Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pidätte parvekkeenne lasit kiinni helteellä?

Aurinkoisen puolen yksiöstä iltaa
14.07.2021 |

Niin monessa taloyhtiössä olen nähnyt että suurimmalla osalla on parvekelasit ovat kiinni, vaikka aurinko porottaisi niihin suoraan. Kai teillä on ymmärrys miksi ikkunoiden väliin on jätetty tilaa? Sitten valitetaan vauva-palstalla kun on kuuma kämpissä. Ei läpinäkyvät parvekelasit pidä kuumuutta poissa, mutta parvekkeelle se kyllä jää lämmittämään.

Sitten siihen päälle vielä joku alakerran hörhö pistää ulko-oven auki ja säppiin jotta lähtee viimeisetkin viileän ilman rippeet.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on niissä sälekaihtimet, joista ei ole muuten hyötyä. Avaan lasit kyllä siinä vaiheessa, kun aurinko ei enää paista partsille.

Vierailija
22/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekelasit ovat yleensä niin juntturassa ettei tee mieli niitä siirrellä kiinni ja auki.

Ikkunoita pestessäkin on yleensä vähintään yksi lasi, jota ei vaan saa käännettyä auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri on ainakin ollut yli kuukauden ajan karussa hellettä vanhempiensa luona ja jättänyt siksi aikaa joka ainoan ikkunan ja parvekelasit kiinni. Kerran ne kävi mutsin kanssa asunnolla ja nauroivat sen kuumuutta. Kiva kun se asunto on varmasti 40 asteinen ja varmasti kuumentaa viereisiä asuntoja.

Vierailija
24/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi auki, molemmista päistä, hyvin kulkee ilma

Vierailija
25/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaksi 🐈🐈 sekä naapurin 👹 rööki huuleen kasvaneena.

😍

Vierailija
26/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 5. kerroksessa ja minulla on kissoja. Ei tosin sillä että ne hengailisivat parvekkeella päivällä näillä helteillä kun se lämpenee niin paahtavan kuumaksi, mutta joka tapauksessa partsin ovi on kiinni oli lasit auki tai ei.

Vierailija
27/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi lasi ei aukea oikein, meinaa tippua, jos sen aukaisee. Joten en pysty aukaisemaan muitakaan, kun ovat siinä jonossa. Ei kuulu taloyhtiölle, kun ovat entisen asukkaan laitattamia, ei taloyhtiön.

Vierailija
28/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska ulkoa tulee hyönteisiä ja raivokkaita lintuja. Kun parveke on "siisti" koko ajan, on helpompi tuulettaa viileämpään aikaan, jos sitä tulee.

Vierailija
29/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita ilmansaasteet, melu ja pöly, tie vieressä. 

Vierailija
30/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin käytin sinkkuna yksiössä asuessani tuota foliokikkaa. Eli ikkunaan helteillä foliota. Pimeäähän sisällä oli, mutta viileää. Nukkuikin hyvin, kun oli pimeää.

Vierailija
31/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän laseja auki, koska parveke on kesällä pätsi. Parveke onkin jatkuvasti sitten katupölyssä, mutta ei voi mitään. Olen luovuttanut jo sen suhteen, että saisin siitä siistin, miellyttävän oleskelutilan. Ihan huvittaa, kun isoa, lasitettua parveketta mainostetaan aina lisähuoneena, jota on mukava käyttää keväästä pitkälle syksyyn. Ei onnistu tässä. Tai toki, jos pitää saunomisesta.

Vierailija
32/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suljen ikkunat ja ovet aina kun lähden jonnekin. Kerran kauan aikaa sitten sisarus oli jättänyt asuntonsa ikkunan auki ja palatessaan asuntoon, siellä oli hätääntynyt lintu joka paskoi kaikkialle :)

Vierailija
33/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidetään osin kiinni, koska meillä on niissä erityiset aurinkosuojakaihtimet, jotka heijastavat aurinkoa takaisinpäin. Kun aurinko ei paista suoraan parvekkeelle, avataan isommin. Vanhemmat taas eivät uskalla missään vaiheessa avata kuin pikkuisen, koska joku kumminkaima oli joskus saanut väärin asetetun parvekelasin syliinsä avaamalla sitä.

Vierailija
34/34 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kissi putoaa ja naapurin korsteenin savut tulevat sisälle.