Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melkeen 500e meni meidän perheen lintsipäivään

Vierailija
14.07.2021 |

Viidelle rannekkeet, 2 x syöminen (toinen hesellä just ennen puistoon menoa, toinen lintsillä), jätsiosto, hattaraosto, lakunauhaosto, hilejuomat ja peruslimpat ja vedet. Ihan hyvin sai uppoamaan 5 henkiseen perheeseen.

Kommentit (561)

Vierailija
461/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on siitä, että jos on rahaa paljon niin on ok tuhlata noin paljon. Taas jos ei ole rahaa niin on fiksumpaa toimia ajatuksella ja säästää jossakin

Vierailija
462/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että te lintsasitte koko porukalla ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua nolottaa nämä omien eväiden syöjät. Joka paikkaan raahataan ne näivettyneet eväät ja natustetaan jossain puistonpenkillä ylemmyydentuntoisina. Pysykää kotona jos ei olen kesässä varaa ostaa perheelle ateriaa tai jätskiä ja karkkia huvipuistosta.

Tulen huvipuistoon huvittelemaan. Ei ole minun vikani, että sen alueella toimivat ravintolat tarjoavat vain järkyttävää p*askaa. Pelkkää rasvassa moneen kertaan paistettua sitä sun tätä, sokeriällötyksiä tai parhaat päivänsä nähnyttä salaattia. Ilomielin söisin alueella jos sieltä saisi edes jotain syötäväksi kelpaavaa.

Jos käyt kerran vuodessa lastesi kanssa Lintsillä, on aivan sama mitä syötte. Lintsille tullaan pitämään hauskaa ja roskaruoka on joskus ihanaa ja paikallaan. En ymmärrä kaiken maailman niuhoja. Lapsennekin olisivat paljon onnellisempia ilman pipon kiristystä. Käymme joka kesä esimerkiksi Lintsillä. Buffassa on aina ollut terveellistä ruokaa, lisänä ihania erilaisia jälkiruokia. Alueelta löytyy vohveleita, hamppareita ja vaikka mitä, sopii hyvin huvittelupäivään. Ja toki tarjoan lapsille hattaraa, lakua tms, mitä haluavat. Kiva katsella hoikkien, urheilullisten lasten onnellisia kasvoja, kun poiketaan arkirutiineista.

Vierailija
464/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta summalta kuulostaa tuollaiselle porukalle.

Itseä säälittää ne omien eväiden syöjät, miksi pitää mihinkään lähteä jollei ole varaa ostaa paikanpäältä. Säästäisi pari vuotta ja menisi sitten tekemään kunnon reissun.

Vierailija
465/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av on outo.

Fakta on, että

- on evvk, paljon yksi päivä maksaa, jos maksajalla on siihen rahaa

- on evvk, jos lapset syövät sokeria ja rasvaa, jos sitä ei joka päivä tee.

Vierailija
466/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon palkka.

Vierailija
467/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina pidä nuukailla kirjoitti:

Itseä säälittää ne omien eväiden syöjät, miksi pitää mihinkään lähteä jollei ole varaa ostaa paikanpäältä. Säästäisi pari vuotta ja menisi sitten tekemään kunnon reissun.

Kuten täällä on muutkin sanoneet, ei niiden omien eväiden syy ole aina raha. Oltiin tiistaina lintsillä. Koska ei tultu kotoa vaan oltiin jo ennen sitä reissattu useampi päivä, ei ollut eväitä. Jonotin 45 min aivan kammottavassa helteessä niitä makkaraperunoita ja toivoin sata kertaa, että olisin jotenkin järjestänyt ne eväät mukaan. Kaiken kukkuraksi ne vielä maistui ihan kauheilta.

Vierailija
468/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aika hankalaa raahata jotain hemmetin kylmälaukkua 5 hengen eväineen Lintsin kaltaiseen paikkaan. Puuhamaa on eri juttu, koska se on suunniteltukin enemmän piknik-paikkoja sisältäväksi.

Kun aikoinaan suunnittelin 4-henkisen perheemme kesäloma reissuja, yritin löytää yhdistelmän, jossa olisi kylpylähotelli vesipuistoineen ja jokin huvipuisto. Usein oli jokin kiva perhepaketti, joka sisälsi liput johonkin kohteeseen edullisemmin.

Eväitä en ostanut kuin autoon jotain ja trippimehuja halpisversiona. Vettä tietysti janojuomaksi. Ruokailuihin panostettiin, osin kiristämälläkin, mutta kun lapset söivät kunnon ruokaa, eivät kinunneet makeaa. Tietysti ostettiin jätskiä iltapäivällä ja ehkä karkkiakin hotelliin, mutta aika maltillista se oli.

Vierailija
469/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten täällä on muutkin sanoneet, ei niiden omien eväiden syy ole aina raha. Oltiin tiistaina lintsillä. Koska ei tultu kotoa vaan oltiin jo ennen sitä reissattu useampi päivä, ei ollut eväitä. Jonotin 45 min aivan kammottavassa helteessä niitä makkaraperunoita ja toivoin sata kertaa, että olisin jotenkin järjestänyt ne eväät mukaan. Kaiken kukkuraksi ne vielä maistui ihan kauheilta.

Ette voineet poiketa kaupassa matkalla? Monesta kaupasta saa esim. piirakoita, täytettyjä sämpylöitä, salaatteja...

Vierailija
470/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten aloituksessa kerroin ni käytiin juuri ennen hesellä. Oli toki vettä jo mukanakin mutta lisää tarvittiin et sai kylmää. Rannekkeet 210e viidelle. Juu, vähän yli puolet syömisiin. Toki matkoihinkin upposi vielä lisäksi rahaa eli 500e ei kokoreissuun edes riittänyt. Niin ja parkkimaksukin 30e jne. Taisi mennä lähemmäs 600e.

Vaikea kyllä hahmottaa mihin saitte rahan poltettua. Rannekkeet 210 e, tämä ok. Paikallisen Hesen suurin ateria näkyy maksavan 11,20 e mutta sovelluksessa on alekuponkeja. Mutta sanotaan kuitenkin 60 e sinne. Eli 230 e meni Linnanmäellä. Vilkaisin muutaman paremmalta kuulostaneen ravintolan menua, alle 20 e kaikki ruoat ja lasten annokset halvempia. Eli viisi syönee satasella ellei sitten lähde mässäilemään ja ota pääruoan kylkeen alkusalaatteja sun muita, mutta miten sitä jaksaisi touhutakaan jos ähkyyn ahtaa. Joten karkkiin ja muuhun makeaan 130 e.

Onhan siellä maksullisia pelejäkin. Ja ainakin itse annan luvan itselleni pelata niillä silloin harvoin kun Linnanmäellä ollaan. 20 euroa per nenä hujahtaisi helposti peleihin, silloin herkuille jäisi enää 30 euroa. 

Onko siis mun perhe ja ystävät ainoita, jotka pelaavat Lintsillä? Sehän on yksi osa hauskuutta, vaikka pelit ovatkin nykyään entisiä ankeampia. 

Vierailija
471/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveetä. Näkee, ettei mammoilla tälläkään palstalla ole taas mitään käsitystä rahan arvosta, kun suhtautuminen on tätä.

Aivan karsea summa. Ei sen, että viisihenkinen perhe pääsee lintsille jostain kauempaa (2x syönnit) pitäisi olla mitään luksusta, joka maksaa viisisataa!

Nyt ymmärtää hyvin, miksi palstalla ei ole paljon rikkaita. Pidetään tätäkin normaalina hintana ja sellainen kasvatuskin on selkeästi saatu (eli vanhemmatkaan eivät osaa ajatella taloudellisesti sen enempää). Joskus on vaan ”pakko” törsätä, elämystenkin tähden, mutta eihän toi hinta oikein mikään fiksu ole.

Juu, en sinänsä valita. Menee meillä veneen tankkaukseenkin sama summa ja sillä ajelee päivän merellä. Saaristossa kun 5 syö niin lasku yli 200e per ruokailu eli veneillessä menee helposti yli 1000e päivässä. Kallista on elämä...

Ap

Mulla on Marino Mustang, 25 hp. Kun lähdemme päiväksi vesille, menee 30 €:a bensaan. Lidlistä kanaa grilliin, 2 €/kg, eli 4 €;a, vissyä 9 litraa, 4,20. Oluet ja limsat yhteensä 10€. Ja muuta ruokaa 20€:lla.

Näin alle 100 €:lla on nätti hellepäivä vietetty, vetorengas, uitu, grillattu, pelattu pelejä, oltu vesillä. Ja 5 henkilöä.

Kaiken ei tarvi olla niin isoa ja mahtavaa.

Pienelläkin budjetilla veneilee kummasti.

Vierailija
472/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette voineet poiketa kaupassa matkalla? Monesta kaupasta saa esim. piirakoita, täytettyjä sämpylöitä, salaatteja...

Juu, mutta näillä keleillä nuo vaatii kylmäsäilytyksen ja nyt ei ollut mahdollusuutta saada jäätyneitä kylmäkalleja. En toki tiedä olisiko jossain lähellä ollut kauppaa (ei olla Helsingistä). Ensi kerralla täytyy selvittää paremmin. Ajettelin vain, että syödään nyt kerrankin sitä huvipuistoruokaa, mutta kokemus oli niin huono, että tsemppaan jatkossa (eikä lapsikaan puhu ruuasta mitään, mutta laitteita muistelee koko ajan :).

Vierailija
473/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten piti saada hattaraa, jätskiä JA lakua? Eikö olisi voinut valita vain yhtä noista? Joivatko he limsaa vielä siihen päälle? Luulisi että tuosta määrästä sokeria lapset on jo ihan hysteerisiä.

Entä jos olisi se eka ateria syöty kotona eikä Hesessä, siinäkin säästäisi 5 henkeä melko pitkän pennin. 

Joivat tietty - aloittajahan kertoi että hilejuomat ja peruslimpat. Ja sitten tietty varmaan Hesellä ateriaan kuului limu, ja mikähän mahtoi olla ruokajuomana toisella aterialla -tuskin mikään tylsä vesi.

Oikeastihan tuo ap:n tarina on keksitty. Olen tässä itsekin kommentoinut kaikenlaista,  mutta eihän minkään ikäinen ihminen voi jaksaa sellaista määrää herkkuja, mitä ap luetteli, eikä sellaista määrää syötävääkään. Toisaalta sitten, kun en itsekään aina mikään terveysintoilija jaksa olla, ja ihan normaalipainoisena olen pysynyt, niin mietin kyllä, että jollain laillahan ne järkyttävät liikakilot on ihmisille kerrytetty. Ehkä sitten peruslimpoilla ja kaikilla mahdollisilla karkeilla.

Vierailija
474/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennehän sitä rahhaa kun lähtee.

Vierailija
475/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kysynyt säästövinkkejä uusiin Lintsireissuihin vaan tuli vain ilmoittamaan että 5 henkisen perheen Lintsipäivä maksoi 500e. Tuskin hän sitä tänne kauhistelemaan tuli, totesi vain. Nyt sitten kaikki olettaa että tuo 500e oli jotenkin paljon ap:n mielestä tuon kokoisen perheen päivän huvituksiin. Ei ole. :) 100e hauskasta päivästä ei ole paljoa. Eikä ole "oma lehmä ojassa", meillä ei ole ainuttakaan lasta mutta hyvin minun ja puolison hauskaan Lintsipäivään voisi kulua tuo 500e. Toki ei itse huvipuistoon tuota summaa mutta matkat, syömiset, juomiset, koirille päiväksi hoitaja jne.

Vierailija
476/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei kannata sitten valittaa, jos köyhät saa lahjoituksina lintsilippuja. Ei ne muuten sinne pääsisi.

Vierailija
477/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kysynyt säästövinkkejä uusiin Lintsireissuihin vaan tuli vain ilmoittamaan että 5 henkisen perheen Lintsipäivä maksoi 500e. Tuskin hän sitä tänne kauhistelemaan tuli, totesi vain. Nyt sitten kaikki olettaa että tuo 500e oli jotenkin paljon ap:n mielestä tuon kokoisen perheen päivän huvituksiin. Ei ole. :) 100e hauskasta päivästä ei ole paljoa. Eikä ole "oma lehmä ojassa", meillä ei ole ainuttakaan lasta mutta hyvin minun ja puolison hauskaan Lintsipäivään voisi kulua tuo 500e. Toki ei itse huvipuistoon tuota summaa mutta matkat, syömiset, juomiset, koirille päiväksi hoitaja jne.

Ja lisään vielä että ne käy ja maksaa kellä on rahaa. Jos ei ole, niin sitten ollaan kotona ja tyyydytään ilmaishuvituksiin. Itse olen kasvanut perheessä jossa ei ollut koskaan pulaa mistään vaikka rikkaita ei todellakaan oltu. Matkusteltiin niin ulkomailla kuin Suomessakin, käytiin huvipuistoissa ja sain paljon elämyksiä lapsena joista olen kiitollinen nyt 38 vuotiaana. Harmi että jotkut hankkii lapsia eikä ole sitten varaa tarjota heille hyvää elämää. Ei materia ja matkat onnellista lapsuutta takaa mutta onhan se surullista että lapsi ei pääse koskaan ikinä mihinkään kun vanhemmat itsekkäästi tehneet jälkikasvua huonoon taloudelliseen tilanteeseen. Tästä syystä en itsekään ole halunnut lapsia koska haluaisin tarjota hänelle yhtä hyvän lapsuuden mitä itsellä oli, mutta taloudellisesti lapsi vaatii niin paljon etten ole koskaan halunnut niitä omaksi riesaksi hankkia siinä pelossa että lapsi syrjäytyisi tms siksi ettei meillä vanhemmilla olisi varaa tarjota sitä mitä lapsen kavereilla on. Tiedämme omat taloudelliset resurssimme ja kahdestaan pärjätään vallan hyvin eikä mistään tarvitse juuri pihistellä mutta lapsi olisi varmasti horjuttanut taloutta jos sellaisen olisin joskus antanut syntyä.

Vierailija
478/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, itse olen sitä ikäpolvea, että lapset meni siinä sivussa, eikä oltu maailman napoja, kuten lapset nykyään ovat. Siis jos perheellä on varaa.

Ei todellakaan käyty huvipuistoissa ja kylpylöissä, liekö sellaisia edes ollut. Kerran kesässä tehtiin viikon rengasmatka Itä-Suomessa tai Keski-Suomessa äidin sukulaisissa. Niitä muistelen kaiholla vieläkin ja olen huvittuneena lukenut sen aikaisia päiväkirjojani.

Vierailija
479/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on joku kumma tarve päästä neuvomaan toisiaan raha-asioissa. Täälläkin joka toisessa viestissä kauhistellaan miten paljon rahaa mennyt syömisiin ja herkkuihin ja kuinka paljon olisi säästänyt kun olisi ottanut eväät ja herkut mukaan, ikäänkuin ne rahat olisi heiltä itseltään pois.

Kyllä nyt jokainen tietää että eväät kaupasta tulee halvemmaksi kuin ravintola, mutta kun ei sitä pakko ole aina ja joka tilanteessa säästää.

Mekin saadaan kaksi aikuista helposti menemään 500e tuolla reissulla, kahden päivän reissulla tonni. Kun aina ei vaan halua mennä sen järkevimmän kautta.

Vierailija
480/561 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se paljon mutta jos kaikilla oli kivaa niin sitä muistellaan....itse vein 3 vuotiasta tytärtäni Kreetalle aikoinaan ja nyt hän ei muista mitään, eikä vuotta myöhempänäkään....ei aika turhaa. Mutta on kuvat muistossa ja meidän vanhempien mielessä. Aikaa jo 30 vuotta pian. Olihan se meistä vanhemmista ihanaa kun meitä hellittiin ja kaunis, pitkä hiuksinen ja ruskettunut, iloinen ja kaikki huomioonottava lapsi oli kaikkien silmäteränä. Hän auttoi tarjoilijatarta pöytäliinojen kanssa ja ruokki kulkukisssojavaikkakin sai naarmun jonka hoidin saman tein....