Sori vaan saunahullut, saunominen on yksi asia jota täytyy ilmastonmuutoksen takia vähentää todella radikaalisti
Yhden huoneen lämmittäminen useita kertoja viikossa sataan asteeseen puilla tai sähköllä.
Älkää luulko että tuollaista tuhlaamista tullaan sallimaan 🤣
Kommentit (86)
Mites ajattelit, että se kiellettäisiin tai edes valvottaisiin, saunasakollako joka napsahtaa jostain saunamittarista joka "saunalain" nojalla pakkoasennetaan Suomen tuhansiin ja taas tuhansiin saunoihin?
Neverever gonna happend, tässä saunarakastajien luvatussa maassa.
PS, meillä sauna on max 75ast.
Tuossa menee raja suomalaisilla, jos saunomista yritetään rajoittaa puhkeaa kapina.
Kieltämättä puusaunaa ei enää yhtönusein tule lämmitettyä.
Siinä tulee piipertäjälle äkkilähtö, jos mun tontille tulee tollasia saarnaamaan. Saunominen loppuu vasta, kun kannetaan jalat edellä monttuun.
No nyt kyllä kiinnostaa sun logiikka tämän taustalla. Miten estetään?
Sekä puunpoltto kielletään huomenna.
No onpahan saunapuut kolmeksi vuodeksi varastossa, ja lisää saa metsästä joka vielä on oma... Ja on se metsä siellä edelleenkin, vaikka EU ja hallitus sen itselleen sosialisoisi.
Joo ja suomalaisilta kielletään myös kenkien käyttö. Paljon tuprutetaan meidän tähtemme savua taivaalle, kun kengänpohjia tehdään. Näillä toimilla maailma pelastuu ja helteet pysyvät maltillisina.
Lapseton, autoton (ajokortiton), asun alle 30 neliöisessä asunnossa, en matkusta edes kotimaassa enkä ole koskaan käynyt ulkomailla, olen minimalisti (pyrin ostamaan mahdollisimman vähän) ja suosin kaikessa mahdollisessa kierrätettyä ja/tai kotimaista, kierrätän kaiken minkä voin, harrastukset kirjojen lukeminen, piirtäminen ja AV.
Mä jatkan saunomista hyvällä omallatunnolla.
Käyn ihan samalla tavalla ilmastokauppaa kuin muutkin. Joku ei sauno, mutta kiertelee ympäri maailmaa lentsikalla, jne.
Milloin, milloin tupakointi nostetaan tikun nokkaan? Kunnon suhmurointia sekä yksilön itsensä että ilmaston kannalta. Savukkeen imaisu vastaa 16 minuuttia auton tyhjäkäyntiä - ja tämä tutkimus on tehty aikana ennen pienipäästöisiä hybridejä.
Olisi paljon isompiakin turhakkeita
On tässä sellainen totuuden siemen, että tietysti ilmastoöyhöjen vaatimukset eivät tule koskaan loppumaan. Kun he saavat tahtonsa läpi nykyisissä perseilyissään, on hyvinkin todennäköistä, että seuraavaksi kielletään kaikenlainen puun polttaminen ja ”turha” sähkönkulutus (kuten kiukaan lämmittäminen ja paljon muutakin).
Suomalaisilla ja venäläisillä miehillä on perustuslain mukainen oikeus ajaa vanhoilla huonoilla autoilla!
Saunon ehkä noin 5 kertaa vuodessa. Joskus jopa yleisessä saunassa, kuten uimahallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton, autoton (ajokortiton), asun alle 30 neliöisessä asunnossa, en matkusta edes kotimaassa enkä ole koskaan käynyt ulkomailla, olen minimalisti (pyrin ostamaan mahdollisimman vähän) ja suosin kaikessa mahdollisessa kierrätettyä ja/tai kotimaista, kierrätän kaiken minkä voin, harrastukset kirjojen lukeminen, piirtäminen ja AV.
Mä jatkan saunomista hyvällä omallatunnolla.
Sulla ei todellakaan ole elämää. Otan osaa.
Ei tarvitse. Olen onnellinen :) Todennäköisesti jos joutuisin elämään sinun elämääsi, olisin onneton.
Voi muuten valitettavsti olla totta tulevaisuudessa. Itse käyn saunassa (avantouintia) ympäri vuoden usean kerran vuodessa. Elämäni helmi harrastus.
Ei varmaan koske sateenkaarisaunoja?
Eipä noista saunan lämmittämisistä kukaan tiedä. Jos joku tulee kieltämään, tällään turpaan.