Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla vielä ystävinä heitä, jotka olivat kavereitasi ala-asteella?

Vierailija
14.07.2021 |

Ovatko he vain hyvä päivän tuttuja vai tosi tosi ystäviä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Eikä yläasteelta. Eikä ammattiopinnoista.

Olin erittäin rajusti koulukiusattu alkoholistiperheen lapsi jo ekalta luokalta. Tätä jatkui ysille. On todella vaikea luottaa kehenkään ja luoda ystävyyssuhteita.

Itse olen monelle se luotettu. Ehkä ystävä. Tuttuja on paljon, mutta koen etten itse voi luottaa kehenkään. Paitsi mieheeni ja jälkikasvuuni.

Kerran olen puhunut yhdelle ammatti-ihmiselle asiasta ja hän näki vain minussa vikaa. Näin voi ollakin, mutta ei se kommentti luottamusta ihmisiin parantanut.

Ja kyllä. Haluaisin edes yhden ystävän. Sellaisen, joka ei puukota selkään, eikä koko ajan päsmäröi ja ohjeista joka tomaatintaimen tai mattovalinnan kanssa. Tai pilkkaa valintojani tai arvostele perhettäni.

Eikä jatkuvasti puhu pahaa muista.

Vierailija
22/32 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys on syvempää niiden ystävien kanssa jotka ovat ala-asteelta, muiden kanssa on ystävyyttä mutta lopulta ei niin tiivistä kuin näiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni on jo ala-asteelta. Oikeastaan jo kauempaa, seurakunnan päiväkerhosta. Ystävyyttä jatkunut parin viikon päästä jo 44 vuotta.

Vierailija
24/32 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni oli sellainen jo ala-asteelta lähtien. Muutaman muunkin kanssa olen säännöllisesti tekemisissä ja iso liuta muita on facebook-tuttuja, joiden kanssa vaihdetaan kuulumisia jos satutaan törmäämään. 

Vierailija
25/32 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Moikkaan kyllä jos nähdään, mutta ei olla oltu tekemisissä yli 10 vuoteen. Vanhimman ja parhaan ystäväni olen tuntenut seiska luokalta.

Vierailija
26/32 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. 7. luokalla aloitettuja ystävyyssuhteita on edelleen. Ne ovat minulle tärkeimmät ystävyyssuhteet. Olen 31-vuotias.

Vierailija
27/32 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaisimpaan ystävääni tutustuin, kun olimme vielä päiväkodissa. Voisin kutsua häntä sydänystäväkseni.

N28

Vierailija
28/32 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella 80-luvulla on mulla viimeksi ollut kavereita, mutta ei ne osoittautuneet kestäviksi kavereiksi, jo yläasteelle siirtyessä mulla ei ollut enää yhtään kaveria, eikä semmoisia ole enää koskaan ilmaantunutkaan.

M46v

Vierailija
29/32 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari on, mutta pitäisin heitä vain kavereina. Ystävä sanaa käytetään liian helposti.

Vierailija
30/32 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kolme, ollaan asuttu eri puolilla maailmaa jo vuosikymmeniä ja elämäntilanteet ovat täysin erilaiset, mutta yhteys säilyy. Tavataan aina kun osutaan samaan maahan ja muuten soitellaan tai viestitellään joskus enemmän joskus voi olla pidempiäkin taukoja.

Vierailija
31/32 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja

Vierailija
32/32 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 3 kpl, olemme 69-71 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi