Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyisin lasten kasvattaminen

Vierailija
15.07.2021 |

Aivan vieras käsite vanhemmille?

Olemme asuneet kolme vuotta kerrostalossa ja kiitos nyt todellakin riittää.

Aamulle klo 9 jälkeen kerrostalon piha-alue täyttyy lapsista 3-15v ikäisiä) lapset tuovat mukanaan eväitä joita siinä leikkien ja remuaminen ohella syödään.
Roskat, banaaninkuiret, omenat heitetään pihalle.
Hiekkalaatikon hiekkaa on pihat ja rappukäytävät täynnä.. mm hiekkalaatikko on jo kaksi kertaa tämän kolmen vuoden aikana täytetty uudelleen.
Leikin äänet ovat kirkumista ja huutamista.
Kivien heittelyä.
Pihalla potkitaan palloa lasiovia ja lasi-ikkunoita päin.

Piha-alueella (kerrostalon pihalla) ulkoiluttaa lapsiaan viereisten taloyhtiöiden ja omakotitaloalueen perhepäivähoitajat, sekä aivan vieraat lapset muualta.

Jopa pyykkitupa on otettu leikkien kohteeksi; silläkin tietyt äidit pesevät vuorollaan pyykkiä niin pihan noin 25-30 kpl kokoisella lapsilaumalla on vapaa pääsy pyykkitupaan.

Ei voi kuvitella että pitäisi mm ikkunoita auki, koska se huudon ja kirkumisen määrä on valtava aamusta iltaan saakka.

Näistä olen sanonut lapsille suoraan, vastauksena: sä et meitä määrää.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa huomannut, etenkin se äänenkäyttö... ei osata yhtään puhua normaalisti vaan pitää huutaa, mekastaa, kiekua ja kirkua. Eikö vanhemmat sano näille koskaan että nyt pienempää ääntä, ettei niin kovaa? Siis ymmärrän että jos joskus lapsi hihkaisee jotain vähän kovempaa mutta jotkut lapset vain yltyvät omasta äänenkäytöstään ja voivat jopa pitää huutamiskilpailuja keskenään. Ei ole kivaa. 

Lapsille olisi hyvä opettaa että sitten kun on oikeasti hätä niin huudetaan, ei muulloin, koska eihän sitä muuten kukaan tiedä että onko pulassa jos mekastusta on 24/7. 

Palloa voi potkia kentillä eikä missään ahtaalla kerrostalon pihalla. En tajua näitä vanhempia jotka päästävät jopa vähän yli 2-vuotiaatkin pihalle oman onnen nojaan ajatellen että onhan siellä vanhempiakin lapsia jotka katsovat perään. Itse en luottaisi pätkääkään vaan olisin pienen lapsen kanssa pihalla... näitä on. 

Vierailija
2/2 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa huomannut, etenkin se äänenkäyttö... ei osata yhtään puhua normaalisti vaan pitää huutaa, mekastaa, kiekua ja kirkua. Eikö vanhemmat sano näille koskaan että nyt pienempää ääntä, ettei niin kovaa? Siis ymmärrän että jos joskus lapsi hihkaisee jotain vähän kovempaa mutta jotkut lapset vain yltyvät omasta äänenkäytöstään ja voivat jopa pitää huutamiskilpailuja keskenään. Ei ole kivaa. 

Lapsille olisi hyvä opettaa että sitten kun on oikeasti hätä niin huudetaan, ei muulloin, koska eihän sitä muuten kukaan tiedä että onko pulassa jos mekastusta on 24/7. 

Palloa voi potkia kentillä eikä missään ahtaalla kerrostalon pihalla. En tajua näitä vanhempia jotka päästävät jopa vähän yli 2-vuotiaatkin pihalle oman onnen nojaan ajatellen että onhan siellä vanhempiakin lapsia jotka katsovat perään. Itse en luottaisi pätkääkään vaan olisin pienen lapsen kanssa pihalla... näitä on. 

Oppivat huutamaan päiväkodissa, että saavat huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän