Keski-ikäisyys - positiivisia juttuja!
Nyt vaihteeksi keksitään, mitä hyviä juttuja liittyy keski-ikään! Tässä aloitus:
- lapset jo omillaan, on taas aikaa omille jutuille
- työpaikka yleensä jo vakiintunut
- asiat saavat mittasuhteet, pikkuasiat eivät enää hetkauta suuntaan eikä toiseen
- rauhallisuus - katso edellinen kohta
- elämänkokemus - osaa suhtautua asioihin koska kokemusta on karttunut
- sinut oman vartalonsa kanssa - ei haittaa selluliitit, makkarat, rypyt ja harmaat hiukset, onpahan eletty! Voi pukeutua juuri niin kuin huvittaa
- ei jaksa välittää, mitähän muut ajattelevat - liittyen edelliseen ja moneen muuhunkin asiaan.
- itsevarmuus - yhdistettynä siihen elämänkokemukseen ja olemalla sinut itsensä kanssa
- turha hötkyily jäänyt - asiat tapahtuu painollaan, ei syytä hätäillä ja hosua, ei tule maailma valmiiksi kuitenkaan
- vaihdevuodet muuten persiistä, mutta kuukautiset loppuvat!
Keksikää lisää.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Seksi on parasta ja parisuhde vahvistuu ja vahvistuu. Elämä on vain niin ihanaaaa💕💕💕💕💕[/quote
Totta, seksi on ihan huippua päälle 40-v! Harmi vaan, ettei ole parisuhdetta :D
Lainat on maksettu ja varaa vähentää työntekoa.
Myös ystävyys on kypsempää: lapselliset nillitykset ja kommentit esim. toisen ulkonäöstä tai valinnoista jäävät pois samoin kuin kilpailuasetelma esim.äitiydessä
Osaa valita ystävänsä ja feidata ilkeät ja rajattomat jo alkuunsa. Tajuaa että kaikki ei ole kaikille eikä ole mitään velvollisuutta olla ihmisen kanssa jonka kanssa ei viihdy. Ihmissuhteet eivät aina jatku kehdosta hautaan ja se on ihan normaalia.
Aloitusasetelmassa hämmentää se, että tulee vaikutelma, että keski-ikäisyys olisi jotenkin negatiivinen asia. Anteeksi, jos käsitin väärin sen, mitä tarkoitit!
Vierailija kirjoitti:
Aloitusasetelmassa hämmentää se, että tulee vaikutelma, että keski-ikäisyys olisi jotenkin negatiivinen asia. Anteeksi, jos käsitin väärin sen, mitä tarkoitit!
Aika monien mielestä keski-ikäiset ovat karseita boomereita.. Ja nuoruus oli ihanaa aikaa.
Eipä oikein mitään muuta kuin että multa on 40 v jälkeen loppunut seksin halu, se on hyvä koska olen vanhapiika.
Muuten tämä on aika persiistä. Ei mulla ole lapsia jotka olisi saatu isoiksi, ei asuntolainaa joka olisi maksettu (vuokralla). En ole rauhallinen tai tyytyväinen vaan elämään kyllästynyt ja kuolemaa toivova. Mahdollisuudet on tosi vähissä enää mitä muuttaa elämässä: lasten teon aika meni jo, ulkomaille duuniin lähtömahdollisuudet meni jo (olen yrittänyt hakea, ei pääse haastatteluunkaan), terveyskin alkaa olla itselläni mennyt mikä rajoittaa lisää.
- nainen 47 v
Aikaa treenata ja pitää huolta omasta terveydestä.
Nauttia hyvästä ruuasta hinnasta välittämättä, jokapäivä.
Ei mulla vaan ole vakituista työtä eikä omaa asuntoa.
Lapsi menee yläasteelle, joten omaa elämää saa vielä odottaa aika kauan.
Ulkonäköpaineet ovat ihan samanlaisia ja yhtä kovia kuin nuorempanakin.
Ei ole vakityötä.
Mies pihtaa seksiä.
Itsetunto on vielä huonompi kuin nuorena.
Vaihdevuosiin on sentään hormonikorvaushoito.
N50 hki
"sinut oman vartalonsa kanssa - ei haittaa selluliitit, makkarat, rypyt ja harmaat hiukset, onpahan eletty! Voi pukeutua juuri niin kuin huvittaa"
Niinkuin missä tämä tapahtuu? Elätkö sinkkuna jossain metsätorpassa kissan kanssa, vai jossain eri ulottuvuudessa kuin nyky-yhteiskunnassa Suomessa?
51-vuotias ulkonäköpaineista kärsivä
Ei mulla ole tuollaista kun ap:lla.
Kyllä mä edelleen välitän joistakin asioista. En esim. anna itseni ihan rupsahtaa enkä lähde ulos missä tahansa loimessa.
Keski-ikä 35-55-vuotta on ihmisen parasta aikaa. Lapset on tehty ja isompia, kenties omillaan. Talous kunnossa, velkaa vähemmän.
Seksi on parasta ja parisuhde vahvistuu ja vahvistuu. Elämä on vain niin ihanaaaa💕💕💕💕💕