MÄ EN JAKSA ENÄÄ NÄITÄ KUUKAUTISIA!!!
Joka. Ikinen. Kuukausi. Sattuu vaan perkeleesti! Pitääkö laihduttaa kymmenen kiloa, niin ne loppuis? Anteeksi avautuminen.
Kommentit (15)
Ei mulla satu ku pari päivää ennen kuukautisia vatsaan. Sit ku kuukautiset alkaa, kipukin loppuu.
En ole gynekologi, mutta saisikohan lääkäriltä varmemmin apua kuin täältä?
Samaa olisin voinut tulla kirjoittamaan... Tosin nyt on ollut yllättävän kivuttomat menkat, olen ihan ihmeissäni. Toisaalta on alkanut sellainen hauska uttu että ovulaation aikoihin olen muutamana päivänä jopa kipeämpi kuin menkkojen aikaan.... Lääkäriin olenkin menossa tämän asian takia.
Tällä hetkellä kipuja enemmän inhottaa se veren valumnen, kun tuntuu melkein että tuee pissat housuun =/
Ja tätä iloa kun vielä kestää 6-7 päivää, onneks vain ekat 4 päivää vuotaa kunnolla....
Melkein tekisi mieli taas hankkiutua raskaaksi, että saisi olla taas muutaman kuukauden ilman menkkja, ja sitten vaikka kohdunposito =/
Oletko käynyt lääkärissä? Sulla voi olla endometriosi.
käytätkö ehkäisypillereitä, sopiiko ne sulle? Niistä on usein apua
tsemppiä
I hear you, sis! Itsekin vihaan menkkoja. Voisin poistattaa koko kohdun, ihan tarpeeton kapistus.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 11:11"]Samaa olisin voinut tulla kirjoittamaan... Tosin nyt on ollut yllättävän kivuttomat menkat, olen ihan ihmeissäni. Toisaalta on alkanut sellainen hauska uttu että ovulaation aikoihin olen muutamana päivänä jopa kipeämpi kuin menkkojen aikaan.... Lääkäriin olenkin menossa tämän asian takia.
Tällä hetkellä kipuja enemmän inhottaa se veren valumnen, kun tuntuu melkein että tuee pissat housuun =/
Ja tätä iloa kun vielä kestää 6-7 päivää, onneks vain ekat 4 päivää vuotaa kunnolla....
Melkein tekisi mieli taas hankkiutua raskaaksi, että saisi olla taas muutaman kuukauden ilman menkkja, ja sitten vaikka kohdunposito =/
[/quote]
Mä taas siedän nää menkat paljon mielummin kuin sen vauvan.
Endometrioosista kärsivänä sairastan reilun viikon kk:sta.. oksennan, krampit joskus niin pahoja että jalat menee alta. Alaselkä koko ajan tulessa jne.. Lääkkeet ei pahemmin auta, lääkärissä juossut 10v. Oikeestaan tähän alkaa jo tottuun...
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 11:13"]
Oletko käynyt lääkärissä? Sulla voi olla endometriosi.
tsemppiä
[/quote]
Lisää vaan hormoneja kaikille... Menkkakivut voi olla ihan normaalikin asia, kaikki ei johdu aina jostain syndroomasta, sairaudesta tai geenivirheestä.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 11:13"]Oletko käynyt lääkärissä? Sulla voi olla endometriosi.
tsemppiä
[/quote]
En oo käyny lääkärissä. Nää on ihan normaaleja menkkakipuja. Oksentelua ja jomotusta kestää vaa sen ekan päivän. Et ei tässä endometrioosista oo kyse. En voi mitään sille, että oon nainen :( -ap
Minullakin on kipeät kuukautiset, mutta aiemmin e-pillereillä ja nyt e-renkailla annan niiden tulla vain joka kolmas kuukausi eli neljä kertaa vuodessa. Helpottaa kummasti :)
Minulla on ollut hormonikierukan asennuksen jälkeen niukat kuukautiset puolivuosittain ja niiden kesto noin päivä tai puolitoista päivää.
Kipuja ei ole ennen vuotoa eikä sen jälkeen. Ennen runsas vuoto kesti monta päivää ja koko punatauti melkein viikon.
Varaa gynekologille aika jo tänään.
Minipillerit (cerazette) ja hormonikierukka molemmat on jättäneet multa menkat kokonaan pois. eli niitä ei ole ollut vuosiin muuta kuin silloin kun yritettiin lasta.. noin vuoden päivät. ja synnytyksen jälkeen yhdet kuukautiset ja ehkäisy peliin ja menkat taas historiaa..
Ite voivottelin vielä peri vuotta sitten menkkoja, vaikka ei nyt mitään ylitsepääsemättömiä kipuja ollut vaan lähinnä äklötti siteet ja veri... Vaihto kuukuppiin oli yksi elämäni parhaista päätöksistä, kivutkin kestää helpommin kun kupin kanssa menkat ei muuten "tunnu"
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 11:16"]
Endometrioosista kärsivänä sairastan reilun viikon kk:sta.. oksennan, krampit joskus niin pahoja että jalat menee alta. Alaselkä koko ajan tulessa jne.. Lääkkeet ei pahemmin auta, lääkärissä juossut 10v. Oikeestaan tähän alkaa jo tottuun...
[/quote]
Onko sulla leikattu pesäkkeitä?