Helsinkiläiset saa koronarokotteen ilman ajanvarausta
Jä mä odottelen täällä vielä tekstaria, miksi pääkaupunkia suositaan?
Kommentit (28)
Ja Oulussa saa myös nyt ensimmäistä koronarokotteita ilman ajanvarausta. Ilmeisesti joku erä on vaarassa vanheta, joten tarjotaan myös mahdollisuutta aikaistaa toista rokotetta siten, että vähintää 8 viikkoa pitää olla ensimmäisestä rokotuksesta.
Olen pahoillani, että teidän kunnassa ei itse voi varata rokotusaikaa vaan pitää odottaa ajan antamista.
Kyllä minä helsinkiläisenä ainakin jouduin varaamaan ajan molempiin rokotuksiin. Mitä ihmeen tekstaria odotat?
Jaa, hyvä heille. Raaseporissa aikoja ei sitten olekaan varattavissa.
Onko tää se sama aloittaja, joka eilen vaahtosi että Helsingissä rokotetaan 12-15-vuotiaita riskiryhmäläisiä, vaikka muualla Suomessa 40-vuotiaatkaan ei vielä saa rokotetta. Koskaa ei palannut kertomaan, että missä päin Suomea yli 16-vuotiaat perusterveet ei vielä pääse piikille.
Ei suosita.
Täällä rokotetaan ihan samoja väestöryhmiä kuin muuallakin. Kuulun itse riskiryhmä 1:een ja sain ensimmäisen rokotuksen vasta toukokuussa. Että sellaista "suosimista".
T. Helsinkiläinen
Lohjalla on menty noin jo monta viikkoa.
Helsinkihän on laahannnut muuta maata jäljessä vaikka täällä on eniten tartuntoja.
Aika samassa tahdissahan koko maa menee tällä hetkellä. Jossain vaiheessa Pohjois-Karjala ja Kymenlaakso olivat jäljessä ja mm. Vantaa taas muita paremmassa vauhdissa. Mutta täähän riippuu väestörakenteesta. P-K:ssa ja Kymeessä paljon iäkästä ja sairaampaa väestöä, joten heidän rokottaminen ymmärrettävästi kesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää se sama aloittaja, joka eilen vaahtosi että Helsingissä rokotetaan 12-15-vuotiaita riskiryhmäläisiä, vaikka muualla Suomessa 40-vuotiaatkaan ei vielä saa rokotetta. Koskaa ei palannut kertomaan, että missä päin Suomea yli 16-vuotiaat perusterveet ei vielä pääse piikille.
Ainakin Kemiönsaarella rokotetaan vain 20 vuotta täyttäneitä. Muitakin samassa tilanteessa olevia paikkakuntia saattaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Kemiönsaarella rokotetaan vain 20 vuotta täyttäneitä. Muitakin samassa tilanteessa olevia paikkakuntia saattaa olla.
Mikä mahtaa olla tartuntamäärä Kemiönsaarella?
Voikohan tuota kakkosrokotetta aikaistaa? Itsellä on elokuun alkupuolella, mutta ottaisin mieluusti ennen kuin duunit alkaa jos tulee väsymystä tm.
Vierailija kirjoitti:
Voikohan tuota kakkosrokotetta aikaistaa? Itsellä on elokuun alkupuolella, mutta ottaisin mieluusti ennen kuin duunit alkaa jos tulee väsymystä tm.
Toistaiseksi ainakin Helsingissä turha toivo.
Mikä on hölmöä, koska nythän siellä olisi rokottajia, kun ihmiset peruu niitä ykkösaikojaan.
Toissapäivänäkin Myllypurossa piste melkein tyhjä.
Ihan jouduin Helsinkiläisenä varaaman ajan rokotus. soitin puhelin ja takaisin soitto tuli 15 minutissa.Valitisin Myllypuro Helsinki 92 rokote paikakseni.Asiointi siellä oli sujuvaa.Kun Rokotus ohi sain samalla ajan tehoste rokotus.Vai miksi sanotaan toinen rokote annos.Kun toisen rokotus annoksen vuoro.Vuorokausi aikaisemmin sain t-viestin joka muistutti rokotus aika paikka ja päivä,Joten ei ole mahdolisuuta kenenkään mennä rokotus,ellei aika ole varattu etukäteen!Kiitos Helsinki hyvästä rokote palvelu! Minut on rokotettu siis 2 anosta ja rokote aine oli kummalakin kertaa Astra Zenecan. Mitää jälki oireita en saanut. Olen alerkinen monelle lääke aineelle.Kuin huonot kehkot.Ymm. ravinto alergioita ,kuin siitepöly ,eläin allergiat. anteksi jos texsti virheet.luki häiriöisenä en ne näe.
Vierailija kirjoitti:
Tulee varmaan pian mahdolliseksi https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008126865.html
Vierailija kirjoitti:
Jännä. Kyllä mä helsinkiläisenä ajan varasin kumpaankin.
Nyt lauantaina saa ekaa kertaa mennä ilman ajanvarausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin väitettiin siinä eillisessäkin ketjussa, mutta yhtään esimerkkiä tällaisesta kunnasta ei osattu sanoa. Ai Kemiönsaarella ei pääse vielä alle 20-vuotiaat. Ok, mutta melko väljästi pystynee Kemiönsaarella elelemään ja siten välttelemään kontakteja.
Joo, yhtenä päivänä (ylihuomenna eli lauantaina) saa ykkösrokotteen ilman ajanvarausta. Kyseessä on kokeilu. Ajanvarauksella kuka vaan yli 16-vuotias pääsee rokotukseen muutenkin.
https://www.hel.fi/uutiset/fi/sosiaali-ja-terveysvirasto/koronarokotus-…
Ei kakkosta saa ilman ajanvarausta