Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melkeen 500e meni meidän perheen lintsipäivään

Vierailija
14.07.2021 |

Viidelle rannekkeet, 2 x syöminen (toinen hesellä just ennen puistoon menoa, toinen lintsillä), jätsiosto, hattaraosto, lakunauhaosto, hilejuomat ja peruslimpat ja vedet. Ihan hyvin sai uppoamaan 5 henkiseen perheeseen.

Kommentit (561)

Vierailija
441/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huvipuistoon pitää mennä niin menkää edes muualle kuin kytyseen linnanmäkeen, esim poverpark 160 hehtaaria huvipuistoa

Vierailija
442/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa olemassa hyviäkin ammattiliittoja??? Onkohan kyseessä Lääkäriliitto tai Paperiliitto???

Ammattiliitot nostavat johtajiensa palkkoja ja tarjoavat johtajille hulppeita ilmaislomia ja etuja. Tehy, SuPer ja JHL eivät saa edes hoitajien palkkoja kuntoon. Ei olekaan ihme, että Suomessa hoitajapula pahenee ja suurin osa hoitajista haluaa vaihtaa alaa. Palvelualan ammattiliitto PAM ei tee mitään palvelualan matalien palkkojen ja surkeitten vuorolisien nostamiseksi. Jäsenmaksut menevät Kankkulan kaivoon.

En halua rahoittaa jäsenmaksuillani ammattiliittojen johtajien ylisuuria palkkoja ja hulppeita etuisuuksia. En halua rahoittaa johtajien ylellisiä kelomökkejä ja Lapin lomia.

Ansiosidonnaisen päivärahan saa lomautuksen ja työttömyyden aikana, kun kuuluu joko Yleiseen työttömyyskassaan YTK tai jonkun ammattiliiton työttömyyskassaan. Ja kaikilla työssäkäyvillä pitäisi Suomessa olla oikeus ansiosidonnaiseen päivärahaan - ei vain ammattiliittojen ja työttömyyskassojen jäsenillä!

Vierailija kirjoitti:

Jos kuuluu johonkin hyvään ammattiliittoon voi saada Lintsi rannekkeet 50% alennuksella. Fiksut löytää alennuksia. Itse maksan säännöllisesti vähemmän kaikesta isommasta, kun kuulun liittoihin ja järjestöihin ja on työpaikka, jolla on henkilöstöetuja. Jäsenmaksut tulee takaisin moneen kertaan. On ollut viikon Levin lomia hissilippuineen muutamalla satkulla, Lintsi-päiviä, ilmainen testamentin laatiminen, puolihintaisia muuttoja. Hotellien jäsenenä saan aina hotellin noin 20% halvemmalla jne. 

Jos ottaa asioista selvää, niin huomaa että täyttä hintaa harvoin tarvitsee maksaa, paitsi jostain Hesan keskustan asunnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta olihan teillä kai kiva kesäpäivä siellä.

Ja elämys lapsille.

Lomat maksaa aina, jos lähtee liikenteeseen.  Ja sitäpaitsi kaikki työssäkäyvät saavat ne kesälomarahat, joilla hummata, ainakin vähän.

Ei muuten saa , jos töissä startupissa tai just vaihtanut duunia.  Tosin silloin harvoin on kyllä lomaakaan.

Vierailija
444/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua nolottaa nämä omien eväiden syöjät. Joka paikkaan raahataan ne näivettyneet eväät ja natustetaan jossain puistonpenkillä ylemmyydentuntoisina. Pysykää kotona jos ei olen kesässä varaa ostaa perheelle ateriaa tai jätskiä ja karkkia huvipuistosta.

Minä taas katson ihaillen, kun joku levittää piknik-viltin ja kaivaa esiin ties mitä herkkuja! Itsekin suosin eväitä, mutta paljon on vielä "opittavaa" siltä saralta.

Vierailija
445/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te nyt vatvotte mitä mihinkin mennyt. 500e pyörähtää tuon kokoisella perheellä helposti.

Meitä on kolme ja viimeisin reissu kustansi n. 900e, sisältäen polttoaineet, laituriyöpymiset, kauppareissun, jäätelöt, limut, kahvit ja ravintolassa syömisen. Ja aika halvalla vielä selvittiin.

Vierailija
446/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnanmäellä kannattaa edetä alue kerrallaan. Toinen vanhemmista tai molemmat (laitteista riippuen) voi parkkeerata jonnekin mukavasti istuskelemaan.

Ei kai siellä kukaan eestaas päättömästi juoksentele?

Voi v * t t u ! Tylsimys menee perheensä kansssa Linnanmäelle ja aikuinen istuskelee sen ajan jollain penkillä! 😂 Itse ainakin nautin niistä laitteista, en todellakaan suostuisi istuskelemaan Lintsillä tuntikaupalla millään penkillä! Jojåhan lapsetkin katsoo, että mikä tolla on? Tai ihmettelee, että miksi vanhempi ei osaa pitää hauskaa?

Tiedoksesi että on aika paljon aikuisikäisiä joille ei kieputus ja rynkytys tee muuta kuin pahan olon. He eivät varmaan saisi käyttää lapsiaan Linnanmäellä kun eivät itse pysty laitteisiin menemään?

Vierailija
447/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan lapsiperheet lapsilisiä . En ymmärrä monilapsisten perheiden valitusta, tottakai yhteenlaskettuna summa on suuri, mutta esim. lapsilisiä saavat suhteessa yhtä paljon, jopa enemmän. Naapurin monilapsinen perhe aina valittaa, että emme voi tehdä sitä ja sitä kun maksaisi näin isollle porukalle niin paljon. Kuitenkin syövät samasta soppakattilasta koko porukka, että sitä rahaa ei mene paljon enemmän kuin yksilapsisessa perheessä. Perusteeton vinkuminen tulee lopettaa, jos lapsilisät ovat tonnin kuussa. Itse saamme satasen ja kaikki ruoka, vaatteet, elämykset sun muut on pystynyt lapselle tarjoamaan. Asenne on se, joka ratkaisee.

Tietenkin eri asia on , jos lasten lapsilisät on ohjattu asuntolainan lyhentämiseen jne.

Vierailija
448/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa saa menemään juuri niin paljon kuin haluaa sitä käyttää.

Vierailija
449/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua nolottaa nämä omien eväiden syöjät. Joka paikkaan raahataan ne näivettyneet eväät ja natustetaan jossain puistonpenkillä ylemmyydentuntoisina. Pysykää kotona jos ei olen kesässä varaa ostaa perheelle ateriaa tai jätskiä ja karkkia huvipuistosta.

Tulen huvipuistoon huvittelemaan. Ei ole minun vikani, että sen alueella toimivat ravintolat tarjoavat vain järkyttävää p*askaa. Pelkkää rasvassa moneen kertaan paistettua sitä sun tätä, sokeriällötyksiä tai parhaat päivänsä nähnyttä salaattia. Ilomielin söisin alueella jos sieltä saisi edes jotain syötäväksi kelpaavaa.

Vierailija
450/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja, kun Seura-lehdestä sai leikata kuponkeja, joilla pääsi ilmaiseksi sisään Lintsille. Parikymppisinä käytiin useampi ilta huvittelemassa. Laitteisiin maksettiin pari markkaa. Alueella oli joku diskokin, olikohan Tifla nimeltään.

Nykyhinnat ovat järjettömiä.

Vierailija
451/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän aloittaja valita, että olisi kallista, vaan toteaa vain kuluneen rahamäärän.

Vierailija
452/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän 100 € per henkilö ole paljoa.

Meidän perheessä tapana antaa touhutonni kouraan lapsille kun lähtevät huvittelemaan. Röyh.

Vierailija
453/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon kaikkea muuta mukavaa voi tehdä lasten kanssa. Tuskin kukaan on joutunut pitkälliseen terapiaan siksi ettei Lintsille tai etelänlomalle tus päässyt ihan joka vuosi.

Tuntuu että vanhemmuus koetaan nykyään siksi, että on voitava 'tarjota' lapsille kaikkea mahdollista mitä vain keksitään kalliista merkkivaatteista lähtien. Ja että muuten on epäonnistunut vanhempana. En puhu nyt välttämättömistä tarpeista. Lomahuvit voi valita budjetin mukaan.

Eiköhän tässäkin aloituksessa ollut kysymys siitä, että siinä mentiin budjetin mukaan. Tuskin kukaan onnjoutunut terapiaankaan siitä, että on syönyt päivän tai kaksi vuodessa ”kauheaa mättöruokaa ja ylenmäärin sokeria”.

No ilmeisesti mentiin, mutta miksi valitus jälkikäteen? Minun pointtini oli se, että halvempiakin huveja löytyy. Ja kuluja kannattaa miettiä jo ostoja tehdessä, ettei sitten lopuksi tule rahanmeno niin suurena yllätyksenä.

Vierailija
454/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin sokerivettä ja voileipiä matkaan. Ihan meni hattarasta ja hampurilaisista. Säästimme, isukkikin sanoi, kätevä emäntä.

Vierailija
455/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on tosi helppo ja mukava syödä omat eväät! Varsinkin jos on hyvä ilma. Ja ei kai molemmille aikuisille tai kummallekaan tarvitse ranneketta ostaa?

Millälailla helppo? Se eväiden raahaaminen on ihan hirveää helteessä, varsinkin, jos on yksin aikuisena mukana.

Kai siellä jotain säilytyslokeroita on? Pieni pehmeä kylmäkassi ja siellä eväät?

No eihän ole. Ja ei varmaan esim. viiden hengen perheen eväät mahdu pieneen kylmäkassiin! Lisäksi, mites juomat? Mihin ne siinä kassissa mahtuu? Ja miten lysyvät kylminä (meillä lähtö 1,5h takaa)?

Ja siis tosiaan, Lintsillä ei ole lokerikkoja todellakaan.

Meidän perheessä juomat ovat aina vettä. Ja vaikka ei olisi, niin kyllä yhden päivän voi juoda vettäkin. Tosin itse tarvitsen kupillisen kahvia jossain välissä, mutta muuten pärjää vedellä. Ja sitähän saa pulloon Lintsin hanoista. Että olisiko tässä nyt vähän sulla sitä, että tehdään asioista hankalia? Lisäksi mulla menee julkkareilla helpostikin työmatkaan 1.5 tuntia ja eipä tuossa ajassa nälkäkuolema tule.

Vierailija
456/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap perheineen tuhoaa maailman. Kerskakuluttaa hyvällä omalla tunnolla. ”Voin tehdä mitä vaan koska mulla on rahaa”.

Kohta ei voi Itämeressäkään enää veneillä. Vähän vois miettiikin…

Vierailija
457/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveetä. Näkee, ettei mammoilla tälläkään palstalla ole taas mitään käsitystä rahan arvosta, kun suhtautuminen on tätä.

Aivan karsea summa. Ei sen, että viisihenkinen perhe pääsee lintsille jostain kauempaa (2x syönnit) pitäisi olla mitään luksusta, joka maksaa viisisataa!

Nyt ymmärtää hyvin, miksi palstalla ei ole paljon rikkaita. Pidetään tätäkin normaalina hintana ja sellainen kasvatuskin on selkeästi saatu (eli vanhemmatkaan eivät osaa ajatella taloudellisesti sen enempää). Joskus on vaan ”pakko” törsätä, elämystenkin tähden, mutta eihän toi hinta oikein mikään fiksu ole.

No mitäs itse ehdotat vaihtoehdoksi? Ettei mennä enää Lintsille edes kerran vuodessa? Onko sulla tiedossa joku rahaa säästävä, mutta lapsille kiva elämyspäivä? 

Minä kävin vanhempien kanssa Lintsillä kerran kesässä, 90-luvulla. Ne hinnat oli silloin aika paljon alemmat, joten et voi syyttää mun vanhempia törsäilevästä kasvatuksesta.

Ja eipä ne kerran vuodessa Lintsillä käyvät perheet saa määrätä hintaa. Käydään tai ollaan käymättä. 

Sitä paitsi tässä monetkin on jo arvostelleet tuota ruoan ja karkkien määrää, joka ostettiin sen päivän aikana, ja johon meni hirveät rahat.  

Vierailija
458/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasten piti saada hattaraa, jätskiä JA lakua? Eikö olisi voinut valita vain yhtä noista? Joivatko he limsaa vielä siihen päälle? Luulisi että tuosta määrästä sokeria lapset on jo ihan hysteerisiä.

Entä jos olisi se eka ateria syöty kotona eikä Hesessä, siinäkin säästäisi 5 henkeä melko pitkän pennin. 

Vierailija
459/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten piti saada hattaraa, jätskiä JA lakua? Eikö olisi voinut valita vain yhtä noista? Joivatko he limsaa vielä siihen päälle? Luulisi että tuosta määrästä sokeria lapset on jo ihan hysteerisiä.

Entä jos olisi se eka ateria syöty kotona eikä Hesessä, siinäkin säästäisi 5 henkeä melko pitkän pennin. 

Älä pingota noin!

Live a little!

Vierailija
460/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettäs kehtaavatkin tulla koloistaan pilaamaan SINUN huvipuistopäiväsi.