Miksi joka asialle pitää keksiä joku kiva nimi esim "sober curious"?!
No ehkä mä en ymmärrä kun en someta, että tipaton ei olekkaan enää se juttu vaan "sober curious".
Kommentit (46)
Mutta kun sille on jo nimi keksitty 🙈
Mulla on living curious, välil voin elää täysil mut en aina jaksa.
Mä olen drunk curious.
363 päivää vuodessa selvinpäin, mutta muutaman kerran vuodessa vedän kunnon perseet olalle.
Vierailija kirjoitti:
Tipaton tammikuu on niiiin last season.
Tipaton on juopoille.
Jos joudut ihan erikseen pitämään tipattoman, eikä se tule mitenkään luonnostaan, olet juoppo. Vaikket sitä myönnä.
Vasemmisto voisi välillä kokeilla brain curious…
Onko "sober curioukselle" jokin raja niinkuin vaikka "bi curioukselle"? Missä kohtaa sitä tipahtaa "drunk curiouksen" puolelle? Vai onko tuo vain jokin alkoholistin märän unen nimike?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävä termi, vaikka itsekin olen käytännössä tuollainen.
Nuorisolla on kova tarve keksiä itselleen kaikenlaisia tageja, tää on yksi niistä.
Kunpa nämä keskittyisivätkin vain erilaisten tagien keksimiseen, mutta jotenkin rasittavaa tuo leuhotus kun nämä myös kuvittelee olevansa uutta, uniikkia ja erikoista eli jotain mitä mikään muu sukupolvi ei olisi koskaan aiemmin ollut, tehnyt tai ajatellut.
Pyörää kun ei tarvitse keksiä uudelleen.
t: sober curious since 2002
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tipaton on juopoille.
Jos joudut ihan erikseen pitämään tipattoman, eikä se tule mitenkään luonnostaan, olet juoppo. Vaikket sitä myönnä.
Samahan toi otsikon nimityskin on.
Joinaki vklp voi olla selvinpäin, mut vaan joskus.
Vierailija kirjoitti:
Onko "sober curioukselle" jokin raja niinkuin vaikka "bi curioukselle"? Missä kohtaa sitä tipahtaa "drunk curiouksen" puolelle? Vai onko tuo vain jokin alkoholistin märän unen nimike?
Jos oot sen muutaman viikonlopun selvinpäin ni fine.
"Sober curious" taitaa kyseenalaistaa niitä oman alkoholinkäytön syitä, sekä yksilön että yhteiskunnan näkökulmasta. Niinpä esim. itse en koe olevani sober curious, vaikka pääasiassa olen juomatta ja toisinaan hiprakoin. En vaan koe tarvetta kyseenalaistaa alkoholinkäyttöä, join tai en.
Sober curious kuulostaa suomeksi "kyllähän se kiinnostais välil olla selvinpäin"
Ja mitä nyt tutkin niin sitä se tarkoittaakin..
Ukko38 kirjoitti:
Mä olen drunk curious.
363 päivää vuodessa selvinpäin, mutta muutaman kerran vuodessa vedän kunnon perseet olalle.
Liityn sun tiimiin ❤️
No koko ajanhan näitä asioita/termejä apinoidaan jenkeistä. Joka asiassa.
Tai core-päätteen tunkeminen joka paikkaan. Esim. joku cottagecore, fairycore, earthcore ja mitä noita nyt on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tipaton on juopoille.
Jos joudut ihan erikseen olemaan sober curious, eikä se tule mitenkään luonnostaan, olet juoppo. Vaikket sitä myönnä.
Vierailija kirjoitti:
Tai core-päätteen tunkeminen joka paikkaan. Esim. joku cottagecore, fairycore, earthcore ja mitä noita nyt on
Mitäs noi tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Sober curious kuulostaa suomeksi "kyllähän se kiinnostais välil olla selvinpäin"
Ja mitä nyt tutkin niin sitä se tarkoittaakin..
:D Juuri tuolta se kuulostaa minustakin. Ja jos EI tarkoita että on todellakin aina kännissä niin eikö sober curious ole sitten vaan se melko tavallinen "juon joskus mutta en koko ajan"? Eli aika normaali ja varmaan kaikista tavanomaisin alkoholinkäytön muoto. Jos henkilö EI ole sober curious niin pitääkö juoda koko ajan? :D Aika älytön termi.
Vierailija kirjoitti:
Koska uusi ja varsinkin ENGLANNINKIELINEN termi kertoo että asia on juuri nyt _kuuminta hottia_!!!!
Ja sillä tuntee olevansa osa jotain suurta ja tärkeää.