta.