Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri avasi palkkakirjeen

Vierailija
15.07.2021 |

Oli mennyt postissa vahingossa naapurille ja naapuri oli avannut. Nyt naapuri tietää kuinka vähän tienaan ja missä olen töissä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin joskus saaneeni näytelehden. Luin sen ja keikautin vahingossa meetvurstileivän yhdelle aukeamalle. Luettuani vasta huomasin, että takakannessa on naapurin rouvan nimi. Vein kiltisti rasvatun lehden naapurin laatikkoon.

Vierailija
22/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä vilkaise kirjeensaajaa, kun otan postini laatikosta ja auon ne. Tuskin siitä rikosilmoitusta voi tehdä. Eikö palkkatiedot olisi helpompi ottaa netin kautta - missä noin vanhanaikainen systeemi on käytössä?

Kyllä voi. Et saa avata toiselle tarkoitettua kirjettä. Oikeudessa voit sitten satuilla tekosyitäsi. 

Arvaappa pari kertaa, mitä mahtaisi käytännössä siitä seurata, jos joku saisi tuollaisesta tuomion? Sen jälkeen hullukaan ei palauttaisi enää vahingossa avaamiaan kirjeitä vaan työntäisi ne niin syvälle roskiin kuin vain ikinä voi. Sillä kun varmuudella välttäisi ne tuomiot, kun kiinnijäämisen riski on kutakuinkin nolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus. Tuo on rikos.

Ei mene millään läpi. Et pysty mitenkään todistamaan, että naapuri avasi sen tarkoituksella, kun tämä voi aina vedota siihen, että ei katsonut hänelle tulleen kirjeen osoitetta vaan avasi sen. En minäkään katso kyllä minulle jaettujen kirjeiden osoitetietoja vaan avaan ne. 

Sanotko muitakin rikoksia tehdessäsi, että se oli vahinko? 

Ohis, mutta kyllä muissakin rikoksissa on asteikot sen mukaan, tekeekö teon tahallaan vai aiheuttaako se huolimattomuuttaan. Tämä sitten vaikuttaa tuomittavuuteen. EI lievissä rikoksissa seuraa yleensä yhtään mitään, jos niitä ei ole tahallaan aiheutettu, eikä niistä ole koitunut mitään vahinkoa toiselle (kuten ei tässäkään).

Vierailija
24/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aloittajalla on nyt ongelmana?

Sillä ilmeisesti se naapuri huomattuaan virheensä tuli ja rimpautti aloittajan ovikelloa ja nätisti pyysi anteeksi ja ojensi kirjeen sille kenelle se kuuluukin.

Mikä on ongelma? 

Ja tuskinpa se naapuri virheen huomattuaan sen enempiä sitä sun palkkalaskelmaas rupesi tutkimaan... Noloksihan sitä normaali ihminen menee, kun tuollaisen virheen tekee, että toiselle osoitetun kirjeen avaa... Psykopaatit ovat asia erikseen. Mutta onneksi suomalaista kuitenkin vähemmistö on psykopaatteja.

Itselleni kävi kerran samoin. Eli avasin toiselle osoitetun kirjeen, kun se kerran minun postiluukustani oli asuntooni tiputettu. Kyseessä oli lasku, ettei siinä sen kummempaa. Mutta kiltisi oli vain nolona käytävä se kirje oikealle vastaanottajalleen viemässä, ihan käteen ojentaen. 

Sitä kun kuitenkin sattuu sellaistakin, että väärään osoitteeseen jaettuja (virallisia) kirjelähetyksiä ei palauteta Postille tai viedä oikealle vastaanottajalle avaamattominakaan, vaan heitetään paperinkeräykseen...

Vierailija
25/25 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä aloittajalla on nyt ongelmana?

Sillä ilmeisesti se naapuri huomattuaan virheensä tuli ja rimpautti aloittajan ovikelloa ja nätisti pyysi anteeksi ja ojensi kirjeen sille kenelle se kuuluukin.

Mikä on ongelma? 

Ja tuskinpa se naapuri virheen huomattuaan sen enempiä sitä sun palkkalaskelmaas rupesi tutkimaan... Noloksihan sitä normaali ihminen menee, kun tuollaisen virheen tekee, että toiselle osoitetun kirjeen avaa... Psykopaatit ovat asia erikseen. Mutta onneksi suomalaista kuitenkin vähemmistö on psykopaatteja.

Itselleni kävi kerran samoin. Eli avasin toiselle osoitetun kirjeen, kun se kerran minun postiluukustani oli asuntooni tiputettu. Kyseessä oli lasku, ettei siinä sen kummempaa. Mutta kiltisi oli vain nolona käytävä se kirje oikealle vastaanottajalleen viemässä, ihan käteen ojentaen. 

Sitä kun kuitenkin sattuu sellaistakin, että väärään osoitteeseen jaettuja (virallisia) kirjelähetyksiä ei palauteta Postille tai viedä oikealle vastaanottajalle avaamattominakaan, vaan heitetään paperinkeräykseen...

Siis kun se lasku oli sellaiselta yritykseltä, jonka kanssa itsekin olen tekemisissä, niin eipä tullut sen kummemmin kirjeestä vastaanottajan nimeä katsottua, vaan oletus oli heti, että itselleni tarkoitettu ja kuori avattiin...