Ehkäisy petti, mutta tyttöystävä haluaa pitää lapsen
Käytimme siis pillereitä, luotan että hän otti ne sovitusti. Olen vaimokkeelleni aiemmin sanonut, että jos hän tulee raskaaksi, toivon hänen ottavan abortin. En työ- ja opiskelukiireiltäni todellakaan pysty nyt alkamaan kenenkään täysipainoiseksi ja tasapainoiseksi isäksi, eikä kyllä kiinnostakaan. Noh, naiseni sitten päätti että haluaa pitää lapsen. En tiedä mitä tehdä, tuntuu julmalta sanoa että suhteemme päättyy, jos hän lapsen synnyttää, mutta se on kuitenkin järkevintä. Parempi että hän sitten etsii miehen joka haluaa ottaa isän roolin lapsen elämässä, kuin että minä roikkuisin siinä ollen joko välinpitämätön isä tai valheellisesti "joku setä". Onko ketään joka olisi
Kommentit (424)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:01"]
Pelkät pillerit ei riitä, nehän ehkäisee vain 98% raskauksista, mutta jos tähän lisätään kortsu, ehkäisyn teho kasvaa. Ainakin 100 000 naista syö pillereitä ja 2000 näistä tulee raskaaksi siitä huolimatta, mutta kuinka monta vahinkoraskausta ja aborttia ehkäistäisiin sillä, että mies käyttäisi aina kortsua, jos se lapsi on katastrofi.
Ap, se että olet maksanut osan niistä pillereistä ei paranna niiden tehoa. Sun olisi pitänyt itse tehdä jtkn sen eteen, ettei sitä sun lasta nyt tarvisi tappaa. Eli vetää edes se kalu ulos ajoissa tai käyttää sitä kortsua, viimeksi mainittu varmempi tapa, kun niitä siittiöitä saattaa tulla sisään ennen siemensyöksyäkin. Pillerit yksistään eivät ehkäise raskautta 100%, se lukee ihan niiden pakkausselosteessakin.
Nyt tietty kivempi syyttää sitä naista, kun katsoa sinne peiliin. Sen vika, sen moka, sen pitää tappaa sun lapsi, vaikka naikkosesi sitä yritti edes etukäteen välttää, sinä et. Mitenkään. Siksi olet vapaamatkustaja ja siksi myös, että aiot nyt lähteä livohkaan ja jättää vastuuttomuutesi jäjet muiden korjattaviksi. Paljaalla pano maksaa enemmän kuin about 5-8e/kk. Tingi edes jatkossa siitä omasta mukavuudestasi, jos haluat välttää isommta laskut, mitä lapsesta tulee.
[/quote]
Mä en ole ketään syyttänyt tilanteesta, mutta yritä sitä nyt selittää sulle kun ei ilmeisesti ole lukutaitoa? Miten naiseni yritti etukäteen välttää? Ei hänkään ehdottanut koskaan kondomin käyttöä.
ap
[/quote]
Naisesi kuitenkin söi niitä pillereitä, sinä et käyttänyt mitään ehkäisyä. Pelkät pillerit eivät riitä 100% raskauden ehkäisyyn. Sulla taitaa olla huono omatunto, etkö muka tässä ketjussa epäillyt aiemmin sitä, että "naisesi" olisi tahallaan aiheuttanut tämän ei-toivotun raskauden.
[/quote]
En ole epäillyt mitään. Mikään ei riitä 100 % raskauden ehkäisyyn. Ihan yhtä hyvin nainen voi ostaa kondomin ja itse pujottaa sen peniksen ympärille, joten aika huteraa väittää että tässä olisi jompikumpi nyt vähemmän vastuussa.
[/quote] kyllä nyt miehen tulee osata pujottaa se kondomi aarteensa päälle ja vielä niin hyvin että pysyy suurenkin intohimon vallassa päällä.
[/quote]
Ei kyse ole siitä kuka osaa ja kuka ei, vaan että jos nainen haluaa varmistua että kondomi on ehjä ja kunnolla päällä, säilyttää hän itse kondomit ja laittaa myös itse siittimen päälle. Muuten turha syytellä jos tulee lapsia tai tauteja.
Se käyttää ehkäisyä, joka ei halua lasta. Tollo!!!
t. mies
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:28"]
Kai sä olet ap edes joskus lukenut niiden pillereiden tuoteselosteen? Ei voi tulla yllätyksenä, että ehkäisyteho ei ole 100 %.
[/quote]
Eikö se käy ilmi jo avauspostista, että olen tietoinen asiasta? Miksi me nyt muuten oltaisiin "vahingosta" etukäteen keskusteltu.
[/quote]
Avauspostissa et kerro teidän keskustelleen asiasta, vaan mainitset vain itse sanoneesi, että toivoisit ko. tilanteessa aborttia.
[/quote]
No mitä muutakaan se voisi tarkoittaa? Eihän ole tarvetta sanoa tuota ääneen, jos kuvittelee ehkäisyn olevan sataprosenttisen varma.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:46"]
Kai sä olet ap edes joskus lukenut niiden pillereiden tuoteselosteen? Ei voi tulla yllätyksenä, että ehkäisyteho ei ole 100 %.
[/quote]
Eikö se käy ilmi jo avauspostista, että olen tietoinen asiasta? Miksi me nyt muuten oltaisiin "vahingosta" etukäteen keskusteltu.
[/quote]
Avauspostissa et kerro teidän keskustelleen asiasta, vaan mainitset vain itse sanoneesi, että toivoisit ko. tilanteessa aborttia.
[/quote]
No mitä muutakaan se voisi tarkoittaa? Eihän ole tarvetta sanoa tuota ääneen, jos kuvittelee ehkäisyn olevan sataprosenttisen varma.
[/quote]
Keskustelussa kaksi osapuolta vaihtaa ajatuksia eikä toinen sanele päätöksiä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:43"]
[/quote]
[/quote]
Jos kerran olit tietoinen asiasta, niin otit siis tietoisen riskin. Se realisoitui nyt.
[/quote]
Oliko tämä nyt tällainen "jos syöt joka päivä sipsiä, painosi voi lähteä nousuun" -tyyppinen viisaus?
ap
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja millä tavalla on olennaista, oliko asiasta keskustelua vai kerroinko vain oman kantani?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja millä tavalla on olennaista, oliko asiasta keskustelua vai kerroinko vain oman kantani?
[/quote]
No, oliko asiasta keskustelua?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:27"]
Mä tulin raskaaksi, vaikka pillereitä söin tunnollisesti. Kyseessä oli vielä vanhanaikainen Diane Nova-merkkinen ehkäisyvalmiste, josta useampi läheinen sittemmin valitellut lähinnä lapsettomuutta ( nämä aloittivat teininä sen käytön), tein abortin ja pistin välit poikki siihen poikaystävään. Kyllä me siitä lapsesta keskusteltiinkin, itse olin silloin 20v. ja opiskelut kesken, mutta tuntui tosi pahalta tehdä se abortti, vaikka se järkipäätös olikin.
Niin kauan kun miehet eivät itse osallistu siihen ehkäisyyn, on se ei-toivottu lapsi pelkkää naisten kieroilua, siksikin kannattaa vaatia sitä kortsua, se on kannanotto ja merkki siitä, ettei halua lasta, tähän kun lisää ne e-pillerit, niin raskauden riski on olematon. Elaritkin voisi ehkä välttää sillä, että on todistetusti osallistunut itse ehkäisyyn: eli tehnyt sterilisaation, kondomin käyttöä hankala toki todentaa, mutta riskit tuplaehkäisyllä sitä luokkaa, ettei vahinkoja juuri satu ja miehen kanta asiaan jo selvä naiselle alusta asti. ehkäisyn vapaamatkustajilla käy kuten ap:lla, turha syyttää naista siitä, ettei tapa sun lasta, kun sun vastuuttomat halut on sen kuitenkin tehneet jo ja nyt syytät siitä muita. Katse peiliin nyt ap, miksi et itse osallistunut ehkäisyyn?
[/quote]
Mikä ihme vapaamatkustaja? Puolet maksoin pillereistä? Eikö samalla logiikalla naisilta pidä sitten kieltää abortti, jos ovat käyttäneet vain yksinkertaista ehkäisyä?
ap
[/quote]
Panit paljaalla, etkä siis ehkäissyt yhtään mitään.
[/quote]
Ai onko se niin, että vain mies panee paljaalla?
[/quote]
Nainen söi pillereitä. Kaksikosta siis nainen ehkäisi, mies ei. Ja nyt mies ruikuttaa kuinka kukaan ei ymmärrä. Onneksi teitä ymmärtäjiä löytyy.
Jos tollanen vahinko käy, niin naisen kannattaa kyllä miettiä tosia tarkkaan, varsinkin jos on just hedelmällisessä iässä. Naisen kohdalla otollinen aika saada lapsia on huomattavasti paljon pienempi kuin miehillä! Siinä miehet saa sitten biologiassa tasoitusta.
Surullisia on ne tarinat, kun mies painosta aborttiin, jota nainen katuu koko elämänsä, tulee ero eikä sopivaa kumppania löydykään heti. Ehkä myöhempi lapsettomuus päälle. Mutta ei toki ap:n kaltaiset miehet on tärkeintä maailmassa. Ei se koko perhe, ei oma lapsi, ei edes se tyttöystävä, vaan ap. Ap, joka muutaman vuoden päästä todennäköisesti perustaa vapaaehtoisesti perhettä jonkun uuden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei tuo nyt mitenkään vastaa kysymykseen tai kuulu aiheeseen.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:57"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ahaa, eli kuvittelit korvaavasi kondomin käytön sanomalla ääneen "minusta sinun pitää tehdä abortti, jos tulet raskaaksi". Poika se ei toimi niin.
Abortti vai eikö?
http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2014071918503928_jp.shtml
Mäen voi ymmärtää ketkä kuvittelee voivansa päättää toisen ihmisen kohtalosta noin radikaalisti...
Jos tollanen vahinko käy, niin naisen kannattaa kyllä miettiä tosia tarkkaan, varsinkin jos on just hedelmällisessä iässä. Naisen kohdalla otollinen aika saada lapsia on huomattavasti paljon pienempi kuin miehillä! Siinä miehet saa sitten biologiassa tasoitusta.
Surullisia on ne tarinat, kun mies painosta aborttiin, jota nainen katuu koko elämänsä, tulee ero eikä sopivaa kumppania löydykään heti. Ehkä myöhempi lapsettomuus päälle. Mutta ei toki ap:n kaltaiset miehet on tärkeintä maailmassa. Ei se koko perhe, ei oma lapsi, ei edes se tyttöystävä, vaan ap. Ap, joka muutaman vuoden päästä todennäköisesti perustaa vapaaehtoisesti perhettä jonkun uuden kanssa.
[/quote]
Kyllä, olen itselleni se kaikista tärkein henkilö ja hankin lapsia silloin kun se minulle sopii ja pystyn parhaiten olemaan isä sille lapselle/lapsille. Ei ole velvollisuuteni perustaa perhettä silloin kuin se naiselle sopii. Jokaisen kannattaa vaan hyväksyä ne biologian luomat rajat ja ymmärtää ettei muita voi pakottaa elämään oman biologisen kellon mukaan.
Tyttöystäväni voi toki pitää lapsen, sen lakikin hänelle sallii. Jos hän kokee painostuksena sen, että jätän hänet jos hän lapsen hankkii, se on hänen murheensa. Faktat eivät kuitenkaan muuksi muutu, eikä minun ole järkeä jatkaa suhdetta, jos en aio lapselle olla isä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:01"]
Pelkät pillerit ei riitä, nehän ehkäisee vain 98% raskauksista, mutta jos tähän lisätään kortsu, ehkäisyn teho kasvaa. Ainakin 100 000 naista syö pillereitä ja 2000 näistä tulee raskaaksi siitä huolimatta, mutta kuinka monta vahinkoraskausta ja aborttia ehkäistäisiin sillä, että mies käyttäisi aina kortsua, jos se lapsi on katastrofi.
Ap, se että olet maksanut osan niistä pillereistä ei paranna niiden tehoa. Sun olisi pitänyt itse tehdä jtkn sen eteen, ettei sitä sun lasta nyt tarvisi tappaa. Eli vetää edes se kalu ulos ajoissa tai käyttää sitä kortsua, viimeksi mainittu varmempi tapa, kun niitä siittiöitä saattaa tulla sisään ennen siemensyöksyäkin. Pillerit yksistään eivät ehkäise raskautta 100%, se lukee ihan niiden pakkausselosteessakin.
Nyt tietty kivempi syyttää sitä naista, kun katsoa sinne peiliin. Sen vika, sen moka, sen pitää tappaa sun lapsi, vaikka naikkosesi sitä yritti edes etukäteen välttää, sinä et. Mitenkään. Siksi olet vapaamatkustaja ja siksi myös, että aiot nyt lähteä livohkaan ja jättää vastuuttomuutesi jäjet muiden korjattaviksi. Paljaalla pano maksaa enemmän kuin about 5-8e/kk. Tingi edes jatkossa siitä omasta mukavuudestasi, jos haluat välttää isommta laskut, mitä lapsesta tulee.
[/quote]
Mä en ole ketään syyttänyt tilanteesta, mutta yritä sitä nyt selittää sulle kun ei ilmeisesti ole lukutaitoa? Miten naiseni yritti etukäteen välttää? Ei hänkään ehdottanut koskaan kondomin käyttöä.
ap
[/quote]
Naisesi kuitenkin söi niitä pillereitä, sinä et käyttänyt mitään ehkäisyä. Pelkät pillerit eivät riitä 100% raskauden ehkäisyyn. Sulla taitaa olla huono omatunto, etkö muka tässä ketjussa epäillyt aiemmin sitä, että "naisesi" olisi tahallaan aiheuttanut tämän ei-toivotun raskauden.
[/quote]
En ole epäillyt mitään. Mikään ei riitä 100 % raskauden ehkäisyyn. Ihan yhtä hyvin nainen voi ostaa kondomin ja itse pujottaa sen peniksen ympärille, joten aika huteraa väittää että tässä olisi jompikumpi nyt vähemmän vastuussa.
[/quote]
Miksei mies joka EI HALUA LASTA osta niitä kondomeja ja käytä niitä? Mikä sua esti? Sinä et halua lasta joten myös estät niiden tulon mahdollisuuksiesi mukaan. Hyvin yksinkertaista. Et keksi että kyllä tässä paljaalla voit vedellä, kun se nainen voi ihan hyvin ostaa kumeja ja vaatia niiden käyttöä. Niin voi, mutta loppupeleissä sä itse olet vastuussa siitä mihin omat siemenesi ruikit. Ei kukaan muu. Ja jos sä ruikit niitä sinne tänne niin turha itkeä isän vastuuta. Sulla oli kaikki valttikortit käsissäsi.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ahaa, eli kuvittelit korvaavasi kondomin käytön sanomalla ääneen "minusta sinun pitää tehdä abortti, jos tulet raskaaksi". Poika se ei toimi niin.
[/quote]
Kuule poika/tyttö, ei tätä keskustelua vaan käydä niin, että laitetaan sanoja toisten suuhun.
Edestäsi löydät minkä taakses jätät. Olit valmis nussimaan mutta haluat silti hylätä lapsesi. Toivottavasti tulet maksamaan oikein roimat elatusmaksut. Yök, mikä "mies", en koskisi tuollaiseen pitkällä tikullakaan! Eikä kyllä moni muukaan.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:27"]
Mä tulin raskaaksi, vaikka pillereitä söin tunnollisesti. Kyseessä oli vielä vanhanaikainen Diane Nova-merkkinen ehkäisyvalmiste, josta useampi läheinen sittemmin valitellut lähinnä lapsettomuutta ( nämä aloittivat teininä sen käytön), tein abortin ja pistin välit poikki siihen poikaystävään. Kyllä me siitä lapsesta keskusteltiinkin, itse olin silloin 20v. ja opiskelut kesken, mutta tuntui tosi pahalta tehdä se abortti, vaikka se järkipäätös olikin.
Niin kauan kun miehet eivät itse osallistu siihen ehkäisyyn, on se ei-toivottu lapsi pelkkää naisten kieroilua, siksikin kannattaa vaatia sitä kortsua, se on kannanotto ja merkki siitä, ettei halua lasta, tähän kun lisää ne e-pillerit, niin raskauden riski on olematon. Elaritkin voisi ehkä välttää sillä, että on todistetusti osallistunut itse ehkäisyyn: eli tehnyt sterilisaation, kondomin käyttöä hankala toki todentaa, mutta riskit tuplaehkäisyllä sitä luokkaa, ettei vahinkoja juuri satu ja miehen kanta asiaan jo selvä naiselle alusta asti. ehkäisyn vapaamatkustajilla käy kuten ap:lla, turha syyttää naista siitä, ettei tapa sun lasta, kun sun vastuuttomat halut on sen kuitenkin tehneet jo ja nyt syytät siitä muita. Katse peiliin nyt ap, miksi et itse osallistunut ehkäisyyn?
[/quote]
Mikä ihme vapaamatkustaja? Puolet maksoin pillereistä? Eikö samalla logiikalla naisilta pidä sitten kieltää abortti, jos ovat käyttäneet vain yksinkertaista ehkäisyä?
ap
[/quote]
Panit paljaalla, etkä siis ehkäissyt yhtään mitään.
[/quote]
Ai onko se niin, että vain mies panee paljaalla?
[/quote]
Nainen söi pillereitä. Kaksikosta siis nainen ehkäisi, mies ei. Ja nyt mies ruikuttaa kuinka kukaan ei ymmärrä. Onneksi teitä ymmärtäjiä löytyy.
[/quote]
Se on vaan vaikea ymmärtää, että kun ehkäisypäätökset on tehty yhdessä ja luottamuksella, niin se ei ole olennaista että laitetaanko pilleri suuhun vai kondomi kyrpään. Yhdessä silloin käytetään ehkäisyä. Voihan näitä tietysti halutessaan saivarrella, että saadaan mies näyttämään hunsvotilta.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuule poika/tyttö, ei tätä keskustelua vaan käydä niin, että laitetaan sanoja toisten suuhun.
[/quote]
Ensin et halua kertoa, keskustelitteko vai sanelitko sinä, sitten syytät minua sanojen laittamisesta suuhun...
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:49"]
Oliko tämä nyt tällainen "jos syöt joka päivä sipsiä, painosi voi lähteä nousuun" -tyyppinen viisaus?
ap
[/quote]Sähän alat pikkuhiljaa tajuamaan miten tämä homma toimii. Jos nussti, voit tulla isäksi. Itse voit merkittävästi pienentää riskiä huolehtimalla ehkäisystä, jos et sitä tee, olet muiden huolellisuuden ja päätösten varassa.
t. mies
[/quote]
[/quote]
Jos kerran olit tietoinen asiasta, niin otit siis tietoisen riskin. Se realisoitui nyt.