Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko olleet "vastakkaisarvoisessa" suhteessa, esim. uskovainen-ateisti, oikeistolainen-vasemmistolainen, liberaali-konservatiivi, tiedeihminen-uskomusihminen tms.?

Vierailija
14.07.2021 |

Miten kävi? Oliko usein riitoja tai tuntuiko "näkymättömiä elefantteja"?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suhteessa mutta siskon kanssa näin on käynyt. Yhteydenpito on vähentynyt tosi paljon ja kun vanhempien luona nähdään, on kaikki jotenkin jäykkää, se näkymätön norsu on aina huoneessa. 

Vierailija
2/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ateistina parisuhteessa erään uskonnollisesta lahkosta eronneen naisen kanssa. Hänellä oli edelleen melko vahvat uskomukset, vaikka lahkon tavoista olikin pystynyt irrottautumaan, ja ne selvästi vaikuttivat negatiivisesti hänen mielenterveyteensä, ja hänen identiteettinsä oli jotenkin hakoteillä. Pari vuotta kituuttelimme suhteessa, koska oli meillä paljon hyviäkin juttuja ja hetkiä, mutta sitten näkemyserot liian monessa asiassa kävivät liian suuriksi, räikeimpänä esimerkkinä edelleen hyvin kielteinen suhtautuminen ehkäisyyn, ja seksuaalisuuden häpeäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt. Mies on melko persu, mä ehkä joku vihervasssriliberaali. Ei paljoo viitsitä politiikasta keskustella.

Vierailija
4/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt. Mies on melko persu, mä ehkä joku vihervasssriliberaali. Ei paljoo viitsitä politiikasta keskustella.

Onko mestarin kuva seinällä?

Tiedän erään naisten joka lopetti suhteen sillä mies laittoi "vitsillä" Halla-ahon kuvan eteiseen ja alkoi käyttämään hommaforum t-paitoja.

Vierailija
5/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oon suomalainen ja parisuhteessa ulkomaalaisen kanssa. 

Vierailija
6/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmistolaisena naisena yritin olla persun kanssa. Huomasin pian halveksuvani hänen arvojaan ja suhtautumistaan eri vähemmistöihin, joihin kuuluvia ihmisiä ln perheessäni ja ystäväpiirissäni. Ei siitä mitään tullut.

Vierailija
7/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuossa asetelmassa vaikuta pelkästään politiikka, vaan elämänarvot ja todellisuuden näkeminen yleensäkin. Vihervassarina en sietäisi sekuntiakaan oikeistokonservatiivia talossani, koska siinä iskisivät vastakkain kaksi eri maailmaa ja todellisuutta.

Vierailija
8/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on edelleen. Puolison tausta omasta perheestä erittäin äärivasemmalle kallellaan ja ammattikoulu. Lopputuloksen lapset kastettiin ja puoliso kävi aikuisrippikoulun, jonka jälkeen pienimuotoiset häät. Puoliso myös innostui opiskelusta ja opiskeli lopulta amk tutkinnon.

Vierailija
9/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Feministi-sovinisti. Ero harkinnassa.

Vierailija
10/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin pari vuotta sitten persumiehen kanssa. En ole koskaan ollut kiinnostunut politiikasta, enkä oikein edes tiennyt, mitä hän persuna kannatti. Sitten se alkoi avautua silmieni edessä. Hän ei kannattanut tasa-arvoista avioliittolakia, ilmastonmuutos oli kuulemma huuhaata, mulkoili ulkomaalaisia kaupassa, vaikka minua kohteli kyllä aina hyvin niin arvosteli toisten naisten pukeutumista ja ulkonäköä halveksivaan sävyyn. En vieläkään kannata oikein mitään puoluetta, mutta löysinpähän omia poliittisia kantojani, jotka olivat täysin vastakkaisia hänen kanssaan. Eli ei siis toiminut.

Vierailija
11/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto, politiikka, alkoholinkäyttö ja raha on kaikki helposti riidan aiheita. Olen rauhaarakastava ja kiihkouskovaisen kumppanin kanssa ei suhteesta lopulta tullut mitään. En ymmärrä, miten niinkin hienosta asiast kuin uskonnosta voi haastaa riitaa vuodesta toiseen.

Vierailija
12/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! Olen ollut pitkäaikaisissa suhteissa hyvinkin eri puolueita tai näkemyksiä kannattavien ihmisten kanssa. Jos ihminen on muuten fiksu, mitäpä hitsin pimpulaa sillä on väliä mitä aatetta tai harrastetta hän kannattaa?? Pitäköön vaikka ihmissyönnistä, mäkihypystä tai syvänmerensukelluksesta, mitäpä se minun elämääni haittaa kun ei kumpaakaan kuitenkaan oikeasti tee.

Vierailija
13/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä thatcherilainen uusliberalisti- kumppani maolainen kansandemokraatti

Vierailija
14/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naimisissa varakkaan kokoomusporvarin kanssa. Itse vassari/demari, ei lopulta toiminut.

Vierailija
15/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Voi hyvänen aika! Olen ollut pitkäaikaisissa suhteissa hyvinkin eri puolueita tai näkemyksiä kannattavien ihmisten kanssa. Jos ihminen on muuten fiksu, mitäpä hitsin pimpulaa sillä on väliä mitä aatetta tai harrastetta hän kannattaa?? Pitäköön vaikka ihmissyönnistä, mäkihypystä tai syvänmerensukelluksesta, mitäpä se minun elämääni haittaa kun ei kumpaakaan kuitenkaan oikeasti tee.

No jos mies on esim. sitä persulajia jonka mielestä homot ovat lähtökohtaisesti vain huomiota tavoittelevia friikkejä ja minun poikani on homo, niin aika lailla on parisuhteen eväät siinä vaiheessa syöty.

Vierailija
16/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuna ei ollut mitenkään ylivaikeaa olla vassarin kanssa suhteessa, se ei oikeastaan näkynyt kuin siinä että ärsytti se romanikerjäläisten hyysääminen ja rikollisten rahoittaminen. Voin edelleenkin lähteä samaan asetelmaan mutta ehdoton ei on mielenosoituksissa käynti ja "twitter-päteminen" sillä toisella puoliskolla. Sellainen hiljainen puoluekannatus on ok.

Vierailija
17/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen alussa minä olin persu ja tuleva puolisoni vihervassari. Ihmetteli miten voin olla persu, kun olin käynyt kouluja enkä ollut yhtään sellainen kuin kymppi kuvaili. No ollaan edelleen yhdessä ja minä persu ja vihervasemmistoon pettynyt puoliso on siirtynyt nukkuviin.

Vierailija
18/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Ymmärrän tuon ajatuksen idealistisuuden ja humaaniuden, mutta todellisuudessa se ei välttämättä ole ollenkaan noin yksinkertaista. Että voisi vain tavallaan päättää että väliäkö tuolla. Parisuhdeonnellisuuden kulmakivenä on keskinäinen arvonanto, ja se on hyvin haastavaa jos tuntuu että puoliskot haluavat maailman muuttuvan aivan eri suuntiin. Arvonannon tilalle kasvaa silloin halveksunta, ja tunne siitä että ollaan ihan eri joukkueissa kilpailemassa. Ja henkinen kilpailutilanne, sellainen kädenvääntö oikeassaolemisesta, on parisuhteelle hidas, tappava myrkky. 

Vierailija
19/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli jokseenkin esoteerinen hörhö ja suoraan sanottuna paikkaili puuttuvaa sivistystä hengellisillä selityksillä. Itse olen tiedeihminen enkä usko yliluonnolliseen. Juttumme kaatui ja hyvä niin, hän olisi esimerkiksi halunnut laittaa tulevat lapsemme Steiner-kouluun jota en olisi voinut hyväksyä.

20/27 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoteoriasta kiinnostuneena kaikki ovat minulle uskomusihmisiä :)