Koukussa nykyään alkoholiin- haluan ja en halua lopettaa
Löytyisikö täältä tavan ihmisiltä viisaita neuvoja tilanteeseen, jossa tietää juovansa liikaa alkoholia säännöllisesti, mutta ei halua lopettaa toimintatapaa. En juo humalaan asti, mutta kohtuukäytön viikkorahat paukkuvat reippaasti yli. Juon n. klo 18-22 välillä kuusi annosta muutaman kerran viikossa stressiä, ahdistusta ja tylsyyttä paetakseni. Tiedän kaikki kliseet ja aa ohjeet ja nyt kaipaisin kommentteja edes jonkinlaista omaa kokemusta omaavilta. Miten hitossa lopetan tämän kuvion - ona pakko terveyden ja kaiken kannalta, mutta en silti pysty irrottautumaan..
Kommentit (25)
Miten usein on "muutaman kerran viikossa"? Kuusi annosta on aika paljon, tai olisi minulle, mutta toisaalta juuri sopivasti että tulee varmasti humalainen olo.
Ymmärrän kyllä sua, sillä itsekin tissuttelen monena iltana viikossa ja nykyään keho suorastaan kaipaa tuota alkoholista tulevaa rentoutta. Pystyn sinänsä ilman vaikeuksia olemaan usean viikon juomattakin, mutta näin lomalla ei ole tarvetta olla juomatta.
Punaviiniin mulla on himo, siihen viinin makuun ja happamuuteen. Mikään muu alkoholi ei käy, joten luulen että riippuvuus on viinin flavonoideihin ;-)
Eli en osaa auttaa, itsekään ei aio lopettaa. Vähentää kyllä sitten kun loma loppuu.
Vierailija kirjoitti:
On tullut otettua, 1litra pontikkaa tänäänkin. Ja silti 12h töitä. Että kyllä se sujuu ihan hyvin.
Kuulostaa hyvältä! Onko kaikki jokapäiväinen tapa?
Miettikää keskivartaloanne. Ihanan sutjakkana pysyy kun juo vain lisäarvovesiä.
Mulla alkoi tissuttelu kun koronarajoitukset tuli ekan kerran. Join tylsyyteen kun mihinkään ei saanut mennä. Ajattelin rajoitusten kestävän pari kuukautta ja että siihen asti tissuttelen. Nyt sitten olen jatkanut. 2-3 iltana viikossa menee siideriä noin 6-7 annosta ehkä. Välillä tuntuu että voisi vähentää, mutta sitten taas ajattelen että ihan sama. Nyt kun rajoituksia ei pahemmin ole, niin on se kiva käydä terassilla nyt kun ne on viimein auki. Tai sitten kotona ottaa muutama kylmä siideri kun on niin tajuttoman kuuma.
Tämä ei auta juomisongelmaan. Siinä käy helposti niin, että juo ykköstä siihen asti, että saa saman kuin kolmosista tai vain vaihtaa vahvempaan.