Gallupia lukutoukille: Ihanin mies kirjallisuudessa?
Itse olen aivan retkussa Jo Nesbon dekkareiden Harry Holeen.
Kommentit (89)
Mr James Alexander Malcolm Mackenzie Frazer as in Jamie. <3 Ehdottomasti maailman ihanin kirjamies.
Teiniajoista asti: Linnanneidon lokikirjan Simon ja Pikkunaisten Laurie.
Samat hahmot näköjään muillakin. Rhett. Heathcliff. Horemheb. Hannibal. Jamie Fraser. John Grey. Joskus pikkutyttönä Gaimanin Carabasin markiisi ja Dallas Winston viehättivät. Tullut viimevuosina luettua liian vähän.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:37"]
Miksi ihmeessä Vronski???? Kamala tyyppi. Levin on ehdottomasti.
[/quote]
Juuri näin. Vronski ei ollut mikään mies, vaan nuori parikymppinen jätkänhuntalo, joka ei oikein tiennyt itsekään mitä halusi, pakeni vastuuta ja oli kiinnostunut vain omista menoistaan. Harmikseen ihastui juuri aikuiseen ja hillittyyn Annaan, joka otti heidän rakkautensa niin vakavasti. (Kyseessä oleva kirja: Leo Tolstoin Anna Karenina)
Hauska muuten, että muutkin täällä fanittavat - ylivoimaisen Herra Darcyn lisäksi - myös ihanan tavallista ja kunnollista Gilbert Blytheä <3
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:43"]Wolverine
[/quote]
Minuun iskee Ryhmä X:n Painajainen.
Holden Caulfield kirjasta Sieppari ruispellossa ♥ Olin teininä siihen ihan in lööv. :)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 14:44"]Tää on nolo, mut siis Sirius Musta on vaan jotenkin niin kiihottava.
[/quote]
Sirius Black <3 oih. Kiihkon kohde kaukainen <3
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:03"]Pieni talo preerialla -kirjojen Charles Ingalls. :) No, yhtä kiva on se telkkarisarjaversio! Olisipa minulla vielä eräänä päivänä sellainen aviomies ja isä lapsilleni - suoraselkäinen, ahkera ja lämminsydäminen.
[/quote]
Samaa minäkin toivon yhä.
Papillon