Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia tuntemasi opettajat ovat siviilissä?

Vierailija
19.07.2014 |

Tunnen muutaman opettajan itse. He ovat sosiaalisia ja muuten ihan mukavia, mutta haluavat aina olla muita parempia. Tekevät parempia valintoja kuin muut, tietävät paremmin jne. Hetken jaksaa kuunnella, mutta kokonainen viikonloppu alkaa olla sietämätöntä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta tarvitseeko sitä työmäärää koko ajan korostaa esim. illan vietoissa? Kyllä minäkin ja moni muu tekee töitä iltaisin, viikonloppuisin ja jopa lomilla, mutta en koskaan mainosta tulevia lomiani ja työn määrää ystävilleni. Tai päivitä facebookkiin heti kesäloman jälkeen, että 'vielä 6 viikkoa syyslomaan', mutta eipä tuota syyslomaa edes olekaan ;)

Olen elänyt yhden open kanssa ja ei hänen työkuormansa kamalan raskas ollut. Lähti usein mökille keskellä viikkoakin, kun ei ollut opetusta. Kokeiden korjaamisen aikaan joutui tekemään töitä iltaisinkin, mutta mitään tuntien valmistelu ei kyllä koskaan tehnyt, kun oli alalla ollut jo vuosikausia. Eikä järjestellyt mitään ohjelmanumeroita tai reissuja (kyseessä aineen opettaja). Sen teki, mikä oli pakko tehdä. Yhdellä tutullani on vielä paremmin asiat, kun on keskiasteella teknisten töiden opettaja: ei tarvitse edes korjata kokeita kotona ;)

Mutta tunne myös yhden luokanopettajan, joka on hyvä ystäväni ja aivan ihana persoona. Eikä hän koskaan mainosta lomiaan tai työmääräänsä, puhutaan ihan muista asioista. Mutta hänellä onkin tosi aktiivinen elämä ja harrastuksen työn ulkopuolella. Töitä hänellä varmasti on enemmän kuin aineenopettajilla.

Vierailija
22/28 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän saitte lisää vettä myllyynne: eihän ne osaa edes kirjoittaa oikein! 19 pyytää nöyrästi anteeksi lyöntivirheitä ym. Osasyyllinen on tämä vanha läppäri, jossa ei todellakaan ole hipaisunäppäimiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että opettajista on ihmisillä kuitenkin aika hyvä kuva, koska itse saan ainakin aivan erilaista kohtelua, kun kerron olevani ope.

Olen myös huomannut, että äidit yrittää olla parempia äitejä lapsilleen, kun selviää, että olen opettaja. Uusissa sosiaalisissa piireissä olen huomannut tämän, sillä en todellakaan kerro ensimmäisenä, että hei, olen Maija, opettaja. Lasten harrastuksen parissa opettajuuteni tuli ilmi reilun puolen vuoden päästä, kun lapsi aloitti lajin. 

Luulen myös, että en vaikuta etukäteen opettajalta, en ole äänessä koko ajan (saan sitä olla töissä aivan tarpeeksi), enkä esiinny niin, että tiedän kaiken paremmin kuin muut, mieluummin kyselen kaikkea (teen tätä kyllä töissäkin eli siis kyselen). 

Vierailija
24/28 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, hienotunteinen, vähän päälle päsmäri...ja muistaa lähes aina lähisuvun kuullen mainita, kuinka on ainoa korkeakoulutettu (vielä hetken)..

Vierailija
25/28 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja työkavereinani on monenlaisia ja monenluontoisia ihmisiä. Tilanne olisi varmaan ihan sama, jos ammattini olisi mikä tahansa muu.

Vierailija
26/28 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monenlaisia. Pari alaluokkien opettajaa (nuorta sellaista) on kuitenkin jäänyt mieleen harrastusporukasta. Puhuivat minulle (ja joillekin muillekin jotka kai kokivat "lapsiksi") kuin holhottaville pikkulapsille ja vahtivat jokaista liikettä jatkuvasti neuvoen ja huomautellen tätimäisen "lempeästi" ja holhoavasti. Ja olin kuitenkin heitä vähän vanhempi ja vähintään yhtä kokenut siinä harrastuksessa kuin hekin, ei mitään ongelmaa suoriutumisessa. Nämä tyypit saivat kyllä kohtalaisen tatin kasvamaan otsaani. Yrittivät olla jotakn harrastusporukan kaitsijoita, aivan kuin me muut olisimme ekaluokkaisia ensimmäistä päivää koulussa. Argh.

Vierailija
27/28 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajat ja luokanopettajat ovat kaksi aivan eri lajia. Aineenopettajat ovat sellaisia oman alansa spesialisteja, ja luokanopettajat enemmän näitä huolehtijatyyppejä. Naiset varsinkin sellaisia äidillisiä ja hiukan pomottavia. Tunnen aineenopettajan, joka on huippuälykäs introvertti, ja sitten luokanopettajia, jotka ovat todella sosiaalisia ja aina äänessä. Mutta kyllähän siihen ammattikuntaan kaikenlaisia mahtuu. Halusin vain sanoa, että näillä kahdella opettajatyypillä on suuri ero.

Vierailija
28/28 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 12:19"]

Hyvin monenlaisia. Pari alaluokkien opettajaa (nuorta sellaista) on kuitenkin jäänyt mieleen harrastusporukasta. Puhuivat minulle (ja joillekin muillekin jotka kai kokivat "lapsiksi") kuin holhottaville pikkulapsille ja vahtivat jokaista liikettä jatkuvasti neuvoen ja huomautellen tätimäisen "lempeästi" ja holhoavasti. Ja olin kuitenkin heitä vähän vanhempi ja vähintään yhtä kokenut siinä harrastuksessa kuin hekin, ei mitään ongelmaa suoriutumisessa. Nämä tyypit saivat kyllä kohtalaisen tatin kasvamaan otsaani. Yrittivät olla jotakn harrastusporukan kaitsijoita, aivan kuin me muut olisimme ekaluokkaisia ensimmäistä päivää koulussa. Argh.

[/quote]

Olivat varmaan luokanopettajia sitten. He ovat vähän tämmöisiä kanaemoja. Aineenopettajat ei oman tuttavapiirin perusteella lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi