12-vuotiaalla raskausarpia?
12-vuotiaalla tytölläni tullit kauheat raskausarvet lantioon ja reisiin muutamassa viikossa. Onko ihan normaalia?
Kommentit (16)
On normaalia. Niin mullakin oli aikanaan. Katosivat ja haalistuivat vanhemmiten.
On normaalia. Mä sain aikanaan rintoihini raskausarpia kun teininä kasvoivat niin nopeasti. Nykyään on tosi haalistuneet.
jep, mullekin tuli ykskaks kauheasti arpia kun kropan muodot alkoivat muuttua. vaalenevat kyllä iän myötä lähes olemattomiin.
Mä huomasin just mun 13 v pojan selässä vaaka-arvet, ihan ku joku ois ruoskinut. Johtunee kasvupyrähdyksestä.
En kestä näitä aloituksia. Todella suurelle osalle tyttöjä tulee murrosiässä raskausarpia, kun lantio levenee ja rinnat kasvaa. Itselleni oli ainakin nuorena arka paikka, eikä äidin kauhistelut ainakaan auttanut asiaa. Nykyään arpia tuskin huomaa. Älä nyt tule tänne kohta ihmettelemään, kuinka tyttärelläsi alkoi jo kuukautisetkin, vaikka eihän ne yt 12-vuotiaana voi alkaa!!!!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:56"]En kestä näitä aloituksia. Todella suurelle osalle tyttöjä tulee murrosiässä raskausarpia, kun lantio levenee ja rinnat kasvaa. Itselleni oli ainakin nuorena arka paikka, eikä äidin kauhistelut ainakaan auttanut asiaa. Nykyään arpia tuskin huomaa. Älä nyt tule tänne kohta ihmettelemään, kuinka tyttärelläsi alkoi jo kuukautisetkin, vaikka eihän ne yt 12-vuotiaana voi alkaa!!!!
[/quote]no...kysyin vaan onko normaalia.
Niitä arpia tulee ihmiselle, joka yhtäkkiä kasvaa, iho ikäänkuin repee.
Naisille ja miebihile. Typrerä nimitys toi raskausarpi
Ne ovat venymisarpia, eivät raskausarpia. Ja ovat normaaleja, kun iho ja kudokset venyvät nopean kasvun takia.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:56"]
En kestä näitä aloituksia. Todella suurelle osalle tyttöjä tulee murrosiässä raskausarpia, kun lantio levenee ja rinnat kasvaa. Itselleni oli ainakin nuorena arka paikka, eikä äidin kauhistelut ainakaan auttanut asiaa. Nykyään arpia tuskin huomaa. Älä nyt tule tänne kohta ihmettelemään, kuinka tyttärelläsi alkoi jo kuukautisetkin, vaikka eihän ne yt 12-vuotiaana voi alkaa!!!!
[/quote]
en kestä tätä viestiä. Ei kaikkea voi tietää.
Raskausarville pitäisi keksiä parempi nimi. Niitä kun tulee muutoinkin kun raskaana, esim just teininä kasvaessa..
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:56"]
[/quote]
en kestä tätä viestiä. Ei kaikkea voi tietää.
[/quote]
No kyllä tällaiset voi (ja pitää) tietää!!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:56"]En kestä näitä aloituksia. Todella suurelle osalle tyttöjä tulee murrosiässä raskausarpia, kun lantio levenee ja rinnat kasvaa. Itselleni oli ainakin nuorena arka paikka, eikä äidin kauhistelut ainakaan auttanut asiaa. Nykyään arpia tuskin huomaa. Älä nyt tule tänne kohta ihmettelemään, kuinka tyttärelläsi alkoi jo kuukautisetkin, vaikka eihän ne yt 12-vuotiaana voi alkaa!!!!
[/quote]no...kysyin vaan onko normaalia.
[/quote]
Ehdotan lukemaan jonkun murrosiästä kertovan opuksen.
Oon nyt kaksitoista ja mulla alko kuukautiset yhdeksänvuotiaana, että kyllä kuule voi alkaa ja mulla on myös noita raskausarpia, että ihan normaalia on😂
Itselläni on 4 tytärtä ja nuorimmalla,12 vuotiaalla näitä venymisarpia on siellä täällä.Itselläni ei ole koskaan ollut,ei edes raskaana ollessani joten tietenkin huolestuin mistä on kyse.Myöskään siskoillansa ei ole ollut,joten ihan uusi asia minulle.
Hyvä tietää että on ihan normaalia.Toivon todella että vaalenevat vuosien myötä.
Vierailija kirjoitti:
no...kysyin vaan onko normaalia.
Todellakin on normaalia. Minulla oli juuri tuossa iässä violetit raskausarvet rinnoissa ja lantiolla. Nykyään tuskin huomaa. Kunpa joku kertoisi tästä, ei tarvitsisi aikuisten kauhistella. Minäkin olisin mielelläni kuullut, että ne vaalenevat aikanaan.
On normaalia. :)