Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko onnistunut oppimaan jonkun kielen käymättä kielikurssia tai asumatta ulkomailla?

Vierailija
14.07.2021 |

Miten hyvin opit kielen ja miten teit sen?

Haluaisin oppia jonkun uuden kielen mutta kielikurssit ja ulkomailla asuminen eivät ainakaan toistaiseksi tule kyseeseen (kielikursseilla tarjolla vain tietyt kielet pienellä paikkakunnalla ja ulkomaille en halua lähteä vielä tässä maailman tilanteessa)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehonkieli. Vaimolla tasaisen nyreä - sävyeroja oppii aistimaan!

Vierailija
2/2 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan sujuvasti viittä kieltä. Englanti niistä on ainoa, jonka olen oppinut olematta päivittäin sen kielisessä ympäristössä. Nykyään teen työtäni englanniksi, mutta osasin sitä hyvin jo ennen tätä.

Nykyään on todella paljon verkkokursseja, pelejä, videoita, yhteisöjä, joissa voit etänä opetella kieltä. Aloita niistä, ja myöhemmin voit muuttaa maahan. Opetteletpa kieltä millä tavalla hyvänsä, oma läksyjen teko on kuitenkin se A ja O, riippumatta menetkö lähikurssille vai etänä. Jollain kansalaisopiston kurssilla edetään aivan liian hitaasti, ja jos jättää läksyt tekemättä, ehtii viikossa jo unohtaa mitä edellisellä tunnilla opetettiin. Itse opettelen nyt japania Duolingon avulla. Se on pelimäinen sovellus, mutta vain taivas on rajana, mitä eri tapoja siihen voi yhdistää oma-aloitteisesti. Youtube-videoita, oppikirjoja, muistikortteja, keskusteluryhmiä verkossa, elokuvia ja musiikkia sillä kielellä, itse kirjoittaa liimalappuja kotiinsa, jne jne. Duolingolla on hyvä keskustelupalsta ja keskusteluryhmiä. Ota yhden viikon tavoitteeksi opetella viikonpäivät, seuraavalla viikolla perheenjäsenet, sitten värit, säätilat, tavallisimmat adjektiivit jne jne. Kun joka päivä käytät 15-30 min opetteluun aktiivisesti, osaat vuoden päästä jo paljon. Puhumattakaan jos käytät tunnin päivässä. Pääasia että opettelet joka päivä vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla