Olen saanut lasta hoitoon usein päiviksikin ja nyt ei
onnistukaan enää arki lapsen kanssa niinkuin ennen. Totuin niin siihen, että lapsen saa hoitoon aina kun haluan.
Kevät ja kesä mennyt tosi hyvin, kun sain lapsen hoitoon mummille aina halutessa ja ex-miehelle.
Sain olla vapaa ja pidin hauskaa kavereiden kanssa, kellä ei ole lapsia. Nyt sitten mummi ja exä ilmoitti, että ei halua lasta hoitoon enää niin usein. nyt oon viettänyt lapsen kanssa viikon, pääsemättä mihinkään ja tympii todella paljon.
Miten tähän arkeen muka enää tottu ikinä, jos saan vapaata enää 2x vkl ja viikolla pari päivää silloin tällöin.
mummi ei kuulemma enää jaksa hoitaa kokoajan, kun on muka omiakin menoja ja exä taas kyllä ottaa ne pakolliset vkl-käynnit ja viikolla päivän mutta ei suostu enää ottamaan pitemmäksi aikaa. On tavannut jonkun muijan ja ei näköjään ole enää aikaa meidän lapselle.
Mä taas tapasin uuden miehen keväällä ja haluan tottakai viettä aikaa sen miehen kanssa lapsivapaasti. oonhan sentään yh-äiti ja kaipaan ja tarvitsen sitä omaa aikaa.
Mun mielestä mummi ja exä käyttäytyy tösi törkesästi mua ja lasta kohtaa. miettisi vähän mun jaksamista. miten muka sovellun sellaiseen arkeen, jossa lapsi kokoajan siinä vaatimassa jotakin.
Niin ja ei ole varaa palkata lapsenvahtia, siis maksullista. :((
Millähän noi sais tajuamaan, että mullakin on menoja kavereiden kanssa ja lapsi ei voi tulla mukaan esim. festarit yms.
Ja ensvkl ois menoa tiedossa mutta ei hoitajaa näillänäkymin :(
Saiskohan lapsen vuoropäiväkotiin jos selittäis tilanteen, että ei oo hoitajaa muuten.
Kommentit (9)
Mä yritin tosissani kuvitella että tää aloitus olisi totta. Oikein pinnistelin, mut ei, ei vaan pysty.
Nuku yön yli ja keksi huomenna parempi, jooko?
Isommankin lapsen voi antaa adoptioon. Ja itsestäänkin voi tehdä lastensuojeluilmoituksen, jos haluaa saada lapsensa kotoa pois.
Pahinta on, että tällaisia ihmisiä on ihan oikeesti olemassa. Tunnen yhden.
Odotahan vain, kohta se exä ja uusi nainen on oikeudessa tappelemassa "oikeuksistaan" sun lapseen. Ole onnellinen vain, että saatte olla toistaiseksi rauhassa.
Mä toivon, että et ole tosissasi. Surullista, että tuollaisia ihmisiä on kuitenkin oikeasti olemassa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 19:54"]
Isommankin lapsen voi antaa adoptioon. Ja itsestäänkin voi tehdä lastensuojeluilmoituksen, jos haluaa saada lapsensa kotoa pois.
[/quote]
Kyllä ls-ilmoitus silti tehdään lapsesta.
Oliko tämä olevinaan nerokaskin provo? ap pienokainen, harjoittele vielä. Et saa minulta edes alapeukkua.
Ikävä kyllä, kirjoitus aiheesta ei ole provo vaan ystäväni vuodatus omasta tilanteestaan:(
Kävin moikkaa eilen kaveria "kahvien merkissä" mutta sidukkaa oli tarjolla. Juotiin parit ja sitten sain kuulla tätä valitusta minkä kirjoitin. Sääliksi käy lasta ja nolottaa äidin puolesta. Mietin vaan miten tämmöiseen suhtautua. ymmärrän kyllä, että raskasta on toisinaan mutta meni yli jo hilserajan tämä valitus. En tiedä ketään muuta vastaavassa tilanteessa. pitäiskö mun soittaa lapsen mummolle ja kertoa, että mopo on tainnut karata tyttären käsistä, kun haluaa vaan olla "vapaa ja rilluttelut kiinnostaa enempi kuin lapsi".
Toisaalta tajusin, rivien välistä että mummi ja exäkin jo tietää tilanteen ja siksi haluaa rajoittaa lastenhoitoa.
Mitähän tässä nyt tuumaisi. itse ole se lapseton kaveri, yksi heistä. Ja mullahan ei menoja rajoita mikään. En vaan tajunnut että, kuinka raskaasti tää ystävä ottaa sen tosiseikan, että ei pääsekään enää jokapaikkaan. Ja nyt se tosiseikka, että hoitajaa ei enää jatkossa löydäkään.
Oikeastaan nyt harmittaa, että kävin heillä kylässä. lapsi on niin söpö ja pieni(3,5v) että harmittaa todella paljon senkin puolesta. Ja eilen tosiaan juotiin vain 2 siideriä. tosin en tiedä, paljon sillä kaapissa sitä oli lisää kun läksin.