Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Britanniassa talot todella niin kylmiä, että pitää varustautua nukkumaan kuin napajäätikölle?

Vierailija
13.07.2021 |

Mahdollisimman peittävät ja paksut pyjamat ja monta kerrosta peittoja. Paksut sukatkin jalassa. Ihmetyttää vaan, kun mulla viime talvena 30 asteen pakkasilla ei ollut kuin alusvaatteet. Siinä viidentoista asteen pakkasilla nukun ikkuna raollaan.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ollut tänä kesänäkin tosi kylmää.

Vierailija
2/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on kylmänkosteaa. Se on sata kertaa hirveämpää kuin pelkkä kylmyys. Lisäksi ne suosivat kivitaloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne talot on kylmiä, kun ei lämmitetä. Lisäksi kämpissä on älyttömän kosteaa. Vesi valuu makuuhuoneen ikkunoita pitkin yön jälkeen. Kaikki rakenteet ovat tietysti homeessa : (

Vierailija
4/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on kylmänkosteaa. Se on sata kertaa hirveämpää kuin pelkkä kylmyys. Lisäksi ne suosivat kivitaloja.

Kosteudesta ja kylmyydestä pääsee eroon ilmalämpöpumpuilla. Samoin kuin kesän kuumuudesta, mikä ei kokemukseni mukaan kuitenkaan ole samanlainen ongelma. Ero Suomeen on, ettei monissakaan taloissa ole keskuslämmitystä ja sähkö on kallista.

Vierailija
5/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu talosta, säästä ja siitä kuinka viileää tai lämmintä kaipaa.

Vierailija
6/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kuiva kylmyys ja kovat pakkaset on paljon mukavampaa kuin se luihin menevä kostea kalseus ja viima.

Vierailija
7/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosteudesta ja kylmyydestä pääsee eroon ilmalämpöpumpuilla. Samoin kuin kesän kuumuudesta, mikä ei kokemukseni mukaan kuitenkaan ole samanlainen ongelma. Ero Suomeen on, ettei monissakaan taloissa ole keskuslämmitystä ja sähkö on kallista.

Sähkö toki kallista (harvassa taitavat olla halvat sähkön hinnat), mutta verotus ja siirtomaksut erilaisia. Lämmitystavat myös erilaisia, monessa sähkölämmitteisessä talossa on halvemmalla yösähköllä toimivia varaavia pattereita. Toki taas huonot eristeet ja yksilasiset ikkunat päästävät helposti lämmön harakoille.

Vierailija
8/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessakin on noin kylmiä taloja.

Vierailija
9/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siellä ole tällaista oikeaa keskuslämmitystä kuin meillä, ainakaan yleisesti. Ikkunat yksikerroksisia ym. Kylppäreitä tuskin on alun perin ollut monissakaan asunnoissa joten ilmanvaihto 404

Vierailija
10/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on totta. Nukuin yhden yön teltassa tänä kesänä ja vaikka yöllä ei ollut kuin 18-20 astetta, oli ilma viilentyessään todella kosteaa ja tuli viileä. Siis niin Mulla oli päällä nukkuessa t-paita, fleece, caprit ja ohut kesämakuupussi. Olin kuvitellut illalla helteessä nukkumaan mennessäni, että t-paita riittää, mutta tuo kosteus teki sen, että nousin vetämään lisää vaatetta päälleni. 

Vierailija
11/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Yksinkertaiset lasit, pohjakerroksen kokolattiamaton alla lautoja, välistä pilkottaa maa, lämmitys päällä tunnin aamulla ja illalla.

Vierailija
12/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän käytetään kuumavesipulloja :D 

Vierailija
13/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumavesipullo petiin mukaan. 

Vierailija
14/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas tajua miten niillä ei ole missään historian vaiheessa välähtänyt alkaa rakentamaan parempia taloja. Vai onko niillä? Onko rakennuskanta vaan niin vanhaa, että suurin osa on yhä jotain yli 50-vuotiasta? Tähän on varmaan hyvä selitys, mutta tietääkö joku mik äse on?

Vierailija
15/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne talot, joissa oon itse majoittunut, olivat kyllä todella kylmiä. Etenkin pesulla oli hirveä käydä, kun meinasi kertakaikkiaan jäätyä.

Vierailija
16/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja asuu jossain kaukolämpötalossa jossa lämmitystä ei erikseen tarvitse maksaa, ja se on säädetty todella kovalle, kun pitää tuhlata lämpöä ikkuna raollaan? Ja kehuskelee vielä.

Vierailija
17/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos ne Emmerdalessakin turjottaa nutut niskassa sisälläkin.

Vierailija
18/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siellä ole tällaista oikeaa keskuslämmitystä kuin meillä, ainakaan yleisesti. Ikkunat yksikerroksisia ym. Kylppäreitä tuskin on alun perin ollut monissakaan asunnoissa joten ilmanvaihto 404

Tilaston (https://www.statista.com/statistics/426988/united-kingdom-uk-heating-me…) mukaan kaasukeskuslämmitys vaikuttaa nykyään kohtuullisen yleiseltä.

Vierailija
19/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kylmä, niin laita kaasuhella täysille lämmittämään.

Vierailija
20/43 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas tajua miten niillä ei ole missään historian vaiheessa välähtänyt alkaa rakentamaan parempia taloja. Vai onko niillä? Onko rakennuskanta vaan niin vanhaa, että suurin osa on yhä jotain yli 50-vuotiasta? Tähän on varmaan hyvä selitys, mutta tietääkö joku mik äse on?

Samaa olen miettinyt, mutta toisaalta onhan niillä liikennekin väärinpäin. Ehkä ovat vain niin itsepäisiä etteivät voi myöntää pienintäkään virhettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi