Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä v**un ötökkä tää on mikä tuli lidlin jauhopussin mukana?!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satiainen?

Vierailija
2/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

satiainen = vitun ötökkä, tosiaan :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä se on? Olisikohan riisihärö? Mä olin pari viikkoa sitten pulassa niiden kanssa, nyt taisivat onneksi kadota ;)

Vierailija
4/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen vikkelä alle sentin mittainen öttiäinen. Onneksi huomasin, ties vaikka olis tehnyt pesän mun ruokakaappiin :(

Vierailija
5/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku -härö se on. Riisihärö ehkäpä. Ei ole vaarallinen eikä saastuta. Ota rauhassa.

Vierailija
6/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:31"]

Joku -härö se on. Riisihärö ehkäpä. Ei ole vaarallinen eikä saastuta. Ota rauhassa.

[/quote]

Ehkä sulle on normaalia syödä ruokien seassa ötököitä mutta mulle ei maistu :|

Vierailija
7/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitten kuulosta riisihäröltä, koska ne ovat vain 2-3 mm pitkiä Niitä oli kaapissa ja pusseissa yhtäkkiä satoja. Heitin kaikki kuiva-aineet heti roskiin ja samantien pussi ulos. Pyyhin kaikki muut tavarat kostealla, ja mieheni suihkutti kukkienkastelusumuttimella tulikuumaa vettä sinne hyllyille. Annoimme kaappien olla viikon tyhjillään. Varulta mulla on kotona myös Raid Superia. Googelta aihetta vaikkapa hakusanalla "ötökät jauhoissa" tai "elintarviketuholaiset" tai jotain, sieltä löytyy kuvia. Niin, ja heitä sinäkin nuo jauhot pois, tarkista hyllyt ja kaikki pakkaukset. Vaikka jauhoista löytyisi vain yksi ötökkä, niin se on ehtinyt munia sinne jo satoja munia.

T. se riisihäröjen kanssa kamppaillut

Vierailija
8/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku jauhokuoriainen? Katso ne jauhot läpi, voi olla että tuo on vain pussin ulkopuolella. Jauhot voi siivilöidä esim jos haluat niitä tutkia. Yleensä noi ylimääräiset otukset löytää kuitenkin jo pintaa pikkasen pöyhimällä.

Vierailija
9/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen halpiskuoriainen.

Vierailija
10/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ala aukaisemaan sitä pussia, ties vaikka pölähtäis koko suku sieltä ulos ja leviää koko asuntoon.

Vierailija
11/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:46"]

En todellakaan ala aukaisemaan sitä pussia, ties vaikka pölähtäis koko suku sieltä ulos ja leviää koko asuntoon.

[/quote]

Ei ne nyt noin vaan sieltä pölähtele, terv. joskus leipomossa töissä. Jauhokaappiin ei tietty tuommoista kannata laittaa ennen kuin ne on tutkittu ja varmistettu. Samoin muut jauhot ja vastaavat kannattaa tutkia jos tuo pussi on jo ollut jauhokaapissa. Ei se otus silloin ole välttämättä tuosta jauhopussista kotoisin.

Vierailija
12/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo näyttää joltakin kovakuoriaiselta ja jos on tosiaan n. 10 mm mittainen ja kovakourainen , siis kova kitiinikuori. Voi olla jostain ihan muualta kuin jauhopussista, esim. vihanneksista. Avaa pussi ja katso onko siellä niitä. Ötökän voi toimittaa kunnan elintarvikevalvontaan, selvittävät siellä mikä se on.

Vierailija
13/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia jauhopussi kannattaa aina laittaa suljettavaan muovipurkkiin/-laatikkoon ja vasta sitten kaappiin. Samoin muut jauhotuotteet, sekä sokerit (sokeritoukkien varalta).

Vierailija
14/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:25"]http://aijaa.com/KukwZq

http://aijaa.com/TSJgHH

[/quote] noi muistuttaa vähän ehkä riisihäröä kantsii myrkyttää ne jos niit tulee enemmä nimittäi ne ei oo mitää mukavii kavereit :/

Vierailija
15/15 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohmukuoriainen? Tässä linkki, jossa on niitä kuvia. Siinä myös kerrotaan niistä tietoa...Tämä linkki auttoi mua tunnistamaan, että meidän ötökät olivat riisihäröjä.

http://www.tampere.fi/asuminenjarakentaminen/asuminenjaterveys/tuholaiset.html