Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te lihavat voitte?

Vierailija
13.07.2021 |

Mun mitat on 88kg ja 165cm eli ylipainoa on reilusti. Olen ollut ylipainoinen ehkä 2 vuotta mutta nämä viimeiset 10kg on tullut yhtäkkiä tosi nopeasti ja mä voin kokoajan ihan tosi huonosti. En ymmärrä tätä oloa. Miksei tätä mainosteta? Vai eikö muut lihavat voi huonosti?!?

Siis väsyttää, ahistaa, ei pysty liikkumaan kunnolla, joka paikkaa särkee, sängyssäkään asennon vaihto ei oo helppoa yms. Ihan hirveä olo. Ja tämä olo on se miksi haluan laihtua. En ole siinä vielä onnistunut ja en tajua miksi en tee tätä elämänmuutosta kun olo on kun 100 vuotiaalla.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin olen voinut, mitä nyt ei vain oikein jaksaisi tehdä mitään näillä helteillä. Tänään kuitenkin sain raahattua itseni läskeineni rannalle uimaan. Olen laihtunutkin tässä hieman, kun ruokahalu ollut helteiden vuoksi tavanomaista vähäisempi. Hikoilen kuin mikäkin pieni sika.

Voikohan sulla toi huono olo johtua siitä, että olet lihonut paljon lyhyessä ajassa? Että jos keho ei ole vielä tottunut muutokseen.

No mutta tsemppiä kuitenkin!

T: 102 kg/164 cm

.

Kiitos! Ja voihan olla just sitäkin ettö palkon tullut lyhyessä ajassa niin paljon on kai turvotustakin joka saattaa kolottaa? En tiedä. Just vaan tää olo on niin sairas mulla että todella ihmettelen itseäni että miksi en tee asialle jotain. Ap

Vierailija
62/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

wow, 5km kävelyä.

Tota mä ainakin meinaan kun sanon että läskeiltä häviää käsitys normaalista.

Ei ole tän ketjun aihe, mutta miten sä voit? Mulle tuli jotenkin vähän huoli susta, toivottavasti sulla on kaikki hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä sua ap, ehkä sulla on jotain ylipainon lisäksi vialla terveydessä, vai oletko jo tosi vanha? Syötkö terveellistä ruokaa? Painan 20 kg enemmän kuin sinä ja olen saman pituinen, mutta en tunnista kuvailemaasi oloa. Kävin tänään helteessä 45 minuutin reippaalla kävelylenkillä eikä ahdistanut tai väsyttänyt.  Asennon vaihtaminen sängyssä ei tuota ongelmia, pystyn liikkumaan ihan hyvin mutta en tosin taivu joogassa kaikkiin asentoihin, se välillä harmittaa. Paikkojani ei koskaan särje, ja ehkäistääkseni sitä tulevaisuudessakin pikkuhiljaa pudottelen painoa.

Ikää on 36. Ja sitä mä tässä just kriiseilenkin että onko tää olo todella lihaville normaali. Vai onko mulla jotain terveyden kanssa. Syön siis tosi paljon kasviksia, kalaa, täysjyvää. Mut sit sen kaiken terveellisen ruoan päälle syön karkkia ja juon ehkä pari kertaa viikossa pari siideriä. Lisäks sen terveellisen ruoan päälle vedän pizzaa, hampparia yms. Enkä liiku. Vettäkään en juo tarpeeksi. Että vitamiineja saan ruokavaliosta laskujen mukaan kivasti mutta ei tää ylipaino sillä terveellisellä ruoalla ole tullut vaan kaikkea paskaa oon vetäny siihen päälle.

Sä et ole ainut. En mäkään ymmärrä itseäni. Ap

Vierailija
64/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis lihaskunto on toki mennyt yhtäkkiä johonkin nollaan viimeisen puolen vuoden aikana kun liikkuminen ylipainon takia on vaikeaa. Haluisi kohottaa kuntoa pikkuhiljaa mutta ei kykene liikuttaa evääkään.

Niin voiko kaikki ylipainoiset näin huonosti?!? Ap

itse painan sua huomattavasti enemmän, mutta voin ihan hyvin kävellä 2h lenkkejä.

Ei se sun lihaskunnon huonominen johdu pelkästään lihavuudesta, vaan että sinä olet muuttunut laiskaksi ja lopettanut liikkumisen.

No samaa mieltä, niin se varmasti on. Ja ihan hitokseen vaikeeta korjata asiaa kun liikkuminen on vaikeeta. Kun sattuu ja ei pysty. Mutta ri siinä auta ku pikkuhiljaa. Ehkä on parempi palkata joku piiskuri jotta mun on pakko enkä luovuta. Tosiaan tavoitteet on ihme kyllä puhtaasti hyvä olo eikä ulkonäkö. olo ku vanhuksella. Ap

Vierailija
65/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä tulee nykyään helpommin väsyneeksi, mutta kyllä mun olo muuten on ihan hyvä. Jaksan kyllä tehdä pitkiäkin lenkkejä. Ainut missä ylipaino joskus hiukan ärsyttää on se kun kaikki on mulla kertynyt tisseihin niin ne painaa ihan tolkuttoman paljon ja rintaliivejä miltei mahdoton löytää.. no seksikkäät ne silti on ja edelleen pidän niistä kehossani eniten. Kun olisi hiukan vähemmän raskaammat niin 10/10.

Omat mitat on kyllä isommat kuin sulla: 168/112. Tässä painossa olen ollut n. 4 vuotta jo ja tosiaan paino pomppasi vuodessa 88 kilosta 112:sta, osittain minipillereiden ja kortisonin takia painonnousu oli niin äkillistä. Verenpaine ja muut arvot toistaiseksi hyvät eikä ole rasvamaksaakaan.

Hyvä niin nyt. Kiistatta iso ylipaino pidempään jatkuessaan rassaa kroppaa rankastikin. Siksi ylipainoon kannattaa puuttua ennenkuin se aiheuttaa ikävyyksiä.

Vierailija
66/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitti kaikille keskusteluun osallistuneille. Sain kyllä paljon irti ja paljon infoa. Mä lähen nyt kävelylle, pikkuhiljaa siis. Ja sain tsemppiä näis jutuista. Ehkä mä saan nyt tehtyä tälle ololle jotain. Itse yhdistän sen vahvasti ylipainoin ja rapakuntoon kun niiden yhteydessä tää kaikki alkoi. Ehkä mulla on terveydessäkin jotain, en tiedä. Mutta jos nyt saisi ensin kuntoa kohotettua ja painoa vähän pois niin sittenhän sen näkee miten olo muuttuu vai muuttuuko. Ap

Vierailija
67/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino lyhentää elinikää ja aiheuttaa sairauksia.

Päinvastoin, ylipaino pidentää elinikää ja suojelee sairauksilta, mutta tätähän ei saa ääneen sanoa.

_Lievä_ ylipaino suojelee, ikäihmisiä.

Mieluummin toki muutama ylikilo tai suht normaali on parempi kuin liika laihuus. Oli ikä mikä hyvänsä, huomattava ylipaino ei pidennä elinikää eikä suojaa sairauksilta.

Vierailija
68/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, ylipaino pidentää elinikää ja suojelee sairauksilta, mutta tätähän ei saa ääneen sanoa.

Mieluummin toki muutama ylikilo tai suht normaali on parempi kuin liika laihuus. Oli ikä mikä hyvänsä, huomattava ylipaino ei pidennä elinikää eikä suojaa sairauksilta.

Paitsi, että faktuaalisesti suojaa. Ihmiset, joilla ei ole lihavuuden sallivaa geenimutaatiota kuolevat metabolisiin sairauksiin nuorempana, koska heidän rasvasolunsa eivät kykene venymään. Sairaudet ovat siis samat esimerkiksi länsimaissa ja itäaasiassa, mutta itäaasialaiset kuolevat niihin huomattavasti nuoremmin, koska kyky lihoa ei suojaa heitä nykyaikaisen ruokavalion vaaroilta.

Vierailija
69/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että faktuaalisesti suojaa. Ihmiset, joilla ei ole lihavuuden sallivaa geenimutaatiota kuolevat metabolisiin sairauksiin nuorempana, koska heidän rasvasolunsa eivät kykene venymään. Sairaudet ovat siis samat esimerkiksi länsimaissa ja itäaasiassa, mutta itäaasialaiset kuolevat niihin huomattavasti nuoremmin, koska kyky lihoa ei suojaa heitä nykyaikaisen ruokavalion vaaroilta.

Tämä ei siis tarkoita, että jokainen hoikka olisi metabolisesti sairas. Metabolisesti sairas voi olla hoikka tai lihava ja metabolisesti terve voi olla hoikka tai lihava. Kyky lihomiseen vaan suojaa ihmistä sairauksilta, jotka tappavat ne, joilla tätä kykyä ei ole.

Vierailija
70/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää siroja ihmisiä.

Vierailija
71/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla pikkuhiljaa liikkua enemmän ja monipuolisemmin, kiinnittää huomiota ravitsemukseen ja siirtyä terveellisempään ruokavalioon. Pienin askelin eteenpäin.

Jos ei mitään parannusta tapahdu muutaman kuukauden 'kuntokuurilla', niin peruslabrat pitäis ottaa ja kilpirauhasarvot ym.

Itse voin suht hyvin ja jaksan jopa näillä kuumuuksilla tehdä vähän pusikon raivausta vähän kerrallaan. Mulla on kyllä lihasta läskin lisäksi kun teen aika raskaita maatöitä.

Salille suuntaan taas syksyn tullen.

Vierailija
72/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja numeerisesti maailmassa on paljon enemmän normaalipainoisia metabolisesti sairaita ihmisiä eli ihmisiä, joilta puuttuu heitä elintasosairauksilta suojeleva geenimutaatio. Eli jokaisen läskin pitää kiittä tähtiään siitä, että lihavuus suojelee heitä kuolemalta.

Mutta jatkakaa toki.

Vierailija
73/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voin. Liikun paljon vaikka olenkin pulska. Lajeina on voimanosto, kuulantyöntö ja moukari. Lihasta löytyy, kuin myös muutakin massaa.

Vierailija
74/74 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä sanoisi itseäni lihavaksi, kun oma ylärajani on 80kg ja muutama viikko sitten kesälomaa loputtua paino oli 81kg. Onhan se tavallaan paljon, mutta ei aivan älyttömästi. Tiesin että kun pääsen taas arjen makuun, niin saan pudotettua. Nyt paino on 78,5kg ja olo alkaa pikkuhiljaa normaalisoitumaan. Minulla pahin painon aiheuttama oire on närästys, joka ei muuten vaivaa alle 77kiloisena. Töissä loppupäivästä ja varsinkin loppuviikosta ylävatsaan tulee ahdistava puristava tunne. Viikonlopun aikana se aina rauhoittuu. Tätäkään ei ole vähänkään hoikempana. Oma ylipainoni johtuu ihan täysin herkuttelusta, joten huomaan liian herkuttelun myös hampaissani, koska niitä alkaa vihlomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi