Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

12-vuotiaalla raskausarpia?

Vierailija
18.07.2014 |

12-vuotiaalla tytölläni tullit kauheat raskausarvet lantioon ja reisiin muutamassa viikossa. Onko ihan normaalia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. :)

Vierailija
2/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Niin mullakin oli aikanaan. Katosivat ja haalistuivat vanhemmiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Mä sain aikanaan rintoihini raskausarpia kun teininä kasvoivat niin nopeasti. Nykyään on tosi haalistuneet.

Vierailija
4/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, mullekin tuli ykskaks kauheasti arpia kun kropan muodot alkoivat muuttua. vaalenevat kyllä iän myötä lähes olemattomiin.

Vierailija
5/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin just mun 13 v pojan selässä vaaka-arvet, ihan ku joku ois ruoskinut. Johtunee kasvupyrähdyksestä.

Vierailija
6/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä näitä aloituksia. Todella suurelle osalle tyttöjä tulee murrosiässä raskausarpia, kun lantio levenee ja rinnat kasvaa. Itselleni oli ainakin nuorena arka paikka, eikä äidin kauhistelut ainakaan auttanut asiaa. Nykyään arpia tuskin huomaa. Älä nyt tule tänne kohta ihmettelemään, kuinka tyttärelläsi alkoi jo kuukautisetkin, vaikka eihän ne yt 12-vuotiaana voi alkaa!!!!

Vierailija
7/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:56"]En kestä näitä aloituksia. Todella suurelle osalle tyttöjä tulee murrosiässä raskausarpia, kun lantio levenee ja rinnat kasvaa. Itselleni oli ainakin nuorena arka paikka, eikä äidin kauhistelut ainakaan auttanut asiaa. Nykyään arpia tuskin huomaa. Älä nyt tule tänne kohta ihmettelemään, kuinka tyttärelläsi alkoi jo kuukautisetkin, vaikka eihän ne yt 12-vuotiaana voi alkaa!!!!

[/quote]no...kysyin vaan onko normaalia.

Vierailija
8/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä arpia tulee ihmiselle, joka yhtäkkiä kasvaa, iho ikäänkuin repee.

Naisille ja miebihile. Typrerä nimitys toi raskausarpi

Vierailija
9/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat venymisarpia, eivät raskausarpia. Ja ovat normaaleja, kun iho ja kudokset venyvät nopean kasvun takia.

Vierailija
10/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:56"]

En kestä näitä aloituksia. Todella suurelle osalle tyttöjä tulee murrosiässä raskausarpia, kun lantio levenee ja rinnat kasvaa. Itselleni oli ainakin nuorena arka paikka, eikä äidin kauhistelut ainakaan auttanut asiaa. Nykyään arpia tuskin huomaa. Älä nyt tule tänne kohta ihmettelemään, kuinka tyttärelläsi alkoi jo kuukautisetkin, vaikka eihän ne yt 12-vuotiaana voi alkaa!!!!

[/quote]

en kestä tätä viestiä. Ei kaikkea voi tietää.

Vierailija
11/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausarville pitäisi keksiä parempi nimi. Niitä kun tulee muutoinkin kun raskaana, esim just teininä kasvaessa..

Vierailija
12/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:56"]

[/quote]

en kestä tätä viestiä. Ei kaikkea voi tietää.

[/quote]

No kyllä tällaiset voi (ja pitää) tietää!!

Vierailija
13/16 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:56"]En kestä näitä aloituksia. Todella suurelle osalle tyttöjä tulee murrosiässä raskausarpia, kun lantio levenee ja rinnat kasvaa. Itselleni oli ainakin nuorena arka paikka, eikä äidin kauhistelut ainakaan auttanut asiaa. Nykyään arpia tuskin huomaa. Älä nyt tule tänne kohta ihmettelemään, kuinka tyttärelläsi alkoi jo kuukautisetkin, vaikka eihän ne yt 12-vuotiaana voi alkaa!!!!

[/quote]no...kysyin vaan onko normaalia.

[/quote]

Ehdotan lukemaan jonkun murrosiästä kertovan opuksen.

Vierailija
14/16 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt kaksitoista ja mulla alko kuukautiset yhdeksänvuotiaana, että kyllä kuule voi alkaa ja mulla on myös noita raskausarpia, että ihan normaalia on😂

Vierailija
15/16 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 4 tytärtä ja nuorimmalla,12 vuotiaalla näitä venymisarpia on siellä täällä.Itselläni ei ole koskaan ollut,ei edes raskaana ollessani joten tietenkin huolestuin mistä on kyse.Myöskään siskoillansa ei ole ollut,joten ihan uusi asia minulle.

Hyvä tietää että on ihan normaalia.Toivon todella että vaalenevat vuosien myötä.

Vierailija
16/16 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no...kysyin vaan onko normaalia.

Todellakin on normaalia. Minulla oli juuri tuossa iässä violetit raskausarvet rinnoissa ja lantiolla. Nykyään tuskin huomaa. Kunpa joku kertoisi tästä, ei tarvitsisi aikuisten kauhistella. Minäkin olisin mielelläni kuullut, että ne vaalenevat aikanaan.