Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla 30 vuotiailla jo vakkarityö ja omakotitalo?

Vierailija
14.07.2021 |

Koska minulla ei ole vaikka vakkarityötä olen yrittänyt saada ja kerran sainkin sen mutta päättyi yt-neuvotteluihin. Surettaa jatkuvat määräaikaisuudet ja epävarmuus. Olen kuitenkin jo päälle 30 vuotias niin eikö tässä iässä jo kuuluisi olla pysyvyyttä? . Nyt taas määräaikaisessa vaikka tarkoitus oli saada vakkari mutta minkäs teet jos ei saa niin pakko tyytyä muuhun. Tulee itku.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N31 täällä, valmistuin just maisteriks. Ei ole miestä, omistusasuntoa, vakkarityötä tai oikeastaan mitään muutakaan:D Opintolainaa on 25k

Vierailija
42/50 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N31 täällä, valmistuin just maisteriks. Ei ole miestä, omistusasuntoa, vakkarityötä tai oikeastaan mitään muutakaan:D Opintolainaa on 25k

Samanlainen vastavalmistunut, työtön ja parisuhteeton olen minäkin.

M29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän tänä vuonna ekaa kesälomaa sitten lapsuusvuosien — kai sitä on uskottava, että työ on ainakin jotain muuta kuin parin kuukauden määräaikainen. Asunto on, mutta ollaan muuttamassa joskaan ei omakotitaloon. Olin vielä viisi vuotta sitten vailla varallisuutta ja pysyvää työtä, nyt viidessä vuodessa tullut paljon pysyvyyttä.

Mutta mutta. Onhan tämä järjetöntä, että mun piti tehdä töitä neljäkymppiseksi, että sain ensimmäisen toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen. Loma tuntuu tällä hetkellä mahdottoman hyvältä.

M40

Vierailija
44/50 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään töitä tällä hetkellä, edellinen työ päättyi viime vuonna. Vuokralla asun ja koska en edes halua vakituista työtä, niin ei ole mitään omistuksiakaan. Ikää 30, olen ihan tyytyväinen. Kämppää olisi kiva kohta taas vaihtaa, töihin en varmaan vielä ainakaan puoleen vuoteen tai vuoteen mene.

Vierailija
45/50 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vakkarityö ja omakotitalo. Sekä aviomies, koira ja farmariauto, lapsikin tulossa. Oikein kliseistä, mutta unelmiani. N26

Vierailija
46/50 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatteko kolmekymppiset olla vakituisessa työssänne olla noin vuoteen 2060 saakka? Ei ole enää mitään "vakkarityötä" enää tällä planeetalla. Varmasti on joo tiettyjä ammatteja tietenkin tarvitaan aina ja kuvittelette olevanne kuolemattomia, mutta siinäkin voi loppuunpalaminen/kyllästyminen iskeä. 

En kuvittele olevani kuolematon tai korvaamaton enkä välttämättä työurani loppuun nykyisessä työpaikassakaan vaikka tykkäänkin työstäni. Ns. vakityöpaikka tuo kuitenkin elämään sitä tiettyä vakautta ja turvallisuudentunnetta. On huomattavasti helpompi saada esim. asuntolaina jos sitä asumismuotoa haluaa suosia kuin vaikka pätkätöitä tekemällä.

Lisäksi työnhaku, jos paikkaa haluaa vaihtaa, on stressittömämpää kun on se työpaikka alla. Voi rauhassa hakea uutta paikkaa eikä työpaikan vaihtamisen suhteen ole kiire.

Vierailija
47/50 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka kyllä. Omakatitaloa ei ole eikä tule, koska en sellaista asumismuotoa halua. Oma asuntolaina on kyllä, vaikkei sitä kys

Vierailija
48/50 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä on sitten kaikki saavutettu ja tylsistyy. 80% kavereistani erosi juuri tuossa vaiheessa. Toisaalta aika surullista.

Vierailija
49/50 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut useampia vakkarityöpaikkoja, joista olen aina irtisanoutunut milloin mistäkin syystä. Viimeisimmästä jäin pois, koska aloin opiskella amkissa uutta alaa. Omakotitalo on, mutta ei oma vaan vuokrattu. Joten toisinsanoen, ei ole kumpaakaan noista kysymystäsi asioista.

Vierailija
50/50 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatteko kolmekymppiset olla vakituisessa työssänne olla noin vuoteen 2060 saakka? Ei ole enää mitään "vakkarityötä" enää tällä planeetalla. Varmasti on joo tiettyjä ammatteja tietenkin tarvitaan aina ja kuvittelette olevanne kuolemattomia, mutta siinäkin voi loppuunpalaminen/kyllästyminen iskeä. 

En kuvittele olevani kuolematon tai korvaamaton enkä välttämättä työurani loppuun nykyisessä työpaikassakaan vaikka tykkäänkin työstäni. Ns. vakityöpaikka tuo kuitenkin elämään sitä tiettyä vakautta ja turvallisuudentunnetta. On huomattavasti helpompi saada esim. asuntolaina jos sitä asumismuotoa haluaa suosia kuin vaikka pätkätöitä tekemällä.

Lisäksi työnhaku, jos paikkaa haluaa vaihtaa, on stressittömämpää kun on se työpaikka alla. Voi rauhassa hakea uutta paikkaa eikä työpaikan vaihtamisen suhteen ole kiire.

Eli ei ole vakityöpaikkaa. Kuten ei kenelläkään muulla. Se ei toki tarkoita etteikö olisi vahvassa asemassa muuten työpaikkojen suhteen. Vakkarityö kuulostaa taas joltain LinkedIn jargonaattori skeidalta että oikein pahaa tekee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi