Yrittäjä, ÄLÄ kontaktiin asiakasta tekstarilla. Antaa tosi epäammattimaisen kuvan
Sain tänään tekstarin eräästä paikasta ja voin sanoa, että ihmettelin kovin enkä todellakaan tykkää, että yrityksistä laitetaan tekstaria. No ei se paikka miltään ammattimaisuuden perikuvalta vaikutakaan, mutta tuo tekstari oli kyllä silti sellainen asia mitä en odottanut. Jätän aina mahdollisimman lyhyeen tuollaiset tekstarikeskustelut.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee tosi ahdistava olo siitä, että ventovieraat yrittäjät lähestyvät minua noin henkilökohtaisesti. Tulee heti fiilis, että seuraavaksi alkavat käyttämään minua whatsapissa ja googlettamaan numeroani ja ties mitä kaikkea.
Sähköposti ja puhelu ovat asiallisia tapoja viestiä asiakkaille, that’s it!
Kyttäämään*
Helvetin auto correct.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyypi sanoa terveyskeskukselle että lopettaa tekstailun kun se on epäammattimaista... Tervetuloa tähän päivään. Tekstiviesti on se oikea tapa ottaa yhteyttä. Asiakas voi sitten itse päättää yhteydenotto ajankohdan jos on tarvetta.
KYSE ON HENKILÖKOHTAISESTA VIESTINNÄSTÄ, EI MISTÄÄN AJANVARAUSTEKSTARISTA, ääliö!!!
Ole iloinen, että yrittäjä otti yhteyttä ylipäätään millään tavalla, jos viestintäsi on tätä tasoa. Käy sääliksi yrittäjiä, jotka joutuvat kestämään asiakkailta mitä tahansa.
Ja tekstarit ovat juuri hyvä keino olla yhteydessä. Vieraista numeroista tuleviin puheluihin en vastaa.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta on hyvä, että yrittäjä viestii tekstarilla jos on jotakin asiaa. En kanna puhelinta koko ajan mukanani enkä soittele takaisin minulle soitettuihin numeroihin jos eivät ole tuttuja.
Et ole sellaiseen asiaan kuin sähköposti perehtynyt????
Nykyaikana ihmiset tsekkaavat s-postin perin harvoin, jotkut eivät käytännössä sitä edes käytä.
Some on vienyt s-postin aseman muilta, paitsi päivittäin toimistotyötä tekeviltä.
Moni pienyrittäjä ja maanviljelijä katsoo sähköpostinsa noin kerran viikossa.
Tarjoukset tyyliin "polttoöljyn hinta nousee huomenna, vielä ehdit tilata vanhalla hinnalla" ovat siis kätevimmät lähettää tekstarilla.
Minulla on kokemusta myös aivan sekopäisestä yrittäjästä, joka tunki tai laittoi jonkun tunkemaan mainoksiaan postilaatikkooni, jossa on ERITTÄIN SELKEÄ KIELTO sekä mainoksille että ilmaisjakeluille. Tästä kun laitoin palautetta, tuli sen verran sekopäistä settiä takaisin, että jouduin uhkailemaan poliisilla, jos ei jätä minua rauhaan. Eli kyllä niitä aivan sekopäitäkin löytyy enkä todellakaan halua mitään henkilökohtaisia viestejä keneltäkään ventovieraalta yrittäjältä tämänkään takia.
Minulla on kokemusta myös aivan s ek opä isestä yrittäjästä, joka tunki tai laittoi jonkun tunkemaan mainoksiaan postilaatikkooni, jossa on ERITTÄIN SELKEÄ KIELTO sekä mainoksille että ilmaisjakeluille. Tästä kun laitoin palautetta, tuli sen verran s ek opäi stä settiä takaisin, että jouduin uhkailemaan poliisilla, jos ei jätä minua rauhaan. Eli kyllä niitä aivan hu ll u jakin löytyy enkä todellakaan halua mitään henkilökohtaisia viestejä keneltäkään ventovieraalta yrittäjältä tämänkään takia.
Ai se kommentti tulikin, palsta valehteli, siksi muokkasin viestiä hieman.
Joskus tulee laitettua tekstiviesti asiakkaalle, jos sähköpostiosoitetta ei ole. En ymmärrä mikä ero siinä on, todennäköisesti ne sähköpostit luetaan siltä ihan samalta ruudultakin. Joku joskus valitti, että WA-viesti on liian henkilökohtainen, pitäisi laittaa tekstiviesti. Oikeasti, mitä eroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyypi sanoa terveyskeskukselle että lopettaa tekstailun kun se on epäammattimaista... Tervetuloa tähän päivään. Tekstiviesti on se oikea tapa ottaa yhteyttä. Asiakas voi sitten itse päättää yhteydenotto ajankohdan jos on tarvetta.
KYSE ON HENKILÖKOHTAISESTA VIESTINNÄSTÄ, EI MISTÄÄN AJANVARAUSTEKSTARISTA, ääliö!!!
Ole iloinen, että yrittäjä otti yhteyttä ylipäätään millään tavalla, jos viestintäsi on tätä tasoa. Käy sääliksi yrittäjiä, jotka joutuvat kestämään asiakkailta mitä tahansa.
Ja tekstarit ovat juuri hyvä keino olla yhteydessä. Vieraista numeroista tuleviin puheluihin en vastaa.
Ei, eivät ole. Minä olen minä enkä sinä, ja minä en halua yhtäkään henkilökohtaista tekstaria yrityksiltä.
Ja miten hemmetissä vauvapalstan viestit ja kirjotustyyli liittyvät yhtään mihinkään muuhun kuin vauvapalstaan???
Kylläpä taas vastustaa, palstakin valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta on hyvä, että yrittäjä viestii tekstarilla jos on jotakin asiaa. En kanna puhelinta koko ajan mukanani enkä soittele takaisin minulle soitettuihin numeroihin jos eivät ole tuttuja.
Et ole sellaiseen asiaan kuin sähköposti perehtynyt????
Nykyaikana ihmiset tsekkaavat s-postin perin harvoin, jotkut eivät käytännössä sitä edes käytä.
Some on vienyt s-postin aseman muilta, paitsi päivittäin toimistotyötä tekeviltä.Tyhmyydestä sakotetaan. Minä tsekkaan sähköpostin joka ikinen päivä monta kertaa päivässä (koska saan paljon viestejä.) Jos en tsekkaa, se on oma mokani.
Sinä saat päljon viestejä.
Joku pienyrittäjä tai yksityishenkilö saa lähinnä viheliäistä spämmiä, jotka siivoaa ryökänä roskikseen.
Viralliset yhteydenotot ehtii tarkastaa kerran viikossa.
Kerroin vain, mikä on tilanne keskivertokansalaisen kohdalla.
Nykyteinit eivät käytä s-postia kuin sometillien aktivointiin/ylläpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tulee laitettua tekstiviesti asiakkaalle, jos sähköpostiosoitetta ei ole. En ymmärrä mikä ero siinä on, todennäköisesti ne sähköpostit luetaan siltä ihan samalta ruudultakin. Joku joskus valitti, että WA-viesti on liian henkilökohtainen, pitäisi laittaa tekstiviesti. Oikeasti, mitä eroa?
Oikeasti, sitä eroa, että minä esimerkiksi käytän somea, whatsappia ja tekstareita kavereiden ja muiden kontaktointiin. En halua näihin paikkoihin mitään yritysten spämmejä.
Ihan senkään takia, että minulla on kokemusta myös sekopäistä enkä todellakaan halua heiltä henkilökohtaista yhteydenottoa. Sähköposti taas on AINOASTAAN asiallisia yhteydenottoja varten: reklamaatiot, peruutukset, kysymykset yrityksille. En ikinä lähettele sähköpostia kavereille ja treffikumppaneille.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä taas vastustaa, palstakin valehtelee.
Joo no kommenttini tuli näkyviin viiveellä ja luulin, että oli taas joku kielletty sana seassa. Onko sinulla jokin ongelma?
Kun saan täysin yllättäen henkilökohtaisen tekstarin joltain ventovieraalta yrittäjältä, tulee lähinnä pakokauhu ja tunne, että seuraavaksi se alkaa stalkkaamaan ja vainoamaan. Se on vain sellainen reaktio. Haluan yritysten yhteydenotot puhelimitse ja sähköpostitse, piste.
Yrittäjä, LAITA tekstiviesti, kiitos. Paljon kätevämpää. Voin katsoa ja vastata kun itsellä on sopiva hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, eivät ole. Minä olen minä enkä sinä, ja minä en halua yhtäkään henkilökohtaista tekstaria yrityksiltä.
Ja miten hemmetissä vauvapalstan viestit ja kirjotustyyli liittyvät yhtään mihinkään muuhun kuin vauvapalstaan???
Kyllähän tommonen caps lock -huutaminen ja välittömästi ventovieraan kutsuminen ääliöksi kertoo sinusta jotain. Itse en viestisi kenenkään kanssa koskaan noin, mutta ilmeisesti sinulla hermo menee helposti, ja se myös näkyy. Mutta kuten sanoit: minä olen minä, ja sinä olet sinä...
Eikö ne ole yks ja sama henkilö?