Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Agnostikon lempikohdat raamatusta:

Vierailija
17.07.2014 |

Job 35: 5-8

5 Kohota katseesi ylös taivaalle
ja katso pilviä.
Ne ovat korkealla sinun yläpuolellasi.
6 Jos sinä teet syntiä, mitä se häntä liikuttaa?
Jos teet vielä enemmän syntiä, mitä se hänelle
merkitsee?
7 Tai jos elät oikein,
mitä hän siitä hyötyy?
Mitä sinä pystyisit hänelle antamaan!
8 Ihmistä, itsesi kaltaista, sinun syntisi satuttavat, ihmisten hyväksi koituu se, että elät oikein.

Luuk 18: 9-14

9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:

10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. 11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. 12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' 13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'

14  "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Toisia ihmisiä heidän takiaan tulee kohdella rakastavasti. Itsekin siitä monesti hyötyy oikeista valinnoista ainakin täällä vapaassa yhteiskunnassa: ei joudu vankilaan, saa rakkautta lapsiltaan takaisin, saa ystäviä ja tuttavia, saa hyvän mielen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla