Pysäyttävän uutinen Suomesta ikinä?
On mielestäsi mikä?
En nyt tarkemmin kalluppia laita, mutta mikä uutinen on mielestäsi ollut kaikkein pysäyttävän muisto sinulla? Saa olla miltä vuodelta tahansa.
Kommentit (50)
Otanmäen murha.
Tämä sai minut ymmärtämään että jumalaa ei ole.
Mulle taitaa olla Hyvinkään ammunta. Paikkakuntalaisia kun oon.
AP:n mielestä Estonian uppoaminen aluevesillämme ja hyvänä kakkosena ensimmäinen koulu-ampuminen.
Vierailija kirjoitti:
Otanmäen murha.
Tämä sai minut ymmärtämään että jumalaa ei ole.
Mikäs tämä on?
Kouluampumiset, Vilja-Eerikan tapaus ja Koskela
Vierailija kirjoitti:
kouluampumiset. Ekan aikana Olin juuri valmistunut ja aloittanut opettajana ja olin aivan kauhuissani niiden oppilaiden puolesta.
Minä olin kouluttamassa aikuisia, kun yksi opiskelijoistani vastasi puhelimeen ja alkoi käyttäytyä oudosti ja keräillä tavaroitaan. Kun hän pystyi taas jotenkin puhumaan, hän kertoi, että hänen lastensa koulussa ammutaan. Tarjosin hänelle kyytiä heti suoraan kotiin, mutta hän lähti junalla. Kurssi ei jatkunut ihan yhtä hilpeänä kuin hetkeä aikaisemmin.
Jammu sedän tekoset.
Ja sitten se bunkkeri surma missä käsittääkseni olivat tekijöitä miss suomen ja hänen politiikko sisarensa pojat. Näin ainekin ruotsalais lehdissä tohon aikaan kirjoteltiin. Suomi lehdistö hiljen, kenties vanhempien korkean statuksen takia..
Tätä on kysytty aikasemmin , ja vastaan lähes tulkoon samalla lailla,
Että , Lapuan patruuna tehtaan rähdys onnettomuus 17.4.1976 , tämä oli mieleen painuva , ja minua koskettava, Koska tässä kuoli myös Sukulaisiani.
Onhan Suomea järisyttäneet kymmenet onnettomuudet eikä niitä voi todellakaan mitenkään laittaa arvojärjestykseen.
Mutta kun kysyttiin , mikä oli Suomea pysäyttävä ikinä , niin ,
Ei minusta niitä voi laittaa arvojärjestykseen, ja tuo manitsemani ,
Onnettomuus oli Syystäkin minusta pysäyttävä.
Että on paljon onnettomuuksia.
Varmaan Lapuan patruunatehtaan räjähdys ja ne hautajaiset... Äitini kertoi kuinka oma äitinsä, mummoni, oli alkanut itkeä aivan hysteerisesti kun näki ne 40 arkkua.
Eiköhän se talvisota oo edelleen. Silloinhan Suomen tapahtumia seurattiin maailmanlaajuisesti, kun pieni maatilkku pisti kampoihin isolle naapurille.
Vierailija kirjoitti:
Että , Lapuan patruuna tehtaan rähdys onnettomuus 17.4.1976 , tämä oli mieleen painuva , ja minua koskettava, Koska tässä kuoli myös Sukulaisiani.
Onhan Suomea järisyttäneet kymmenet onnettomuudet eikä niitä voi todellakaan mitenkään laittaa arvojärjestykseen.
Ei minusta niitä voi laittaa arvojärjestykseen, ja tuo manitsemani ,Onnettomuus oli Syystäkin minusta pysäyttävä.
Pysäyttävä kommentti sinulla.
Olen samaa mieltä kanssasi, että ei onnettomuuksia voi mittailla.
Otan osaa suruusi.
Se Jyväskylän murhaaja likka joka nyt hölkkäilee kesätopissa Tusrussa.
Toinen Eveliina Lappalaisen murhaaja.
KOVEMMAT TUOMIOT SUOMEENKIN! Ihan oikeesti kuuluuko nää vapaalle jalalle?
Pysäyttävimpien joukossa ensimmäinen uutinen oli vuonna 1972 Andeille pudonnut lentokone. Olin tuolloin 8-vuotias, ja kun pitempiä uutisia alkoi tulla Suomeen asti, luin niitä silmät pyöreinä ja luen edelleenkin, kun käsiini saan.
Toinen muistiin jäänyt tapahtuma oli Lapuan patruunatehtaan räjähdys, ja mielessä on yhä mustavalkoinen lehtikuva, jossa oli valtavasti valkoisia arkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Se Jyväskylän murhaaja likka joka nyt hölkkäilee kesätopissa Tusrussa.
Toinen Eveliina Lappalaisen murhaaja.
KOVEMMAT TUOMIOT SUOMEENKIN! Ihan oikeesti kuuluuko nää vapaalle jalalle?
Hän oli Seinäjoelta, jos tarkoitat 15 vuotiasta teinisurmaajaa?
Lapuan " Paukun" patruunatehtaan räjähdys.
Presidentti Kekkonenkin oli hautajaisissa.
Oli karmea uutinen. Niin paljon äitejä ja isiä kuoli. Jäi täysorpojakin.
40 arkkua kaaressa kirkon pihassa.
Muistan nuo lehtikuvat vielä hyvin ja tv uutiset,vaikka olin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta niitä voi laittaa arvojärjestykseen, ja tuo manitsemani ,Onnettomuus oli Syystäkin minusta pysäyttävä.
Pieni virhe päivän kohdalla.
Päivä oli 13.4.1976
Tosi surullinen juttu kyllä oli.
Yksi nainen oli viimeistä päivää töissä ennen äitiysloman alkua.
Järkyttävää.
Se liittyy piisameihin ja erään nimeltä mainitsemattoman henkilön mökkilaituriin.