Lähdin äitiyslomalle ja nyt sain kuulla, ettei töitäni hoida kukaan
Hoidani työni puolesta laajaa asiakaskontaktia ja esimerkiksi sosiaalista mediaa. Minulla on myös iso asiakasrekisteri, jota ylläpidän. Minun tilalleni ei palkattu ketään, vaan työni jaettiin työntekijöiden kesken, joka oli mielestäni iso virhe. Miten tilanne voi pysyä hallinnassa?
Nyt sain kautta rantain tietää, että sähköposteihin ei vastailla, puheluihin ei soitella takaisin, sosiaalinen media ei päivity eikä sitä hoideta mitenkään. Kaikki tekemäni työ markkinoinnissa valuu hukkaan, asiakkaat kaikkoavat firmasta. Tärkeisiin yhteydenottoihin ei reagoida, esimerkiksi sellaiseen, jossa asiakas on tilannut tuotteen, maksanut sen, mutta ei ole saanut tuotetta. Kukaan ei vastaa hänelle.
Voi olla, etten äitiysloman jälkeen palaa enää tuohon firmaan. Joka on surku, koska olen itse ollut rakentamassa ko. brändiä ja tehnyt siitä sen, mitä se on, ja koen sen ns. omakseni. Olen pettynyt pomoon ja työkavereihin ja koko hallintoon, miten tämä asia on hoidettu.
Kommentit (27)
Asiahan ei kuulu sinulle vaan työnantajallesi. Jos heidän mielestään asiassa olisi ongelma, he olisivat tehneet sille jotain. Ilmeisesti ovat tyytyväisiä näin.
Mitä sä ressaat moisesta. Nauti nyt äitiyslomasta ja vanhempainvapaasta. Pari- kolme kuukautta ennen paluuta katsot mikä tilanne on ja tarvittaessa etsit sitten paremman työnantajan.
Huoli pois!
Tosiasiassa työsi on ollut paperinpyörittelyä ja firma pärjää ilman sinuakin.
Onpa hirveä tilanne. Mitä jos otat pomoon yhteyttä, ja kerrot nämä havainnot?
Ymmärrän kyllä sinua. Vaikka asia ei varsinaisesti ole ongelmasi, niin harmittaahan tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hirveä tilanne. Mitä jos otat pomoon yhteyttä, ja kerrot nämä havainnot?
Ymmärrän kyllä sinua. Vaikka asia ei varsinaisesti ole ongelmasi, niin harmittaahan tuollainen.
Ei, se olisi typerä virhe. Äitiyslomalaisen asia ei ole soitella neuvontapuheluita pomolle. Ap ei omista firmaa.
Asia ei joo ole ongelmani, mutta vaivaa minua. Minulla on kunnia-asia hoitaa työni ja varsinkin asiakaskontaktit hyvin. Nyt huomaan miten paljon olen tehnyt brändin ja imagon eteen, kun töitäni ei enää hoidakaan kukaan; some makaa paikallaan, asiakkaat eivät saa ketään kiinni, kukaan ei hoida markkinointia tai kontakteja jne.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa työsi on ollut paperinpyörittelyä ja firma pärjää ilman sinuakin.
Ei näytä pärjäävän, jos asiakkaat vaihtaa monen vuoden jälkeen firman toiseen. Pelkään, että työporukka, joka hoitaa vaativia töitäni hajanaisesti tuhoaa koko lafkan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hirveä tilanne. Mitä jos otat pomoon yhteyttä, ja kerrot nämä havainnot?
Ymmärrän kyllä sinua. Vaikka asia ei varsinaisesti ole ongelmasi, niin harmittaahan tuollainen.
Ei, se olisi typerä virhe. Äitiyslomalaisen asia ei ole soitella neuvontapuheluita pomolle. Ap ei omista firmaa.
Tämä, en varmasti ota yhteyttä pomoon. Epäluottamuslausekin se on, jos yhtäkkiä otan yhteyttä, että miten siellä hommat oikein hoidetaan. Ei äitiyslomalta oteta tällaisia isoja asioita esille. Toisekseen en halua äitiyslomalta sotkeutua mihinkään firman asioihin, vaikka unettomina öinä näitä väkisinkin mietin. Noh, kunhan vauva syntyy, saan varmasti muuta ajateltavaa..
ap
Vierailija kirjoitti:
Näin tärkeää työsi oikeasti on.
Tulee kyllä todella arvostettu olo siitä, miten tärkeänä panostani on oikeasti pidetty.
ap
No nyt on kesäkausi, onko tää teille myyntisesonkia vai hiljasta aikaa? Ehkä ne viestit ohjautuu jollekin kuitenkin.
Tuo pistää myös miettimään, onko sinulla tehtävää äloman päättyessä. Ei ole erityisen hyvä merkki, että ei palkata sijaista ollenkaan. Mutta älä näitä mieti, vaan nauti tulevasta vauvasta ja uudesta arjesta. Tsekkaile työmarkkinoita, kun paluu työelämään on ajankohtaista.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kesäkausi, onko tää teille myyntisesonkia vai hiljasta aikaa? Ehkä ne viestit ohjautuu jollekin kuitenkin.
Meillä kesäkausi on ihan normaali kausi, eli ei eroa muusta mitenkään. Meillä on firman maili sellainen, johon vastailee minun lisäkseni 2-3 henkilöä ja tämä siis meidän henk koht mailien lisäksi. Huomasin jo aiemmin, että minä vastaan reilusti suurimpaan osaan sieltä, mikä oli ihan ok. Mutta nyt niihin viesteihin ei vastaa kukaan, siellä on kymmeniä tärkeitä maileja, joihin ei kukaan ole reagoinut (myönnän, kävin heikkona hetkenäni kurkkaamassa).
Lisäksi somen hiljaisuus minua harmittaa, koska nytkin tiedän, että firmalla olisi paljon sometettavaa. Tapahtumia ym. menee ohi ihmisiltä, kun kukaan ei vaivaudu infoamaan asiakkaita...
ap
No et voi vaikuttaa asiaan mutta ehkä kannattaa katsella vaihtoa kun palaat.Omat työnikin jaettiin ja oli ikävää huomata palatessa että vaikka homma oli pyörinyt niin sitten sai korjailla sotkuja.Tuo ettei sijaista palkata on kyllä tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
No asiahan ei varsinaisesti ole sun ongelmas. Teet työs ja nostat palkan
Näin on. Hautausmaat ovat täynnä korvaamattomia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo pistää myös miettimään, onko sinulla tehtävää äloman päättyessä. Ei ole erityisen hyvä merkki, että ei palkata sijaista ollenkaan. Mutta älä näitä mieti, vaan nauti tulevasta vauvasta ja uudesta arjesta. Tsekkaile työmarkkinoita, kun paluu työelämään on ajankohtaista.
Jep, tämä. Selkeästi panostani arvostetaan, että muutama ihminen voi hoitaa kaikki työni vasemmalla kädellä omien töidensä ohessa... Pomo ei ole maailman paras esimies, eikä tosiaan osaa oikein ammattimaisesti hoitaa mitään. Nauttii kuitenkin keksimästään valta-asemasta, eikä ota kritiikkiä tai ehdotuksia vastaan. Paljon siis sisäisiä ongelmia, joten työmarkkinoiden tsekkailu on varmasti edessä.
ap
Tuota... Ikävintä tuossa on ap se, että selvästi sinun tekemääsi työtä ei pidetä tärkeänä eikä arvokkaana. Jos pidettäisiin, sinulle olisi palkattu sijainen. Eihän tärkeää työtä uskalleta jättää hunnungolle!
Eli sinuna alkaisin todellakin katsella muita hommia, koska jos sinut katsotaan nykyisessä firmassasi noin tarpeettomaksi, sinut saatetaan siirtää muihin tehtäviin tai jopa irtisanoa yt:ssä.
Ikävä sanoa näin, enkä ollenkaan väitä, ettet olisi ollut oikeasti nainen paikallaan ja hyvä työntekijä. Pomosi ei kuitenkaan selvästi arvosta työpanostasi.
Koita päästää irti. Sinulla on liikaa nyt yrittäjän vastuuta. Ehkä sinun pitäisikin olla yrittäjä tuolla asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hirveä tilanne. Mitä jos otat pomoon yhteyttä, ja kerrot nämä havainnot?
Ymmärrän kyllä sinua. Vaikka asia ei varsinaisesti ole ongelmasi, niin harmittaahan tuollainen.
Ei, se olisi typerä virhe. Äitiyslomalaisen asia ei ole soitella neuvontapuheluita pomolle. Ap ei omista firmaa.
Tämä, en varmasti ota yhteyttä pomoon. Epäluottamuslausekin se on, jos yhtäkkiä otan yhteyttä, että miten siellä hommat oikein hoidetaan. Ei äitiyslomalta oteta tällaisia isoja asioita esille. Toisekseen en halua äitiyslomalta sotkeutua mihinkään firman asioihin, vaikka unettomina öinä näitä väkisinkin mietin. Noh, kunhan vauva syntyy, saan varmasti muuta ajateltavaa..
ap
Siis miten niin? Tottakai äitiyslomaltakin voi ottaa tämmöisiä asioita esiin jos ne kerran tulevat tietoosi ja sinua muutenkin mietityttävät. Se ei ole sun velvollisuutesi eli saat keskittyä vauvaasi jos niin haluat, mutta kun asia kuitenkin höiritsee sinua, niin asiallista ja ammattimaista olisi nimenomaan ottaa pomoon yhteys että ” Hei, saan firman asiakkailta toistuvasti yhteydenottoja joissa kysellään, kehen perhevapaani aikana pitäisi ottaa yhteyttä xx ja yy asioiden ja tilausasioiden tiimoilta. Ilmeisesti järjestelyt eivät ole asiakkaille ihan selvät. Voisiko selventää?” Ja sen jökeen forwaat pomolle suoraan jokaisen kyselyn.
No asiahan ei varsinaisesti ole sun ongelmas. Teet työs ja nostat palkan