Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Britanniassa talot todella niin kylmiä, että pitää varustautua nukkumaan kuin napajäätikölle?

Vierailija
13.07.2021 |

Mahdollisimman peittävät ja paksut pyjamat ja monta kerrosta peittoja. Paksut sukatkin jalassa. Ihmetyttää vaan, kun mulla viime talvena 30 asteen pakkasilla ei ollut kuin alusvaatteet. Siinä viidentoista asteen pakkasilla nukun ikkuna raollaan.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs brittituttavani ihmetteli suomalaista rakennustapaa asentaa vesi- ja viemärijohdot lattia- ja seinärakenteiden sisään. Britanniassa ne asennetaan rakennuksen ulkoseinän ulkopuolelle, jolloin ne on paljon helpompi sulattaa nestekaasupolttimella, jos sattuvat jäätymään talvella.

Niin no, Suomessahan ne jäätyisivät takuuvarmasti talvella, jos olisivat ulkopuolella.. saisi siinä sulatella kymmeniä kertoja talven aikana. Tosi kätevää!

Vierailija
42/43 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa aikaa niin talvella kuin kesällä viettäneenä valitsen kuitenkin mieluummin sen kylmänkostean ja vetoisan talviasumisen. Kuumavesipullot, lisäpatterit, lämpimät vaatteet, sähköpeitteet ja paksut täkit lämmittävät jos tarve on, mutta lähes 40 asteen helteellä lämpöä on paljon vaikeampi poistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas tajua miten niillä ei ole missään historian vaiheessa välähtänyt alkaa rakentamaan parempia taloja. Vai onko niillä? Onko rakennuskanta vaan niin vanhaa, että suurin osa on yhä jotain yli 50-vuotiasta? Tähän on varmaan hyvä selitys, mutta tietääkö joku mik äse on?

Samaa olen miettinyt, mutta toisaalta onhan niillä liikennekin väärinpäin. Ehkä ovat vain niin itsepäisiä etteivät voi myöntää pienintäkään virhettä?

Britannia on vieläkin luokkayhteiskunta joten rakennuskoodit pysykööt ennellaan sillä propet tuollaisissa taloissa palelevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä