Miten te lihavat voitte?
Mun mitat on 88kg ja 165cm eli ylipainoa on reilusti. Olen ollut ylipainoinen ehkä 2 vuotta mutta nämä viimeiset 10kg on tullut yhtäkkiä tosi nopeasti ja mä voin kokoajan ihan tosi huonosti. En ymmärrä tätä oloa. Miksei tätä mainosteta? Vai eikö muut lihavat voi huonosti?!?
Siis väsyttää, ahistaa, ei pysty liikkumaan kunnolla, joka paikkaa särkee, sängyssäkään asennon vaihto ei oo helppoa yms. Ihan hirveä olo. Ja tämä olo on se miksi haluan laihtua. En ole siinä vielä onnistunut ja en tajua miksi en tee tätä elämänmuutosta kun olo on kun 100 vuotiaalla.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti, vuosien masennus on nostanut painon ennätys lukemiin. Toisaalta en jaksa edes välittää. Odotan iltaa, että pääsee taas nukkumaan.
T. 40-v nainen 181cm/146kg
Miten sä fyysisesti voit? Ap
Fyysisesti hyvin, ei ole mitään sairauksia tai vaivoja. Kuntosalilla käyn 2 kertaa viikossa.
Olisinkohan suhteessa sama kokoa kanssasi 170 cm/ 95 kg. Viimeiset 10 kg tullut 10 v aikana. Vannoin ettei 90 ylity, mutta nyt yritän vastustaa kolminumeroista lukua. Ikää on jo 60.
Liikkuminen sujuu hyvin ja samalla vähentää mahdollisia kolotuksia. Kolesteroli lääke oli pakko aloittaa, kun laihtuminen ei ole onnistunut toistaiseksi ( työstressi ei anna aikaa/ voimia keskittyä syömiseen).
Nuoremmille sanoisin, mitä vanhemmaksi tulee sitä vaijeampi on kiloista päästä eroon. Minäkin uskottelin että pitkänniän geenit suojaa ylipainon tuomilta sairauksilta, mutta näin ei ole.
Läskit ei oikeasti edes muista miltä tuntuu kun voi hyvin. Niiden mielestä se että polvia vihloo on ihan normaalia jne.
Minulle myös tuli tosi nopeasti painoa lisää, syöpähoitojen jälkeen 25 kg puolessa vuodessa. Itse syöpähoidot aiheuttivat hirveästi erilaisia vaivoja mm. neuropatiaa ja kankeutta mutta kyllä tuo paino estää liikuntaharrastuksia. Ennen olin himoliikkuja. Joogaamaan ei pysty, ei mitään seisovaa koiraa tai lapsen asentoa, vatsa tiellä. Kenkiä ei saa jalkaan. Tanssi ei luonnistu. Jos ei olisi korona-aika niin kävisin uimahallissa vesijuoksemassa. Näillä helteillä ei voi luonnonvesissä kuntoilla, on niin kuuma minulla syöpähoitojen vuoksi jo ilman helteitäkin.
Kenkiä ei meinaa saada jalkaan. Jos kumartuu alaspäin niin vatsalaukusta nousee kitkerää ja alapäästä tulee ilmat ja pissat, niin kuin kallen tahnatuubista puristettaisiin.
Vaatteet ei mahdu, ei voi pitää mitään kiristävää.
Edes makaamaan ei pysty ilman kärsimystä kun kuristuu omiin tisseihinsä. Vatsa painaa ja on tiellä, vatsan röllötyskin sattuu.
Mun mitat tällä hetkellä 95 kg 168 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino lyhentää elinikää ja aiheuttaa sairauksia.
Päinvastoin, ylipaino pidentää elinikää ja suojelee sairauksilta, mutta tätähän ei saa ääneen sanoa.
_Lievä_ ylipaino suojelee, ikäihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Missä iässä ne sairaudet tulevat?
51v.
Sama kun kysyisi tyhmältä miltä tuntuu olla fiksu. Ei ne tiedä, mutta ne kuvittelee olevansa fiksuja joten ne kertoo sulle kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Että näin
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/094b5005-200f-4be8-ae99-2185b…
Juuri tämän takia meidät lihavat rokotettiin riskiryhmäläisinä. Että ei sun tarvitse huolehtia mun terveydestä koronan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Läskit ei oikeasti edes muista miltä tuntuu kun voi hyvin. Niiden mielestä se että polvia vihloo on ihan normaalia jne.
Ei vihlo, eikä ole kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
51v.
Eiköhän sulla ole suonet menossa tukkoon, maksa hajoamassa, ja sellainen jatkuva tulehdustila päällä.
Sama kun joku mies joka ei harjaa hampaita kysyisi koska ne mätien hampaitten haittavaikutukset alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vihlo, eikä ole kipuja.
Ei tietenkään.
Niin eli kuten sanottu, se on arkea.
Mä oon 175cm ja mun ehdoton, siis kerrassaan EHDOTON painoraja on 94. Sen yli menin kerran ja voin ihan todella huonosti, jo hengittäminenkin tuntu raskaalta. Nyt oon siinä 87kg hujakoilla ja voin jo paljon paremmin, mutta tiedän, että oikeasti hyvä olo tulisi siinä 80kg kieppeillä. Ja hauskintahan tässä on, että saan kommentteja tutuiltani, että olen muka hoikka. En ole hoikkaa nähnytkään. Todellakaan. Mutta ylipainoisia on nykyään niin paljon jo kaikkialla, että en ole enää se tuttavapiirini lihavinkaan. Mutta että hoikka! En ymmärrä mikä tätä maailmaa vaivaa, ja musta tää maapallon lihomiskehitys on huolestuttavaa. Olen päättänyt, että vuoden päästä olen normaalipainossa. Eli 76kg taitaa olla se normaalipainon yläraja mulla, ainakin suunnilleen. Sinne pyrin ensi kesäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
51v.
Eiköhän sulla ole suonet menossa tukkoon, maksa hajoamassa, ja sellainen jatkuva tulehdustila päällä.
Sama kun joku mies joka ei harjaa hampaita kysyisi koska ne mätien hampaitten haittavaikutukset alkaa.
Ei ole. Käyn silloin tällöin tutkimuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, voin ihan rehellisesti sanoa että polviani tai mitään muutakaan paikkaa kehossani hammasta ja päätä lukuunottamatta ei ole koskaan vihlonut. Vanhana voi olla eri asia ja kaikenlaisia kolotuksia on varmasti edessä, mutta olen vasta 38.
Kummallista miten jääräpäisesti jotkut haluavat uskoa että ylipainoiset ovat kaikki raihnaisia.
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan erittäin hyvin. Olin hyväkuntoinen, ajoin 30 km työmatkat hyötyliikuntana, työni oli erittäin fyysistä ja lisäksi harrastin liikuntaa. Nautin kävelystä, pyöräilystä ja kaikesta fyysisestä. Lapsesta lähtien olen harrastanut liikuntaa monipuolisesti. Oli ihanaa nousta portaat ketterästi, hyppiä aurinkotervehdys ketterästi. Askelia tuli päivässä 25000.
Kaukainen haave tuo on enää. Edes sängystä en meinaa päästä ylös.
t. tuo edellinen syöpäpotilas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, ylipaino pidentää elinikää ja suojelee sairauksilta, mutta tätähän ei saa ääneen sanoa.
_Lievä_ ylipaino suojelee, ikäihmisiä.
Tummensin tärkeimmät sanat, ne eivät ole sillä täytteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
51v.
Ei ole. Käyn silloin tällöin tutkimuksissa.
Uskoo ken tahtoo.
Kyllähän lskit voivat ja kehtaavat
Siis kuluttaa pallon vähiä resursseja itsekkäästi enemän kuin ne tarvitsevat.
Jokainen, siis jokainen läski on luontoa vastaan.
Voin erittäin hyvin. Olen varmasti outo lihava, koska minulla ei koskaa väsytä päivällä. En nuku koskaan päiväunia tai lepäile päivällä. Olen hyvin virkeä ja aktiivinen. Nukun hyvin, 9 tuntia yössä, ja herään aina virkeänä ja toimintakykyisenä. Iän mukanaan tuomia kolotuksia on silloin tällöin siellä sun täällä, mutta ei vaikuta yleiseen olotilaan heikentävästi muuten kuin hetkellisesti. Menen aina nukkumaan samaan aikaan ja herään samaan aikaan ilman herätyskelloa.
Että näin
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/094b5005-200f-4be8-ae99-2185b…