Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen viimeisellä kolmanneksella raskaana ja otin viime viikolla koronarokotteen

Vierailija
14.07.2021 |

Olkavarsi oli kipeä 1,5 päivää. Ei muita oireita. Eli ihan sama juttu kuin jäykkäkouristus- ja influenssarokotteenkin kanssa. Sikiö on oma eloisa itsensä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että vauvalla kaikki hyvin! Onnea loppuraskauteen! t. kahden lapsen äiti

Vierailija
2/8 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä suurimmalle osalle pahempaa olekaan tullut. Eipä ne todennäköisyydet kyllä lämmitä, jos itse tai läheinen saa vakavan haitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä että vauvalla kaikki hyvin! Onnea loppuraskauteen! t. kahden lapsen äiti

Kiitos! Mulla painoi päätöksessä se, että vastasyntyneellä on olematon immuniteetti. Vauvoilla muutenkin todella heikko. Rokotukseni kautta vauva saa edes jonkin verran vasta-aineita. Neljäs aalto on tulossa vauhdilla, joten siihen on hyvä varautua.

Halusin tällä aloituksella viestittää, että ei se koronarokote niin paha ole.

Ap

Vierailija
4/8 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Mulla painoi päätöksessä se, että vastasyntyneellä on olematon immuniteetti. Vauvoilla muutenkin todella heikko. Rokotukseni kautta vauva saa edes jonkin verran vasta-aineita. Neljäs aalto on tulossa vauhdilla, joten siihen on hyvä varautua.

Ap

En kritisoi päätöstäsi ottaa koronarokote, mutta korona ei yleensä tartu vastasyntyneisiin.

https://www.hus.fi/ajankohtaista/vastasyntyneiden-nenan-limakalvoilla-n…

Mukavaa loppuraskautta ja onnea tulevasta pienokaisesta!

Vierailija
5/8 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En kritisoi päätöstäsi ottaa koronarokote, mutta korona ei yleensä tartu vastasyntyneisiin.

https://www.hus.fi/ajankohtaista/vastasyntyneiden-nenan-limakalvoilla-n…

Mukavaa loppuraskautta ja onnea tulevasta pienokaisesta!

Se on hyvä kuulla! Halusin kuitenkin pelata varman päälle. Delta on erittäin tartuttava. Mutta kaikki tekee omat päätöksensä. Tää on sen verran suuri asia, että ei pitäisi kenenkään kritisoida toisten valintoja. Ymmärrän varsin hyvin äitejä, jotka eivät halua ottaa riskiä mahdolisesti myöhemmin ilmi tulevien sivuvaikutusten suhteen.

Ap

Vierailija
6/8 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on hyvä kuulla!" Eli et ollut edes selvittänyt, tarttuuko helposti vauvaan? Mutta silti päätit ottaa! Hohhoijaa... 

Vierailija
7/8 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana (1. kolmannes) ja menossa hakemaan toisen piikin. Ei tulisi sairaalassa työskentelevänä mieleenkään jättää ottamatta raskauden takia, vaan päinvastoin.

Vierailija
8/8 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan noin mene. Toivotaan parasta sinulle ja vauvallesi kuitenkin. 

mRNA-rokote on kokeellinen geeniteknologinen injektio, jonka toimintamekaismi poikkeaa tavallisista rokotteista. Se heikentää vastustuskykyä luonnonviruksia kohtaan. Tämän ovat todenneet useat lääkärit Suomessa ja maailmalla, Suomessa mm. Pelastetaan Lapset -vetoomuksen laatijat ja jopa THL:n rokotevastaava Hanna Nohynek. 

Koronarokotteet ovat paraikaa kliinisessä testissä, joka valmistuu 2023. Testiryhmänä on koko se väestö joka ottaa rokotteen. Pitkäaikaisvaikutuksia ei tiedetä, koska kliininen testaus on vasta meneillään. Me olemme kaikki koekaniineja. 

Lapset eivät sairasta koronavirustautia eivätkä tartuta sitä. Kuitenkin heitäkin halutaan alkaa rokottaa, Tampereen yliopiston rokotetutkimuskeskuksessa muun muassa. Ihan vaan jotta nähtäisiin tehoaako rokote heihin. (Järjetön kokeilunhalu. Tällainen tutkimus ei olisi normaalioloissa saanut Suomessa lupaa.) 

Joukko suomalaisia lääkäreitä ja terveydenhuollon työntekijöitä on perustanut vetoomuksen lasten  koronarokotusten estämiseksi. Vetoomukseen kuuluu  myös kaikille avoin kansalaisadressi. Itse olen jo allekirjoittanut ja tällä hetkellä yli 3600 muuta. 

https://pelastetaanlapset.fi/#/

"Sars-Cov-2-virukseen ja Covid-19-tautiin liittyvää tiedeaineistoa tutkittuamme olemme erityisen huolissamme siitä, että julkisuudessa puhutaan nyt myös lasten rokottamisesta. Lasten riski sairastua vakavaan koronatautiin tai kuolla siihen on erittäin vähäinen, joten rokotteella ei ole heille saavutettavissa hyötyä – ainoastaan haittoja."