Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri avasi palkkakirjeen

Vierailija
15.07.2021 |

Oli mennyt postissa vahingossa naapurille ja naapuri oli avannut. Nyt naapuri tietää kuinka vähän tienaan ja missä olen töissä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri oli kerran avannut verokortin kun oli mennyt sinne. Vielä pahempaa.

Vierailija
2/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini avasi vahingossa kullimadon lähetykseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus. Tuo on rikos.

Vierailija
4/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee myös postista rikosilmoitus, koska jakoivat väärin. Postin pitäisi olla vastuussa lähetyksistään.

Vierailija
5/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille postilaisille tulee tilinauhat sähköisesti,tiedetään kato itse kuinka paljon menee postia päin hemmettiä nykyään.

Vierailija
6/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos postiluukusta tulee kirje, en katso kenelle se on osoitettu. Koska asun yksin, oletan että minulle.

Vierailija
7/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä vilkaise kirjeensaajaa, kun otan postini laatikosta ja auon ne. Tuskin siitä rikosilmoitusta voi tehdä. Eikö palkkatiedot olisi helpompi ottaa netin kautta - missä noin vanhanaikainen systeemi on käytössä?

Vierailija
8/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tuossa on toimittu väärin, mutta verotiedothan ovat Suomessa julkisia, joten halutessaan utelias naapuri on voinut katsoa tiedot rekistereistä. Itselleni on tullut useasti naapureiden arkaluontoisiakin posteja esim. laskuja ja sairaalan kirjeitä, jotka olen aina toimittanut naapureille lukematta ja availematta näitä. Ilmeisesti omia postejakin on päätynyt naapureille, mutta eivät ole koskaan niitä palautelleet.

Vierailija
9/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotoimistostahan nuo tiedot saa kuitenkin.

Vierailija
10/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, kun ei ole tarkoituksella toisen kirjettä lukenut. Minäkin avaan suorilta kirjeen nimeä tarkistamatta, kun yksin asun. 

Vierailija
11/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin se nyt sitä yllätti.

Eikä se välttämättä oo sitä lukenut. Usein huomaa just avatessa ett hups tää ei ookaan mulle ja jättää lukematta.

Vierailija
12/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene millään läpi. Et pysty mitenkään todistamaan, että naapuri avasi sen tarkoituksella, kun tämä voi aina vedota siihen, että ei katsonut hänelle tulleen kirjeen osoitetta vaan avasi sen. En minäkään katso kyllä minulle jaettujen kirjeiden osoitetietoja vaan avaan ne. 

Vierailija
13/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä vilkaise kirjeensaajaa, kun otan postini laatikosta ja auon ne. Tuskin siitä rikosilmoitusta voi tehdä. Eikö palkkatiedot olisi helpompi ottaa netin kautta - missä noin vanhanaikainen systeemi on käytössä?

Kyllä voi. Et saa avata toiselle tarkoitettua kirjettä. Oikeudessa voit sitten satuilla tekosyitäsi. 

Vierailija
14/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene millään läpi. Et pysty mitenkään todistamaan, että naapuri avasi sen tarkoituksella, kun tämä voi aina vedota siihen, että ei katsonut hänelle tulleen kirjeen osoitetta vaan avasi sen. En minäkään katso kyllä minulle jaettujen kirjeiden osoitetietoja vaan avaan ne. 

Sanotko muitakin rikoksia tehdessäsi, että se oli vahinko? 

Vierailija
15/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos postiluukusta tulee kirje, en katso kenelle se on osoitettu. Koska asun yksin, oletan että minulle.

Joskus näin käynyt. Olen kylläkin tuhonnut sen jälkeen.

Vierailija
16/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin töissä avasin posteja ja oho yksi olikin naapurin

Vierailija
17/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa jauhaa tätä asiaa seuraavat kolme kuukautta. Sairaslomaa ehkä pari viikkoa. Kaikille tuttaville kannattaa myös kertoa. On toi niin kamala kokemus.

Vierailija
18/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, että posti kuljettaa myös mm lääkärinlausuntoja!! HUH HUH! kiva kun arkaluontoiset tiedot tulevat naapurien tietoon.

Vierailija
19/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus näin käynyt. Olen kylläkin tuhonnut sen jälkeen.

Niitä ei saa tuhota! Se tuhoaminen on nimenomaan laitonta!

Sun tehtävä on viedä kirje postiin ja sanoa että oli tullut väärään osoitteeseen ja olit epähuomiossa avannut sen. Niin ja et lue sitä tietenkään. Näin minä olen tehnyt kun olen vahingossa avannut kirjeen.

Vierailija
20/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotko muitakin rikoksia tehdessäsi, että se oli vahinko? 

No jos minä sattuisin jonkun rikoksen tekemään, niin enhän minä nyt niin pohjattoman tyhmä olisi, että itseni siitä ilmiantaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän