Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "väärin" viheltää tarjoilijalle ravintolassa?

Vierailija
15.07.2021 |

Tulipa mieleen siitä jehtro-makawhani jutusta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuuvarma tapa saada palvelua viimeisenä. Baarimikolle ei kannata myöskään napsauttaa sormia.

Vierailija
22/30 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa hyvin tavallista. Ei meillä ”junttilassa” ;)

Kokeilepa tätä ”tavallista” tapaa siellä Euroopassa ja tule kertomaan, millaista palvelua sait.

Tsekissä appivanhempien kanssa, appi perus suomijuntti (tiedätte tyypin). Vihelsi tarjoilijalle ja napsutteli sormiaan tälle, ja sen jälkeen saatiinkin niin huonoa palvelua ettei vastaavaa saa missään. Odotutettiin, hymyt hyytyi, käytiin vaan tosi nopeasti siinä, tavarat viskottiin pöytään, ihan kaikki piti erikseen pyytää. Sitä ennen parasta palvelua mitä olen koskaan kokenut missään. Tippiä eivät huolineet (minun kehno yritykseni hyvitellä) vaikka yleensä se on siinä laskussa jo. Lopuksi käsky, älkää tulko tänne toiste.

Joo menkää vaan viheltelee tarjoilijoille Euroopassa... Olihan se toki kokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/30 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, jos ei saa palvelua odotettuaan esim 5min niin mitä sitten pitäisi tehdä? Siis ilman että haukutaan paskakasaksi facessa sitten jälkeenpäin.

- ap

Hakea katsekontakti tarjoilijan kanssa ja viitata tämä luoksesi. Jos katsekontaktia ei saa, niin esim.

"Anteeksi!"

No ei todellakaan mitään viittelyitä ja huuteluita. Tarjoilija näkee sinut kyllä.

Kyllä todellakin viittelen ja huutelenkin, jos on pakko. Esim. jos laskua joutuu odottamaan puolityhjässä ravintolassa 45 minuuttia (kyllä, koettu).

Olen itsekin ollut tarjoilija ja tiedän mikä on kohtuullista.

Vierailija
25/30 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ravintola on täpötäynnä ei sitä palvelua viidessä minuutissa kannata odottaa

Vierailija
26/30 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä moukkamaista kuin sormien napsuttelu; koiralle niin tehhään ei ihmiselle

Vierailija
27/30 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomijunteille tiedoksi, että eteläeuroopassa tarjoilijat elävät tipeistä.

Jos siellä joku kokee viheltelyn loukkaavana ja antaa teille paskaa palvelua, niin siinä meni päivän tienestit. Tosin eihän suomijuntti tajua sitä tippiä muutenkaan antaa, joten paskaa palvelua tulee ihan ilman viheltelyäkin.

Vierailija
28/30 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, jos ei saa palvelua odotettuaan esim 5min niin mitä sitten pitäisi tehdä? Siis ilman että haukutaan paskakasaksi facessa sitten jälkeenpäin.

- ap

Hakea katsekontakti tarjoilijan kanssa ja viitata tämä luoksesi. Jos katsekontaktia ei saa, niin esim.

"Anteeksi!"

No ei todellakaan mitään viittelyitä ja huuteluita. Tarjoilija näkee sinut kyllä.

Kyllä todellakin viittelen ja huutelenkin, jos on pakko. Esim. jos laskua joutuu odottamaan puolityhjässä ravintolassa 45 minuuttia (kyllä, koettu).

No tuollainen lienee kuitenkin aika harvinainen tilanne. Aloittajahan puhui jossain viestissä viiden minuutin odotuksesta.

Vierailija
29/30 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

"Anteeksi!"

Itse olen mennyt sinne tiskille maksamaan, jos on kiire lähteä pois. Vielä ei yksikään ole sanonut, että pitää mennä odottamaan pöytään.

Vierailija
30/30 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin alentavaa, orjamaista, juoksupoika-tyylistä. Hän on asiakaspalvelija, ammattihenkilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä