Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koukussa nykyään alkoholiin- haluan ja en halua lopettaa

Vierailija
14.07.2021 |

Löytyisikö täältä tavan ihmisiltä viisaita neuvoja tilanteeseen, jossa tietää juovansa liikaa alkoholia säännöllisesti, mutta ei halua lopettaa toimintatapaa. En juo humalaan asti, mutta kohtuukäytön viikkorahat paukkuvat reippaasti yli. Juon n. klo 18-22 välillä kuusi annosta muutaman kerran viikossa stressiä, ahdistusta ja tylsyyttä paetakseni. Tiedän kaikki kliseet ja aa ohjeet ja nyt kaipaisin kommentteja edes jonkinlaista omaa kokemusta omaavilta. Miten hitossa lopetan tämän kuvion - ona pakko terveyden ja kaiken kannalta, mutta en silti pysty irrottautumaan..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-klinikalle keskustelemaan tai päivystyksen kautta katkolle. Kannattaa mennä ennen kuin tilanne on paha ja se kyllä pahenee! Tiedän kokemuksesta.

Pyydä Antabus-resepti niin et voi retkahtaa hetken mielijohteesta.

Yritä löytää jotain korvaavaa tekemistä juomiselle. Itse koukutuin yllättäen lenkkeilyyn. Liikunta on siitä hyvä, että se vapauttaa aivojen mielihyvähormoneita/välittäjäaineita ja rentouttaa.

Vierailija
2/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Tuohon samaan tautiin saa myös tabletteja, jotka eivät tuhoa maksaa, haimaa ja vitamiineja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et tavallaan halua kun olet riippuvainen. Koita ajatella mihin tuo johtaa, tiedät kyllä, ja jos lopetat minkä palkinnon siitä saat. Vaikeaa on varmasti päästä alkuun.

Vierailija
4/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon lähes joka päivä 1-6 annosta. Joskus lomilla tai vkl menee enemmän, mutta joskus olen juomatta pitkiä aikoja. Näin on ollut jo 10 vuotta. Johonkinhan sitä ihmisen pitää kuolla. En välitä. Ja olen työelämässä.

Vierailija
5/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A-klinikalle keskustelemaan tai päivystyksen kautta katkolle. Kannattaa mennä ennen kuin tilanne on paha ja se kyllä pahenee! Tiedän kokemuksesta.

Yritä löytää jotain korvaavaa tekemistä juomiselle. Itse koukutuin yllättäen lenkkeilyyn. Liikunta on siitä hyvä, että se vapauttaa aivojen mielihyvähormoneita/välittäjäaineita ja rentouttaa.

Liikunta on siitä paha, että kun sä hampaat irvessä väännät sitä kuntopyörää jatkuvasti kelloon vilkuillen, niin aivoissa ei irtoa mikään. Tylsyys nimittäin mainittiin, ja kuntoilu on tylsää, jos ei löydy jotain omaa lajia ja mahdollisesti pelikavereita.

Vierailija
6/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat lopettaa mutta et pysty lopettamaan vai et haluakaan lopettaa? Siinäpä ongelma. Sitten pitää vaan jatkaa samaan malliin. Muutaman vuoden päästä et enää edes laske annoksiasi. Onnea matkaan!

Vierailija
7/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvenna nyt ainakin tahtia. Kerran pari viikossa enintään. Ota selvää mitä pitkäaikainen suurkulutus tekee sisäelimille, katso dokkareita alkoholisteista. Nämä auttoivat ainakin itseäni. Lisäksi kehitä kivaa alkotonta tekemistä alkoholi-iltojen tilalle, niin vähentäminen on helpompaa.

Been there done that.

Vierailija
8/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se "kiva" tekeminen sitten voisi olla? En ole Ap mutta itsekin haluaisin eroon ns tissuttelusta. Elokuvat jo nähty kaikki kiinnostavat, ei ystäviä, ei mitään...

Vierailija
9/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut otettua, 1litra pontikkaa tänäänkin. Ja silti 12h töitä. Että kyllä se sujuu ihan hyvin.

Vierailija
10/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa vaiheessa joskus 8-10 vuotta sitten, nyt "yritän" pistää korkkia kiinni niin, että juon kaikki rahani ja olen seuraavaan rahapäivään juomatta. Sen verran olen ymmärtänyt suunnitella, että ruokaa on pakastin täynnä, vaikka tili onkin tyhjä. Ehkä jossain vaiheessa se juomaton kausi venähtää riittävän pitkäksi ja unohdan käydä hakemassa juotavaa, tai en halua hakea vaikka rahaa olisikin.

Älä ap anna mennä näin pitkälle kuin minulla. Kaikkien asioiden hoito vaikeutuu.

Vierailija
11/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappa vähän riskimmin niin ehkä se pohja sieltä löytyy, mistä ponnistaa. Ei tule mitään vielä, kun ei ole tarpeeki motivaatiota.

Vierailija
12/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis työssäkäyvä, perheellinen n. 45 v nainen. Tämä alkon käyttö on ollu ns normaalia aina ennen, mutta noin kaksi vuotta nyt ollut tämmöistä. Haluaisin tahdonvoimaan ohjeita, en mene mihinkään aa ryhmiin. Tajuan tietysti kaikki negatiiviset asiat ja ongelmat pitkästä runsaasta alkon käytöstä, mutta nyt haluaisin omatoimiseen suunnanmuutokseen neuvoja .

Vierailija
13/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua harmittaa omassa juomisessa?

Itse olen samassa ilanteessa ja itseä harmittaa painonnousu ja huomaan muistini huonontuneen. Lisäksi huomaan, että aloitan juomisen heti kun tulen kotiin, joten loppuillan aikana on hankala lähteä minnekään. Harmittaa, kun annan lapsilleni huonon mallin. En juo kuin pari lasia, mutta en osaa olla sitä ilman.

Välillä saan vähennettyä ja juon vain viikonloppuisin,

15/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä stressaa ja ahdistaa? Itse huomasin saman juomisilmiön kun olin töissä edellisessä työpaikassa.

Vierailija
16/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyviä neuvoja, mutta katkolle en välttämättä noilla määrillä vielä menisi. Siinä vaiheessa kun on juonut useamman päivän putkeen ja vieroitusoireet ja juoppohulluuden riski on olemassa niin kannattaa mennä katkolle. Suosittelisin A-klinikkaa aloittajalle mieluummin.

Vierailija
17/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis työssäkäyvä, perheellinen n. 45 v nainen. Tämä alkon käyttö on ollu ns normaalia aina ennen, mutta noin kaksi vuotta nyt ollut tämmöistä. Haluaisin tahdonvoimaan ohjeita, en mene mihinkään aa ryhmiin. Tajuan tietysti kaikki negatiiviset asiat ja ongelmat pitkästä runsaasta alkon käytöstä, mutta nyt haluaisin omatoimiseen suunnanmuutokseen neuvoja .

Juot 6 annosta, etkä mukz humallu? En ihan usko. Alkoholismi on siitä pska sairaus, että erittäin harva saa elämänsä raiteilleen omin voimin. Säkin tuut juomaan vielä useamman vuoden.

Vierailija
18/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta alkoholi kokonaan. Tilallle Pyhän Yrtin kohtuukäyttö. Terveytesi kiittää, juu.

Vierailija
19/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pienellä kulutuksella ei vielä klinikoista löydy apua. Kokemuksesta sanon. Ainoa mikä auttaa on, että päättää ettei enää juo ja sitten pitää kiinni siitä. Päivä kerralla, eikä saa lannistua, jos retkahtaa. Minä purin hammasta, katsoin sarjoja ja yritin mennä nukkumaan. Seuraavana päivänä huomasin, että selvisin eilisestä ja toistin. Se oli vaikeaa ja tuntui jopa turhalta silloin, mutta nykyään pärjään. Välillä tekee mieli ja tuijotan kelloa, että vielä ehtisi hakea, mutta yritän vain keksiä tekemistä siihen asti, ettei enää voi. Kun ei enää voi, niin sit on jo parempi. En lopettanut juomista kokonaan, vaan pidän sen yhdessä kerrassa viikko ja välillä menee jopa kuukausia ilman. Jossain vaiheessa sitä ei vaan enää kaipaa.

tl;dr: Päätä ettei enää ja pidä siitä kiinni.

Vierailija
20/25 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo ykköstä. Kaksi ja puolivolttiset IPAt myös pesevät peruskeskarin mennen tullen. Toki absolutistit alapeukuttaa kaikki aidot ratkaisut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän