Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te lihavat voitte?

Vierailija
13.07.2021 |

Mun mitat on 88kg ja 165cm eli ylipainoa on reilusti. Olen ollut ylipainoinen ehkä 2 vuotta mutta nämä viimeiset 10kg on tullut yhtäkkiä tosi nopeasti ja mä voin kokoajan ihan tosi huonosti. En ymmärrä tätä oloa. Miksei tätä mainosteta? Vai eikö muut lihavat voi huonosti?!?

Siis väsyttää, ahistaa, ei pysty liikkumaan kunnolla, joka paikkaa särkee, sängyssäkään asennon vaihto ei oo helppoa yms. Ihan hirveä olo. Ja tämä olo on se miksi haluan laihtua. En ole siinä vielä onnistunut ja en tajua miksi en tee tätä elämänmuutosta kun olo on kun 100 vuotiaalla.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ongelmia. Voin hyvin.

Vierailija
2/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis lihaskunto on toki mennyt yhtäkkiä johonkin nollaan viimeisen puolen vuoden aikana kun liikkuminen ylipainon takia on vaikeaa. Haluisi kohottaa kuntoa pikkuhiljaa mutta ei kykene liikuttaa evääkään.

Niin voiko kaikki ylipainoiset näin huonosti?!? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ongelmia. Voin hyvin.

Hmh. No ihanaa. Mua ei tää ylipaino haittaa just nyt ulkonäöllisesti pätkääkään mutta tää sairas olo on kauheaa. Ap

Vierailija
4/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin. Tänään juoksin 10km, eilen 8km. Juoksen 40km viikossa ja käyn jumpassa ja joogassa.

Vaikka urheilen aivan hulluna joka ikinen päivä, olen silti ylipainoinen. Tämä outous alkoi kun täytin 45. Sitä ennen olin aina tällä samalla urheilun ja syömisen määrällä laiha.

Nyt mennään sitten lihavana :) ainakin oon hyvässä kunnossa../

Vierailija
5/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti, vuosien masennus on nostanut painon ennätys lukemiin. Toisaalta en jaksa edes välittää. Odotan iltaa, että pääsee taas nukkumaan.

T. 40-v nainen 181cm/146kg

Vierailija
6/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, voin ihan hyvin.

N 120kg

Vierailija
7/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin hyvin. Tänään juoksin 10km, eilen 8km. Juoksen 40km viikossa ja käyn jumpassa ja joogassa.

Vaikka urheilen aivan hulluna joka ikinen päivä, olen silti ylipainoinen. Tämä outous alkoi kun täytin 45. Sitä ennen olin aina tällä samalla urheilun ja syömisen määrällä laiha.

Nyt mennään sitten lihavana :) ainakin oon hyvässä kunnossa../

Mäkin oon ajatellut että ehkä tää kauhee olo johtuu tästä paskasta kunnosta. Kun ei vaan kykene liikkumaan. Ehkä pitää vana yrittää maarätietoisesti joka päivä pienin askelin eikä luovuttaa niin kai se siitä. Ap

Vierailija
8/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 120kg

Sua ei kolota joka paikkaa? Liikkuminen onnistuu normaalisti yms? Ap

Vierailija
9/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä tulee nykyään helpommin väsyneeksi, mutta kyllä mun olo muuten on ihan hyvä. Jaksan kyllä tehdä pitkiäkin lenkkejä. Ainut missä ylipaino joskus hiukan ärsyttää on se kun kaikki on mulla kertynyt tisseihin niin ne painaa ihan tolkuttoman paljon ja rintaliivejä miltei mahdoton löytää.. no seksikkäät ne silti on ja edelleen pidän niistä kehossani eniten. Kun olisi hiukan vähemmän raskaammat niin 10/10.

Omat mitat on kyllä isommat kuin sulla: 168/112. Tässä painossa olen ollut n. 4 vuotta jo ja tosiaan paino pomppasi vuodessa 88 kilosta 112:sta, osittain minipillereiden ja kortisonin takia painonnousu oli niin äkillistä. Verenpaine ja muut arvot toistaiseksi hyvät eikä ole rasvamaksaakaan.

Vierailija
10/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti, vuosien masennus on nostanut painon ennätys lukemiin. Toisaalta en jaksa edes välittää. Odotan iltaa, että pääsee taas nukkumaan.

T. 40-v nainen 181cm/146kg

Miten sä fyysisesti voit? Ap

Vierailija
11/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko paksusti, kiitos kysymästä!

Vierailija
12/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin olen voinut, mitä nyt ei vain oikein jaksaisi tehdä mitään näillä helteillä. Tänään kuitenkin sain raahattua itseni läskeineni rannalle uimaan. Olen laihtunutkin tässä hieman, kun ruokahalu ollut helteiden vuoksi tavanomaista vähäisempi. Hikoilen kuin mikäkin pieni sika.

Voikohan sulla toi huono olo johtua siitä, että olet lihonut paljon lyhyessä ajassa? Että jos keho ei ole vielä tottunut muutokseen.

No mutta tsemppiä kuitenkin!

T: 102 kg/164 cm

Vierailija
13/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti voin minäkin, toki nämä kertyneet kilot tuskin ovat yksin syyllisinä, vaan joku masennus/ahdistuskin tässä päällä jyllää, mutta joo, en myöskään jaksa tehdä mitään ylimääräistä, pakollisistakin vain akuuteimmat. Kaksi vuotta sitten olin vielä 30kg kevyempi...Ja koska elän tt-tuella, niin voin vakuuttaa, etten ole lihonut herkuttelemalla tai ulkona syömisellä, ehkä vaan nää vaihdevuodet syynä?

Fyysisiä oireita on enemmän kuin näitä psyykkisiä.

Vierailija
14/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino lyhentää elinikää ja aiheuttaa sairauksia.

Vierailija
15/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Kukaan ei koskaan ole kertonut mulle eikä uutisissakaan asiasta koskaan puhuta. Ei siis koskaan. Kiitos informaatiosta! Nyt menen vesikuurille heti!

Vierailija
16/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 120kg

Sua ei kolota joka paikkaa? Liikkuminen onnistuu normaalisti yms? Ap

Ainoo, mikä vaivaa ajoittain on vanha vamma. Lenkkeilen, vesijuoksen, joogaan ja teen työtä kotihoidossa, ei ihan kevyttä hommaa se. Ikää on 50v.

Olisiko sun ongelmana heikko peruskunto? Onhan rauta-arvot kunnossa?

Vierailija
17/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläinen olo. Kiitos kysymästä.

Vierailija
18/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä sua ap, ehkä sulla on jotain ylipainon lisäksi vialla terveydessä, vai oletko jo tosi vanha? Syötkö terveellistä ruokaa? Painan 20 kg enemmän kuin sinä ja olen saman pituinen, mutta en tunnista kuvailemaasi oloa. Kävin tänään helteessä 45 minuutin reippaalla kävelylenkillä eikä ahdistanut tai väsyttänyt.  Asennon vaihtaminen sängyssä ei tuota ongelmia, pystyn liikkumaan ihan hyvin mutta en tosin taivu joogassa kaikkiin asentoihin, se välillä harmittaa. Paikkojani ei koskaan särje, ja ehkäistääkseni sitä tulevaisuudessakin pikkuhiljaa pudottelen painoa.

Vierailija
19/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis lihaskunto on toki mennyt yhtäkkiä johonkin nollaan viimeisen puolen vuoden aikana kun liikkuminen ylipainon takia on vaikeaa. Haluisi kohottaa kuntoa pikkuhiljaa mutta ei kykene liikuttaa evääkään.

Niin voiko kaikki ylipainoiset näin huonosti?!? Ap

itse painan sua huomattavasti enemmän, mutta voin ihan hyvin kävellä 2h lenkkejä.

Ei se sun lihaskunnon huonominen johdu pelkästään lihavuudesta, vaan että sinä olet muuttunut laiskaksi ja lopettanut liikkumisen.

Vierailija
20/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, ylipaino pidentää elinikää ja suojelee sairauksilta, mutta tätähän ei saa ääneen sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi