13-vuotiaat pojat syövät valtavasti - pojalla kaveri mökillä
Poika syö muutenkin kyllä hyvin, mutta nyt kun on kaveri mökillä mukana, olen ollut yllättynyt siitä ruoan määrästä, mikä heihin uppoaa. Kaveri tuli eilen iltapäivällä ja aluksi meillä oli hedelmiä, marjapiirakka ja jäätelöä (lounas oli syöty pari tuntia aikaisemmin). Kaikki meni kymmenessä minuutissa. Alkuillasta käytiin syömässä läheisessä rantaravintolassa isot pizzat. Kun olin saunassa, olivat pojat tuhonneet 3 litraa herneitä, litran mansikoita ja tekivät voileipiä, myös pari jugurttia oli mennyt. Olin ajatellut, että herneet olisivat pariksi päiväksi ja niistä olisi riittänyt muillekin.
Aamulla kun tulin tupaan, oli kadonnut kokonainen banaaniterttu. Olivat syöneet myös muroja ja voileipiä ja esim. koko kalkkunaleikepaketti oli huvennut. Lounaaksi oli pihvejä, perunoita ja iso salaatti ja jälkiruoaksi lämmintä leipäjuustoa ja lakkahilloa. Taas kaikki meni ja nyt olivat tekemässä patonkia ja jugurttia välipalaksi. Myös karkkipussi meni jossain kohtaa kun katsoivat hetken telkkaria.
On kivaa, että ruoka maistuu, mutta ihmettelen, miten paljon he syövät, kun itse tuntuu, ettei oikein ole ruokahalua helteellä. Hoikkia poikia ovat ja paljon liikkeessä joten en haluaisi rajoittaakaan. Pitänee lähteä täydentämään ruokavarantoja.
Kommentit (61)
Seisova pöytä olisi ratkaisu ja kaikki saisivat noutaa ruokaa niin paljon kuin tarvitsevat. Pöytää täydennettävä sitten jatkuvasti.
Selkeät ruoka-ajat voi pitää vaikka lomaillaankin.
Ei koko ajan joku jääkaapilla etsimässä purtavaa.
Työt syövät paljon siivommin ja vähemmän. Eivätkä haise.
Vierailija kirjoitti:
Tytöt siis.
Meillä on kaksi poikaa ja tuollaista se oli kasvuiässä. Söivät kaiken, minkä irti saivat ja vahtivat vielä toistensa lautasia, ettei toinen saanut enemmän. Kauhea murina, jos tunsivat jäävänsä kakkosiksi. Olivat kuin susia. Nykyisin ovat jo aikamiehiä ja syövät ihmisen annoksia.
Vierailija kirjoitti:
Seisova pöytä olisi ratkaisu ja kaikki saisivat noutaa ruokaa niin paljon kuin tarvitsevat. Pöytää täydennettävä sitten jatkuvasti.[/quote"
Rax-tyyppinen pöytä olisi kiva rakentaa mökin terassille,
tai runsas seisova pöytä laivaristelyn tyyliin mökin keittiöön.
Sitä sitten emäntä täydentäisi jatkuvasti ettei nälkä yllätä teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi poikaa ja tuollaista se oli kasvuiässä. Söivät kaiken, minkä irti saivat ja vahtivat vielä toistensa lautasia, ettei toinen saanut enemmän. Kauhea murina, jos tunsivat jäävänsä kakkosiksi. Olivat kuin susia. Nykyisin ovat jo aikamiehiä ja syövät ihmisen annoksia.
Meillä oli veljen kanssa sama juttu, kunnes isäni hermostui ja söi kaikki santsiruoat itse. Siinä sitten muristiin, taikka mahat murisi ja ukko makasi uuninpankolla tyytyväisenä.
Toivottavasti näillä ketjussa syömistä rajoittavilla mammoilla ei sitten ole mitään sitä vastaan jos poikansa jäävät 15cm lyhyemmiksi kuin muuten. Mutta kun en mäkään tarvii noin paljon ruokaa niin eihän noikaan voi...
Vierailija kirjoitti:
Joo ja mökin sijasta voitaisiin yöpyä maakuopassa. Joka ilta ruoskittaisiin itseään, ettei unohdu Herran pelko ja synnintunto.
Aika fiiniä, että ihan maakuopassa. Minä kun olin nuori, niin meillä oli kivinen pelto. Ruoskimme aamuin illoin nokkosilla ja koivunoksalla, mihin oli kierretty piikkilankaa.
Vierailija kirjoitti:
Selkeät ruoka-ajat voi pitää vaikka lomaillaankin.
Ei koko ajan joku jääkaapilla etsimässä purtavaa.
Miksi se sinua häiritsee, kun ap:ta ei häiritse? Mistä ihmeestä tulee tuo tarve määräillä aivan tuntemattomienkin ihmisten ruokailuista?
Liikkuvaiset pojat syövät paljon jo 10-vuotiaina.
Kun on esillä terveelliset eväät, on ok. Karkit ja jäätelöt annostellaan, ruisleipää ja muuta täysiarvoista leipää saa vedellä vapaasti :D
Vierailija kirjoitti:
Joojoo, kaikki pojat ja miehet pitäisi tappaa. Ihan jokainen. Vaihtakaa jo levyä välillä, kyllä tuo on jo kuultu.
Kyllä, teinipojat syövät paljot.Ovat muutenkin liikkeessä, uivat ym.niin kaloreita kuluu paljon.Kyllä meillä teinityttökin syö ajoittain koko ajan.Ajattelet,että viikoksi riittäis ruoka,ei riitä 3 pv.ja taas on kaapit tyhjät.Ei muuta kuin kauppaan.... T:Kahden hoikan teinin äiti
Jos itsehillintä ruokailun tasolla on tuota luokkaa, niin ennustan vaikeuksia tulevaisuudessa. Kyllähän se teini syö koko ajan, ellei sitä aikuinen rajoita.
Vierailija kirjoitti:
Jos itsehillintä ruokailun tasolla on tuota luokkaa, niin ennustan vaikeuksia tulevaisuudessa. Kyllähän se teini syö koko ajan, ellei sitä aikuinen rajoita.
Vääntäkää nyt ihan rautalangasta, että MIKSI kasvavaa nuorta täytyisi pitää nälässä? Onko tälle jotain muita syitä kuin pelkkä sadismi?
Vierailija kirjoitti:
Sitten syövät. Mee töihin!
Miksi ap:n pitäs mennä töihin lomalla?
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, kun ne 13-vuotiaat kasvavat. Ihminen ei ole pihakoivu, eikä osaa pelkällä auringonvalolla, ilmalla ja vedellä kasvaa. Niin että sitä ruokaa on vähän niin kuin pakko syödä.
Väittikö ap muuta?
Miksi isä ei huolehdi lasten ruoista?
Mikset keitä kaurapuuroa? Sillä pysyy nälkä poissa. Kunhan tekee juoksevammaksi eikä kököksi kuten monella suomalaisella tapana. Voita ja suolaa reippaasti.