Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat: puuttukaa tarpeeksi tiukasti koulukiusaamiseen!

Vierailija
25.08.2006 |

Moni teistä varmasti tietääkin, kuinka kiusaaminen jättää elinikäiset arvet. Se on taakka ja tuska, joka ei ehkä koskaan poistu. Vaikka yläasteestani on jo kymmenen vuotta, edelleen joskus itken asiaa. Kiusaaminen on vaikuttanut persoonani ja sitä kautta koko myöhempään elämääni.

Olen edelleen yksinäinen, koska en uskalla tutustua ihmisiin, koska minähän olen tyhmä, ruma ja muutenkin typerä. Olen roikkunut huonossa miessuhteessa huonon itsetuntoni takia - en uskaltanut lähteäkään.

Puhuin vanhemmilleni aikoinaan kiusaamisesta. Mitään ei tapahtunut. Ja edelleen olen katkera siitä(kin) katkera; miksei äitini tai isäni voinut soittaa opettajalle?

Olen päättänyt, että jos lastani kiusataan, menen tekemään vaikka rikosilmoituksen, jos muu ei auta. Ja jos oma lapseni kiusaa, toivon, että hänestäkin tehdään rikosilmoitus.

Vanhemmat, älkää antako kouluajan leimata koko lapsenne tulevaa elämää. Puuttukaa kiusaamiseen ajoissa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka puolustaisi lapsia ellei aikuiset.

Vierailija
2/3 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös siksi että kiusaamisesta voi olla vakavia seurauksia kiusaajillekin. Jos kiusaaminen saadaan pian loppumaan kenellekään ei ehdi jäädä pahoja traumoja, mutta jos kiusaajat saavat jatkaa niin kiusatun lisäksi myös heidän kehityksensä on vaarassa. Alun alkaen kiusaajatkin ovat ihan mukavia lapsia, mutta en usko että vuosikausien kiusaajana olo tekee heistä mitenkään miellyttäviä aikuisia.

En ymmärrä miksi vanhemmat suuttuvat eivätkä usko jos heidän lapsiensa kerrotaan kiusanneen, itse olisin kiitollinen tiedosta jotta voisin puuttua asiaan ajoissa. En pidä kiusaajiakaan mitenkään pahasti viallisina, lapsiakin hekin ovat, ei siitä pidä vetää hernettä nenään.

Toki se kiusattu saa minultakin enemmän sympatiaa, mutta en ala kiusaajiakaan pitää minään kakkosluokan kansalaisina; heidän käytöksensä vain on saatava muuttumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti omaa lastani ei koskaan kiusata...