Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te tyylikkäät läskit!

Vierailija
19.07.2014 |

Päätin juuri alkaa myös tyylikkääksi läskiksi ja nyt tarvis sellanen kevät/syys/kesä takki. Millanen teillä on? Linkkejä tai kuvia tai kertokaa muuten vaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT, mutta pakko sanoa: minusta tuo nimitys "läski" ei ole kohtelias, ei itseä eikä muita kohtaan.

Vierailija
2/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutaa eikö sitä sanoo käytetä juuri tällä palstalla? En minä sitä muualla käytäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 12:34"]

No mutaa eikö sitä sanoo käytetä juuri tällä palstalla? En minä sitä muualla käytäkään.

[/quote]

Se ei tee sitä oikeutetummaksi, että sitä käytetään "juuri tällä palstalla". Sitä ei pitäisi käyttää missään. T. nro 2

Vierailija
4/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 12:33"]

Vähän OT, mutta pakko sanoa: minusta tuo nimitys "läski" ei ole kohtelias, ei itseä eikä muita kohtaan.

[/quote]

Itse yritän ottaa sanaa takaisin haltuun, ettei sillä olisi aina negatiivista merkitystä.
Sori, vähän OT minunkin puolestani. 

Itse en ole hankkinut vielä kevyempää takkia, mutta tarkoitus olisi hankkia sellainen kirkkaanvihreä takki, mittatilaustyönä.

Vierailija
5/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 12:30"]

Päätin juuri alkaa myös tyylikkääksi läskiksi ja nyt tarvis sellanen kevät/syys/kesä takki. Millanen teillä on? Linkkejä tai kuvia tai kertokaa muuten vaan.

[/quote]

Vaikea sanoa, kun ei tiedä, millaisista takeista pidät ja mitkä värit sulle sopii.

Vierailija
6/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi perusasia on, että tuskin voit selviät kesää ja syksyä/kevättä samalla takilla. On parasta myöntää suoraanettä tarvitset useampia erilaisia vaatteita eri säöoloja ja käyttötarkoituksia varten. Sitten pitää miettiä, minkä tyylinen muuten olet: sporttityyli, hippityyli, klassinen, rock, jne. Tämän jälkeen valitset kyseisstä tyylistä sellaisen takin, joka imartelee sun vartalonmuotoa (ylläri, me läskit emme ole saman mallisia). Vertaa päälläsi erilaisia pituuksia ja erilaisia vyötärönkohtia, ja katso, mikä näyttää parhaalta.

Katso myös laatua: hypistele materiaalia ja katso, tuntuuko se siltä kuin haluat: onko tukeva siellä, missä pitää olla tukeva ja laskeutuuko jos pitää laskeutua, onko saumat suorat, onko vuoritettu, jne. Jos et ole laadun kanssa hyvä tuttu, voisi sanoa, että älä osta takkia, jonka hinta on alle satasen, tai yli kahtasataa. Tällä välillä olet turvassa, etkä tee pahoja huteja. Myöhemmin, kun opit arvioimaan laatua, voit tehdä löytöjä halvemmalla ja toisaalta uskallat ostaa myös kalliimpaa, koska erotat jo laadun ja merkin.

Vierailija
7/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä:"läski" on sana joka ei kuulu sivistyneen ihmisen sanavarastoon.

Asiaan: Isokokoisen on vaikea löytää Suomesta hyvännäköisiä takkeja. Täällä jyräävät halpaketjuliikkeet. Ajattaresta voi ehkä jotain löytää, jos on valmis maksamaan mansikoita. Siispä tilaa ulkomailta, etenkin Jenkkilästä. Esim. Macy's, Talbot's, Nordstrom myyvät hyvännäköisiä pluskokoisia vaatteita, myös merkkivaatteita. Alennusmyyntejä on melkein koko ajan. Pitää vain ottaa tarkasti mitat ennen kuin tilaa.

Minulla siis klassinen tyyli.

Vierailija
8/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki voisi olla sen verran ohut, että voit käyttää sitä myöhään keväällä ja aikaisin syksyllä ja kylmemmällä sen alle mahtuisi jotain lämmintä. Sama takki kävisi tuossa tapauksessa siis keväästä syksyyn. Kesällä voi viileämmällä  käyttää neuletta tai tuulisella ilmalla tätä takkia.

Tikkaukset tuovat takkiin särmää ja jos sulla on kapeat hartiat, silloin pienet olkatoppaukset tai vaikka polettilenkit ovat ok ja hartialinjan tulee olla suora, ei raglanmallinen. Värissä tärkeintä on se, että se sopii sinulle eli kaikki värit käyvät, ratkaisevaa on oikea sävy. Tikkauksilla ja napeilla voi yksiväriseen tuoda lisäväriä, jos ei halua käyttää erivärisiä tai -sävyisiä kankaita.

Vierailija
9/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja sitten: takki yksinhän tee asua, mieti vielä miten voit muuttaa sen ilmettä huiveilla. Samalla kun ostat takin, osta pari erityylistä huivia.

Vierailija
10/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä läski on eri asia kuin isokokoinen. Läski on yleensä muodoton pallo. Isokokoisella voi olla pituutta ja muotoja. Erilaiset vaatteet he tarvitsevat.

Vierailija
11/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski ei ole adjektiivi. Se tarkoittaa ihraa ja rasvaa. Palaan aiheeseen, kun keskustelun tasokin on tyylikästä.

T. Isokokoinen ja tyylikäs plus size -pukeutuja

Vierailija
12/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä läskiä omaava olen läskinen ja tukeva. Eimahda mitään eikä mikään sanahelinä sitä muuksi muuta.

Vierailija
13/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen löytnyt JAPP merkiltä kivoja takkeja. Mm. Aleksi 13 myy niitä. Taitaa olla Halosellakin.

Vierailija
14/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isokokoinenkaan ole kovin hyvä sana kuvaamaan kaikkia ylipainoisia - meitä kun on pienempiä ja isompia, ja toisaalta joku hoikkakin voi olla harteikas ja pitkä eli isokokoinen. Itse suosin sanaa läski arkikäytössä, mutta vähänkään virallisemmissa yhteyksissä lihava, ylipainoinen ja etenkin pullea ovat suosimiani sanoja. :-)

Hyviä pointteja tulikin jo takin valinnasta. Varsinkin tuo, että meitä lihaviakin on tosi eri mallisia - enemmän kuin läskin määrää tuijottaisinkin vartalon mallia, kun pohtisin takin mallia. Itse tykkään korostaa vyötäröäni vöillä ja rintojani tiukoilla yläosilla, mutta koska olen lanteikas ja ennen kaikkea mahakas, koen että kellohelmaiset, polvipituiset takit sopivat minulle parhaiten. Niiden löytäminen suurissa koissa onkin sitten jo toinen asia..

Vierailija
15/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen löytänyt takkeja Ainolta.

Vierailija
16/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 13:11"]Kyllä minä läskiä omaava olen läskinen ja tukeva. Eimahda mitään eikä mikään sanahelinä sitä muuksi muuta.

[/quote]

Mutta onhan suomen kielessä sanat lihava ja laiha, hoikka ja tukeva! Miksi niitä ei voi käyttää? Sana läski on ladattu täyteen vihaa, inhoa ja ylenkatsetta. Maailma olisi parempi paikka, jos näkusimme toisissamme hyvää. Olen syntynyt 1955, ja muistan vielä ajan, kun ihmiset arvostivat toisiaan. Vain omalla käytöksellään saattoi pilata "maineensa".

Vierailija
17/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on A-mallinen polvipituinen popliininen vaalea takki, jossa piilonapitus, piilotaskut sivuissa, eikä ole mitään yksityiskohtia. Kaulus avarahko pystymalli, vähän vinottain leikattu. Tosi tyylikäs ja cool minulla xxl-kokoisella! Eikä näytä teltalta, vaikka tuosta kuvauksesta niin luulisi!

Toinen ko aikoina, ja leutoina talvipäivinäkin pitämäni on viskoosinen samettiplyyshipitsinen, myös polvipituinen ja suoralinjainen, jossa hyvä hartialinja ja suoraan alas valuvat etukappaleet, ilman kaulusta, ilman kiinnikkeitä, ja tarvittaessa korulla edestä kiinnitettävä. Väri tumma ruskea, vivahtaa kuparia ja punaruskeaa, ehkä harmaata.

Tämäkin näyttää läskillä tosi fiiniltä, tyylikkäältä. Ostin kirpputorilta 5 eurolla. Joku design-takki!!!

Monessa menee myös viskoosivillatakki, yksinkertainen ja sopivan värinen. Näitä itselläni monta eri väristä.

Vierailija
18/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 jatkaa vielä, että ennen vanhaan "langennuttakin" pyrittiin kohtelemaan ihmisarvoisesti, varsinkin jos katui, pyysi anteeksi ja teki "parannuksen". Mutta meni todella ohi, anteeksi ja jatkakaa!

Vierailija
19/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 13:11"]Kyllä minä läskiä omaava olen läskinen ja tukeva. Eimahda mitään eikä mikään sanahelinä sitä muuksi muuta.

[/quote]

Mutta onhan suomen kielessä sanat lihava ja laiha, hoikka ja tukeva! Miksi niitä ei voi käyttää? Sana läski on ladattu täyteen vihaa, inhoa ja ylenkatsetta. Maailma olisi parempi paikka, jos näkusimme toisissamme hyvää. Olen syntynyt 1955, ja muistan vielä ajan, kun ihmiset arvostivat toisiaan. Vain omalla käytöksellään saattoi pilata "maineensa".

[/quote]

En minä silti ketään läskiksi hauku vaikka itse olenkin läskinen. Eipä lihavakaan niin kiva sana ole. Se on yhtä lailla luokitteleva.

Vierailija
20/20 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mut pakko kertoo tänne "läskeistä" kun puhe.

Oon xxl tai xxxl ja tykkään pukeutua sievästi.

Olimme puolison kanssa autolla ja vaihdoimme kuskia, minä ajamaan. Hipsuttelinpa siinä auton ympäri kuskin paikalle paljain jaloin valkoinen sääripituinen hame ohi ajavien autojen aiheuttamassa tuulenvireessä liehuen, pallokuvioisessa puserossa ja ihana pitsihuivi kiedottuna pörröisiin, pitkiin hiuksiini, kun kuulin ohi ajavan rekan töräyttävän MINULLE hienon fanfaarin!!! JEE!!! Harvoin kuulee noita erityisen kauniita sävelmiä normitöötin sijaan, nyt tuli!!! Koin, että pullerokin näyttää jostakin sievältä, osoitti sen fanfaarilla! Jos olisin näytänyt ihan törpöltä, olisi varmasti painanut mieluummin sitä karmeeta töööööttiä! Ei puolisokaan suotta katso ihastellen, kun tulee minua töiden jälkeen hakemaan, kun koskaan ei tiedä, minkä näköisen rouvan saa kyytiinsä! Viihdyn vähän erikoisemmissa vaatteissa, valkoisessa, tyylikkäissä väreissä, asusteissa. Arkikin voi olla juhlaa, kun on sievästi pukeutunut. Itse viihtyy ja muutkin tykkää! Eikä paljon läskit haittaa!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi