Gallupia lukutoukille: Ihanin mies kirjallisuudessa?
Itse olen aivan retkussa Jo Nesbon dekkareiden Harry Holeen.
Kommentit (89)
Niitä on niin monta! Jamie Fraser, Mr. Darcy, Sirius Musta ja Remus Lupin (yhdessä, kiitos)... <3
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:55"]Heathcliff
[/quote]
Tälle miljoona peukkua. Potterista paljon ehdotuksia, mutta Kalkaros on siinä paras.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:36"]
Höh, Kaptah tietysti.
[/quote]
Sama kirja, mut Horemheb. Kliseistä, tiedän. Joku siinä saa vaan hormonit hyrräämään. Oikeassa elämässä makuni on erilainen.
Rhett Butler on kaikkea mitä lukutoukkanainen voisi toivoa! Siis ei se elokuvan, vaan kirjan Butler! Hurmaava, älykäs, ärsyttävä, seksikäs roisto :).
Onhan noita ollut joitain muitakin. Johannes Angelos ja Legolas ihastuttivat jostain unohtuneesta syystä ennen muinoin, elokuvia LOTRista ei oltu vielä tehty silloin kun jälkimmäiseen "tutustuin". Dorian Gray kiehtoi myös, tuo kaunis ja kauhea mies. Francis Abernathya kohtaan tunsin sympatiaa. Joskus kymmenvuotiaana Tom Sawyer ja Huckleberry Finn aiheuttivat ihastusta. Muita en juuri nyt muista, mutta on niitä on ollut.
Sirius Musta, Aragorn, Legolas, Frodo Reppuli, Peregrin Tuk, Simpauttaja (okei tämä on aika outo), Heathcliff, Urho Hietanen, Vronski
Simpauttajan ymmärrän! Itselle kelpais Abiturientin ja Menneen maailman pojat koulutettaviksi...
Nälkäpelien Peeta Mellarkissa on sitä jotain. Hahmo on älykäs, sosiaalinen ja tekee kaikkensa rakkaansa eteen. Unohdan aina, että kirjassa hän on kovin nuori..
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:27"]Sirius ja Peeta mun ehdottomat suosikit!
[/quote]
Ihanaa, että Peetalla on toinenkin ihailija! :) harvoin tunnutaan arvostavan saati sitten lämpenevän tämän tyylisille miehille. Voisin kuvitella useimpien valitsevan tuostakin sarjasta galen ennemmin, mutta itse olen heikkona Peetan kaltaisiin miehiin
Mr Darcy. Aragorn. Mikael Blomkvist. Rhett Butler. Tyrion Lannister.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:27"]Sirius ja Peeta mun ehdottomat suosikit!
[/quote]
Ihanaa, että Peetalla on toinenkin ihailija! :) harvoin tunnutaan arvostavan saati sitten lämpenevän tämän tyylisille miehille. Voisin kuvitella useimpien valitsevan tuostakin sarjasta galen ennemmin, mutta itse olen heikkona Peetan kaltaisiin miehiin
[/quote
Totta! Ite oon iän myötä oppinut arvostamaan nimenomaan Peetan kaltaisia miehiä. Jännitin koko kirjasarjan ajan vaan sitä että valitseehan se Katniss nyt varmasti Peetan ja ihan kurkkua kuristi kun viimeisille sivuille asti joutu odottamaan varmistusta asialle :D
Juu Hannibal Lecter ja Harry Hole on ihania (ja TIETYSTI mr Darcy, joka näyttää Colin Firthiltä), ja myös Dracula (joka näyttää Guru Oldmanilta) mutta ehkä ihanin on Christer Wijk (jos joku tunnistaa).
Corto Maltese tietenkin:)