### TAMMENTERHOJEN PERJANTAI ###
Kommentit (32)
[color=purple]että sen hoitaja-Sam:n ex-ukko (vanki) tuli taas hoidettavaksi sinne jonku toisen vangin kanssa. Samaan aikaan saivat ihan ummikon akan hoitajien riesaksi, joka opetteli johonki ambulanssihommiin. Vangit oli suunnitellee paon valmiiksi ja tuo ambuhommia harjotteleva akka oli toisen vangin tyttöystävä. Sam:n piti saattaa ne ulos, mutta ennen ku ne lähti yhestä huoneesta Kovac (lääkäri) tuli sinne.
Karkurit iski sitä ruiskulla missä oli halvaannuttavaa ainetta. Sam:n piti laittaa hengitysputki ettei Kovac kuole. Lääkäri jätettiin sidottuna sinne huoneeseen.
Sam sanoi jotakin Abbylle (raskaana Kovacille) ja tämä tajusi ettei kaikki ole kunnossa. Pari vartijaa vaati kolmikkoa pysähtymään ja alkoi hirveä ammuskelukohtaus.
Terry sai osuman eli vastaanotossa oleva tosi iso miehen köriläs. Abby löi päänsä ja sitä huimasi.
Sam kirosi ex-ukolleen ulkona etteikö hän yhtään aattele poikaansa, johon se ukko tuumas, ett hän ajatteli jo. Samassa Sam näki poikansa sidottuna pakoautossa ja hyppäsi mukaan samantien.
Terryä hoidettiin osuman takia ja Abby lähti hakemaan toisesta huoneesta jotain yksin. Kovac oli heräilemässä ja näki kuinka Abby horjahti. Abby alkoi vuotamaan verta ja lyyhistyi lattialle, viereisessä huoneessa Kovac riuhtoi sängyssä ja siihen loppu!!
Yksi sarjaan koukussa oleva.
Heipä hei,
Tigger: Kiva kun kerroit kokemuksia pienestä sf-mitasta. Oonkin jo aikalailla rauhottunut.
Täytyy kyllä myöntää että silti meinaa kateus iskeä kun lukee teidän muiden hyvistä mitoista ja painon noususta. Mä oon saanu vasta 1,2 kg lisää mittariin ja ottaa kyllä päähän kun siitäkin aina jauhetaan.
Chiccalle paljon halauksia ja myötäelämistä!!!
Kestovaipoista: Meillä ehdottomasti ainut vaihtoehto, kertistä ei meidän vauvalle laiteta edes laitoksella. Sen lisäksi aiotaan kokeilla myös vaipattomuutta;) Mutta Zatun sanoin, piste, ei siitä sen enempää.Jokainen tyylillään.
Lähden tunnin päästä kaverin luo kylään. Heillä on ihana puolivuotias poika. Pitäs vielä pakatakin kun yökylään meen (heippa vaan Pirpanella jos luet meidän kuulumisia, kohta mä tuun:) )
(.) Juu liikkeitä tuntuu ja oma olo on hyvä, mitä nyt rassaa noi mitat.
Nyt pitää kyllä mennä pistää kamat kasaan. Hyvää viikonloppua kaikille terhoille
öö. Mitäköhän mun pitkikään kirjottaa. Aika pitkälti samoilla linjoilla beijaflorin (anteeks varmaan tosi väärin kirjotettu) kanssa meen,kestovaippojen ja vaipattomuuden kanssa.Taidetaan mennä samalle synnärillekin synnyttämään. (tosin laitokselle tuskin tulee otettua kestoja mukaan) Mahdollisimman luomusti yrtietään elellä muutenkin,tosin ilman autoa täällä maaseudulla ei tulis toimeen :)
Pitkät kävelyt ottaa voimille.Jalkoja ei väsytä vaan masua. Muutenkin tuntuu että perjantaisin on ihan poikki,mut onneksi saa taas viikonloppuna nukkua vähän pitempään,tosin kaksi ylimäärästä lasta viikonloppu kylässä.Nyt hetkeksi rentoutumaan sohvalle =)
T:Isa ja masukki 18+5
Ai niin piirakka oli hyvää,tosin hieman tiukassa oli pohja vuuassa,pitää seuraavaks laittaa leivinpaperia väliin.
Poitsu on tänään ollut vähän känkkäränkkä, mutta silti en häntä saanut päiväunille. Meillä on aikamoista uhmaa täällä ilmassa =) Nyt jäbä selailee rauhassa lelulehteä lattialla, mutta saas nährä kuinka kauan... Onneks ei osaa vielä kerjätä, että " haluu ton ja ton ja ton..." ;D
Chiccalle hali ja jaksamisia. Erot ei oo varmaan koskaan helppoja =( Toivottavasti sulla on hyviä ystäviä ja sukulaisia tukena.
Nenn: Hitsi, mikä lääkäri, kun on tuollaisen lääkityksen määrännyt! Uskotaan ja toivotaan kuitenkin, ettei niistä ole mitään haittaa ollut. Paitsi ne supistelut. Joko on supparit helpottaneet?
Äitiliini78: Onnea, onnea uuteen kotiin!!! =)
Zatu: Mustakin tuntui aluks hassulta lukea tyttärestäsi akkana, mutta nyt olen siihen jo tottunut. Täällä vaan akka ei ole mitenkään positiivisessa merkityksessä käytetty, mutta ukko taas on.
SuklaaG: Täällä yks suklaahimoinen! Pakko kuitenkin aina vähän jarrutella. Edellisessä raskaudessa tuli suklaahimot vasta lopussa, mutta nyt on jo tässä vaiheessa.
KestovaippaG: En meinaa kokeilla, kun tää jää kai meidän kuopukseksi ja en ennestään ymmärrä noista kestoista mitään. En jaksa alkaa ottaa selvää ja kokeilemaan. Laiska minä.
Toppapuvusta: Pojalta on tallessa 62cm sininen toppapuku, tosin vähän reilumman kokoinen mun mielestä ja mun äiti oli saanut kaveriltaan punaisen 62cm toppapuvun ja antoi sen mulle. Ja 70cm kevyttoppapukuja on kaks. Villavaatteita ja yks fleecepuku löytyy myös pienempiä, että eiköhän niillä pärjätä. Ja makuupussi ja lämpöpussi löytyy myös...
Tunnin päästä tulee mies töistä ja pakataan kamat autoon ja suunnistetaan jonnekin mökille. Joku ukon kaverin mökki ja en ollenkaan tunne muita sinne tulijoita, joten saa nähdä millanen reissu tulee. Siis kun en oo niitä maailman sosiaalisimpia ihmisiä tai riippuu kyllä ihan seurasta.
Eilen oltiin paikallista futismatsia katsomassa ja toisella puoliskolla innostu vauvakin mukaan ja mylläs masussa minkä ehti. Piti ihan loppumatsi seisoa, kun rakko täynnä ja istualtaan tuntu tosi pahallekin, vaikka hienoa, että pikkunen jorailee. =) Oma napa ja masu voi siis ihan hienosti.
Tässä muuten juon ekaa kahvimukillista sitten plussauksen =b Ei ole tähän asti maistunut sitten ollenkaan, mutta nyt maistuu hyvälle!
Ei muuta kuin rentoa viikonloppua kaikille!
-tau- & masueeva 18+6 (jee, ensviikon lauantaina puoliväli!)
Viikonloppuna vietetään " venetsialaisia" ja herkut on kaappiin jo valmiiksi ostettu, meillä on tälläinen perinteinen elokuun viimeinen viikonloppu jolloin sisarukset perheineen kokoontuu jonkun luokse viettämään iltaa ja samalla grillailemme viimeistä kertaa. Varsinaisia venetsialaisia emme siis pidä vaan tämä on tälläinen meidän oma versio niistä.
KestovaippaG: Olen joskus harkinnut niiden käyttöä, mutta tosiaan jäännyt harkinnan asteelle. Bijaflor: Asuit muistaakseni Jyväskylässä, tuli vain mieleen, että kestovaippayhdistys järjestää tilaisuuden voionmaankoululla 9.9. klo 10-14, siellä kirparia ja opastusta vaippoihin.
RasvausG: Olen jonkin verran rasvaillut , mutta en ole siitä mitään hyötyä huomannut olevan arpiin, muuten iho tykkää kyllä.
Eilinen oli aika rankka päivä, tuli oltua jakeilla paljon ja raahattua isoja säkillisiä jätepaperia keräykseen ( töissä) no siitäkös ne liitoskivut innostuivat ja kun illalla piti vielä käydä kaupassa, oli maha todella pinkeä ja kipeä, ei suoranaisesti supistellut, mutta jotain sinne päin.
Mutta nyt valmistun kotiin lähtöön.
mamm@mia rv 17+6
Heips pitkästä aikaa!
Kahlailin äsken pinoa ja eilistä nopsaan läpi ja Sinda ainakin välillä olikin jo huhuillut :) Kesäloma tosiaan alkoi nyt ja 4vkoa yhteensä - vihdoin!!!!
(.) Massu on pullahtanut! Nyt ei juurikaan voi peitellä.. Toissapäivänä oli neuvola, mutta sydänäänet ei meinanneet kuulua kunnolla... istukka sotki edessä, samoin mun omat sydänäänet. TÄnään oli uusintakokeilu ja taas sama juttu. Katsottiin sitten samantien ultralla varmuuden vuoksi, mutta siellähän se pikkuinen tyytyväisenä köllötteli, aukoi suutaan ja heilutti kättään... Mun mielestä sangen passiivinen, mutta lääkärin mukaan " erittäin vilkasliikkeinen vauva, liikkuvuus ++" . Hmmm.. ihan en ymmärtänyt mistä nuo vilkkaat liikkeet, mutta amatöörihän mä olenkin... Liikkeet tuntuneet tosi vaisusti viime aikoina ja tuo oli osasyy miksi halusivat ultralla kurkata. Tosin etuseinän istukka vaimentaa hyvin.
Gallupeista jäi mieleen:
G kestovaipat. Epäilen, että en käytä.... voihan tuota kokeilla, mutta ajatus jatkuvasta vaippapyykistä ei vaan ole mun juttu. Mutta eihän tuota koskaan tiedä. Ensikertalaisena varmaan ylipäätään koko hommasta " helpommalla" selviäminen on siltikin raskasta...
G raskaushimot: Eipä ole tullut. Oon mä aina ennenkin jotain tiettyä saattanut ns " himoita" kausiluontoisesti, mutta en mä voi kyllä nyt mitään ihmeitä mainita. Suklaa tuntuu välillä turhan makealta, sitä söin ennen varmaan enemmän.
G äitiyspakkaus: Otan ehdottomasti! Mitään vaatteita ei ole vielä ennestään, esikoinen kun kyseessä, ja mä en muutenkaan haluais kovin nirso olla värien kanssa. Vaaleanpunaisesta en juurikaan välitä, joten jos sieltä tyttö tulee, niin eiköhän ne pakolliset vaaleanpunasävyt tule lahjapakkauksissa sukulaisilta muutenkin. Tuskinpa tuo tytteli traumoja saisi, vaikka vaaleansinisissä vaatteissa välillä olisikin. ;)
Mut nyt tää likka lähtee siivoamaan..! Olen jatkossa varmaan vähän harvemmin koneella, kun tarkoitus mökkeillä ja lomailla muutenkin siellä täällä....
Pitäkääs huolta itsestänne ja mahoistanne, nyt ne taitaa kasvaa kaikilla aika kohinalla..!!! =)
Terkuin Omppu + Möhkö 19+5
ps. Chiccan ero jäi eniten teksteistä mieleen.... voimia sinne! Helppoa eroa tuskin kellään.....
Tänään ei ole ollut suppareita ollenkaan (otin viimeisen lääkkeen eilen aamulla), ja muutenkin olo on parempi. Uutta kuuria en saanut, täytyy maanantaina antaa uusi virtsaviljely ja katotaan sitten miten on, onko tulehdus hävinnyt. Tiistaihin asti saan jännittää sitä.
Huomenna on viikkoja kasassa tasan 22, sais vaan aika mennä nopeemmin =)
Onnea äitiliinille muuton johdosta. Se on aina sekä kivaa että raskasta samalla. älä rehki liikaa!
Beijaflorille siitä SF-mitasta, se on pääasia että se kasvaa, saman mittaajan mittaamana, älä ota stressiä tuosta numerosta, se ei kuitenkaan kerro muuta kuin mittaajan alusta ja lopusta, eli mittaajan taidoista. Itse jouduin edellisessä raskaudessa ylimääräiselle käynnille äitiyspolille koska sf mitta KASVOI liikaa... Ja loppujen lopukis kyse oli kokemattoman lääkärin tumpelomittauksesta. Kiitos kuitenkin tämän merkinnän äitiyskorttiin, en saanut vakuutusta syntymättömälle lapselle =( Eli älä liikaa kiinnitä huomiota asiaan!
Hyviä viikonloppuja kaikille!
mää kun mottaisin mun UKKOA jos mua akattelis.(noin kuvainnollisesti)Muijittelustakaan en tykkään,mutta kai se on ihan sama miksi kutsuu loppupelissä. Meillä puhetyylit niin erilaiset muutenkin kotona kun mies on pohjanmaalta ja ite etelä-suomesta kotoisin :)
Mä tosiaan delegoin eteenpäin kaikki vauvanvaatteet,viimeisetkin siinä vaiheessa kun tiesin jo olevani raskaana.Jotenkin halusin alottaa ihan puhtaalta pöydältä.
Nyt maalaamaan.. pesän rakentamis vimmaa pukkaa.. vielä maha sen verran sievä ja pieni että jaksaa touhuta..lopussa ei enää tahdo jaksaa.
T:Isa
Tänään jo hieman helpottaa, mutta asia kun on niinkin tuore ku pari päivää sitten saavutettu päätös, niin paljon tuskailua on vielä edessä... Vaikeinta on, kun päätöstä kyseenalaistavat kaikki tahot ja puhuvat, kuin mun/meidän pitäisi tehdä niinkuin HE haluavat ja kuvittelevat sen vielä olevan mun/meidän parhaaksi... Raivostuttavaa, sillä ainoastaan minä ja mieheni tiedämme, mitä tilanteen takana oikeasti on. No, se siitä. Yritän kerätä palaset ja pärjätä omillani. Toivottavasti pystyn edes jossain vaiheessa nauttimaan myös tästä raskaudesta, sillä tähän saakka se on ollut todella vaikeaa elämän stressavuuden takia. Täytyy myös toivoa, ettei ero mene rumaksi, niinkuin niillä yleensä on taipumus mennä...
Olo on kuin tiskirätillä, joten lähden laittamaan neitiä nukkumaan ja yritän itsekin hankkiutua koomaa muistuttavaan olotilaan.
Viikonloput kaikille Terhoille siis!
¨c¨
meillä on pitänut kovaa kiirettä jo monta päivää kon aina on jotain menoa ja muuta tekemistä,ja sitten vielä siihen päälle vanhemman tytön uhma ja nuoremman kitinä kun on hampaita tulossa ylös..yötkin on mitä on,eli ei saa paljon nukuttua ja sitten ollaa tosi väsyneitä koko päivän..meidän 8kk vanha tyttö herää nyt aina 4 aikaa aamuyöllä ja toinen herää siinä 06.30 mutta ite haluis nukkua kyllä pitempään..mulla ei ole tietoa kumpi on tulossa tällä kertaa mutta on ollut ihan poika tunne koko raskauden ajan,ja nyt me ollaa melkee joka päivä käyty hankkimassa tarvikkeita meidän tulevaan omakotitaloon,jota ruvetaan rakentamaan noin 2-3 vuoden päästä tai aikasemminkin,saas nähä..ja masuvauva on kova potkimaan iltasin ja myös öisin ja aamuisin,mutta päivisin on hiljasta,mutta kyllä sillonkin välillä tulee potkuja..mutta hyvää viikonloppua kaikille terhoille!!!
Kahlasin pari vanhaa pinoa läpi, kun en ole aikoihin ehtinyt lukea viestejä ja siellä tuli eteen Chiccan tarina elämän käänteistä. Toivotan sinulle Chicca kärsivällisyyttä ja voimia. Tilanteesi tuskin on juuri nyt erityisen mukava, mutta koita nauttia raskaudesta ja lapsista. Ehkäpä ne tuo voimia?
Molemmat pojat nukkuu. Ollut vissiin rankka päivä hoidossa, vaikka olivat siellä vain viitisen tuntia. Itsekin lähden tästä suihkuun ja sitten lösähdän telkkarin ääreen. Huomenna on tarkoitus ajella minun kotiin ja käydä samalla moikkaamassa isää sairaalassa. Se vaatii hiukan valmistautumista, sillä minun aina tosi vaikea nähdä isä sairaalan sängyssä, syöpähoitojen jäljiltä harmaana ja hiuksettomana. Mutta minkäs teet. Siellä isä nyt kuitenkin on. :(
Heipsulivei ja mukavaa viikonloppua! M
joo, eli en oo tosi moneen päivään saanu aikaiseks mitään kirjotettua kun on tuntunu siltä että ei oo pahemmin mitään kerrottavaa. oon ollu myös jotenkin tosi väsyny koko ajan niin ei oo jaksanu ajatella kirjottamsita, hyvä kun on saanu kahlattua kaikki pinot läpi kun on ollu niin kauheesti juttua...
en jaksa kyl millään muistaa kaikkia galluppeja mutta sen verran jäi mielen siitä linea negrasta että sitä ei mull etullu ainakaan sillon kun ootin poikaa, en enää muista oliko mulla tytöstä sitä vai ei.
toppapuvusta ja vaatteista sen verran että en varmaan osta pienempää toppapukua kun mulla on 1 70cm ja sit on pari villapukua mitkä menee aika pienelle niin ajattelin ihan sellasten ja kevyttoppapuvun kans pärjätä makuupussissa kantokassin sisällä, sit jos on tosi kovat pakkaset niin eipä tartte vauvaa ees ulos roudata. jos on pakko niin sit täytyy vaan laittaa enemmän vaatteita välin jos tuntuu siltä että ei pärjää ilman.
kestovaipoista sen verramn että ekalla niitä käytin 9kk:n ikään ast, mut toka ei niistä tykänny, ei saanu nukuttua ne jalssa ja pylly oli aika punainen koko ajan joten mäin sillon koko varastoni pois. en tiiä miten seuraavan kans, jos löydän jostain vaippoja edullisesti niin ehkä sitten.
musamaku on todella kaikennielevä, paitsi klassista j aoopperaa sun muuta ei tuu kotona kuunneltua, nekin menee konserteissä tms. queen on ollu yksi mun ehdoton suosikki.
oon muuten huomannu puhuvani vauvasta koko ajan tyttönä, joten toivottavsti oon oikeassa, en vain osaa kuvitella että hän olis poika. meillä on ilmeisesti ollu aika kova kasvukausi menossa kun välistä mahassa on koko päivän tosi rauhallista, yksi tai kaksi liikettä tuntuu sillon tällön ja sit kerran pari viikossa iltaisin alkaa oikein kunnon sembalot... meinasin jo eilen huolestua kun ei oikein mitään reaktiota tullu vaikka join kahvia ja söin makeaa ja makasin mahallani, mut sit kokeilin juoda lasin limukkaa niin johan alkoi 5 minuuttai tulla liikkeitä. en siis ole enää huolissani vaan luotan siihen että kaikki on ok.
tänään lähdetään viikoksi reissuun joten ens viikolla ei tuukaan sit palstailtua kun ei oo nettiä siellä meidän mökillä minne ollaan menossa. sit maanantaina viedään lapset ekaa kertaa laivalle ja sitähän ne oottaa kuin kuuta nousevaa.
chiccalle vielä piti toivottaa jaksamista oman tilanteesi kanssa, toivottavasti kaikki menee /selviää sulle ja sun perheelle parhain päin.
nyt mä poistun vielä pakkaileen viimeisiä romppeita ja sit kohta onkin jo lähtö edessä.
ei muuta ku hyviä vointeja kaikille!!