Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelen ammattikoulussa. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
17.07.2014 |

Ev

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko mummos työntää kuulaa?

Vierailija
2/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:44"]Paljonko mummos työntää kuulaa?

[/quote]

Mä en tiedä. En oo koskaan nähny et työntäs kuulaa tai edes juoksis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkö amikseen koska oot niin paska ettet päässy muualle vai onko toi sun unelmien ala?

Vierailija
4/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No...Miten mummo tällä hetkellä jakselee? Olethan muistanut käydä häntä tervehtimässä? Voisit kysyä häneltä edellistä kysymystä.

Vierailija
5/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:52"]Menitkö amikseen koska oot niin paska ettet päässy muualle vai onko toi sun unelmien ala?

[/quote]

Keskiarvoni oli peruskoulusta päästessä reilusti yli kasin ja olin reilun vuoden lukiossa. Tämä ala vain kiinnosti paljon enemmän, sillä tykkään tehdä fyysistä työtä.

Vierailija
6/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:54"]No...Miten mummo tällä hetkellä jakselee? Olethan muistanut käydä häntä tervehtimässä? Voisit kysyä häneltä edellistä kysymystä.

[/quote]

Siinähän se porskuttaa. :D ei se oo tainnu ikinä ees kokeilla :D

Vierailija
7/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provosoidutko lukio vs. amis -keskusteluista?

Vierailija
8/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:55"]Provosoidutko lukio vs. amis -keskusteluista?

[/quote]

Enemmänkin ihmetyttää. En ole ymmärtänyt miksi amis olisi alempiarvoinen kuin lukiolainen. Jopa isäni pitää minua alempiarvoisena kuin lukion käyneitä veljiäni, vaikka itse ei ole lukiota käynyt.

Vierailija
9/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän koe turhaa alemmuuden tunnetta vaikket käy lukiota?

Vierailija
10/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:59"]Ethän koe turhaa alemmuuden tunnetta vaikket käy lukiota?

[/quote]

No kyllä vähän. Satuttaa kun omat vanhemmat pitää luuserina vaikka olin aina parempi lukuaineis kuin veljeni. Jos tahtoisin olla saman arvoinen kuin veljeni, tulisi minun mennä yliopistoon tämän jälkeen.

Vierailija
11/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alaa opiskelet? Tuleeko paljon kotitehtäviä? Onko teillä tiukat poissaolokäytännöt? Esim keskeytyykö kurssi helposti, vaikka tulisi selvitettyjäkin poissaoloja?

Vierailija
12/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:39"]Mitä alaa opiskelet? Tuleeko paljon kotitehtäviä? Onko teillä tiukat poissaolokäytännöt? Esim keskeytyykö kurssi helposti, vaikka tulisi selvitettyjäkin poissaoloja?

[/quote]

Putkialaa. Itsellä oli aika paljon hyväksilukuja niin en attoaineista hirveästi saanut läksyjä.

Yhdeltä kurssilta sai olla enintään 5tuntia poissa tai ei saanut numeroa. Luokallani on yksi poika joka on hilkulla lentää koulusta pihalle poissaolojen takia.

Ammattiopista ei hirveästi tule läksyjä kun ollaan lähinnä työmaalla. Koulu siis rakentaa omakotitaloja myyntiin. Etäpäivinä sitten tulee pari kolme sivua aina kotitehtäviä, ja sitten on näitä ammattiopin kokeita mihin on melkein pakko lukea.

Vierailija
13/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:39"]Mitä alaa opiskelet? Tuleeko paljon kotitehtäviä? Onko teillä tiukat poissaolokäytännöt? Esim keskeytyykö kurssi helposti, vaikka tulisi selvitettyjäkin poissaoloja?

[/quote]

Putkialaa. Itsellä oli aika paljon hyväksilukuja niin en attoaineista hirveästi saanut läksyjä.

Yhdeltä kurssilta sai olla enintään 5tuntia poissa tai ei saanut numeroa. Luokallani on yksi poika joka on hilkulla lentää koulusta pihalle poissaolojen takia.

Ammattiopista ei hirveästi tule läksyjä kun ollaan lähinnä työmaalla. Koulu siis rakentaa omakotitaloja myyntiin. Etäpäivinä sitten tulee pari kolme sivua aina kotitehtäviä, ja sitten on näitä ammattiopin kokeita mihin on melkein pakko lukea.

Vierailija
14/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä muuten olet kokemuksesi perusteella attoaineiden vaativuudesta? Onko helppoja kursseja? Jos nyt vaikka vertais lukiokursseihi.

Vierailija
15/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:48"]Mitä mieltä muuten olet kokemuksesi perusteella attoaineiden vaativuudesta? Onko helppoja kursseja? Jos nyt vaikka vertais lukiokursseihi.

[/quote]

Fysiikan kurssi oli ainakin vaikeampi kuin lukiossa. Lukiossa sain 7 fysiikasta lukematta ja ajattelin korottaa sitä ammattikoulussa. Luin fysiikan kokeeseen ja tein koko kurssin ajan hirveät määrät lisätehtäviä, että saisin paremman numeron todistukseen. Pääsin kurssin sitten juuri ja juuri läpi ja todistukseen tuli se 1.

Matematiikan kurssi oli samaa tasoa kuin yläasteella, joten siitä sain kokeesta täydet pisteet.

Äidinkielen kurssilla harjoittelimme lähinnä virallisten papereiden tekemistä, esim. velkakirjojen, raporttien, valtakirjojen ja kauppakirjojen tekemistä.

Taiteen ja kulttuurin kurssia en käynyt, koska olin lukiossa käynyt musiikin ja kuvataiteen kurssin joten siitä en paljoa tiedä. Ilmeisesti arvostelivat elokuvia yms.

Vierailija
16/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä aina opettaja läsnä? Onko joka päivä opetusta?

Vierailija
17/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankitteko itse työssäoppimispaikat? Käykä opettajat katsomassa monta kertaa teitä työssäoppimisjakson aikana? Teettekö näytöt työssäoppimisjaksolla?

Vierailija
18/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:00"]Onko teillä aina opettaja läsnä? Onko joka päivä opetusta?

[/quote]

Aika itsenäisesti ollaan työmaalla. Toki kohteita on useita niin opettaja kiertelee työmailla katsomassa. Joskus on etäpäiviä jos opettaja on koulutuksessa tai vastaavaa jolloin ollaan kotona. Attoaineet oli viime vuonna sijoitettu yhteen jaksoon, jolloin ei ollut ammattiopintoja. Syksyllä muuttuu siihen, että maanantai ja tiistai on attoaineita ja loppuviikko ammattioppia. Joulukuussa alkaakin sitten työharjoittelu.

Vierailija
19/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 23:01"]Hankitteko itse työssäoppimispaikat? Käykä opettajat katsomassa monta kertaa teitä työssäoppimisjakson aikana? Teettekö näytöt työssäoppimisjaksolla?

[/quote]

Itse hankitaan. Toki opettaja auttaa jos tuntuu toivottomalta.

Opettaja käy katsomassa harjoittelijoita töissä. Tosin viime harjoittelussa minua ei käyty kertaakaan katsomassa, kun olin toisella puolella suomea.

Näyttöjä tehdään työharjoittelussa ja koulussa.

Vierailija
20/24 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitto vastauksista!

-17 & 18 (olen itse amisope ja mukava kuulla muitten koulujen käytännöistä)