Itse raidat tukkaan
Vaaleita raitoja aattelin laittaa kaverini avustamana. Pesenkö hiukset ensin vai laitanko likaiseen tukkaan? Entä pitäiskö tukka kostuttaa ensin vaikkei pesisikään? Tarkoitus olisi saada se väri tarttumaan hiuksiin kunnolla ja siksi kyselen täällä. Pari viime kertaa mennyt pieleen kun ei ole väri hiukseen oikein tarttunut vaikka pakkauksen ohjeita noudatettu. Olisko täällä tarjota jotain "kikkakolmosta" vielä?
Kommentit (9)
Millasia käsittelyjä hiuksissa jo on pohjalla ja millanen väri on tarkoitus laittaa?
Muistathan, että väri ei vaalenna väriä. Eli jos sulla on jo värjätty tukka, ja koetat vaaleammalla värillä raidoittaa, niin ei onnistu. TArvitset vaalennusaineen. Värjäämätön tukka taas vaalenee myös värillä.
Aivan ensiksi tälläinen kysymys, että onhan sinulla käytössä nimenomaan raitojen tekoon tarkoitettu aine, joka sisältää vaalennusainetta (vetyperoksiidia)? Ne markettivaalennusaineetkin kun hiuksille ainakin jotain tekevät aina. Vaaleat värit taas itsessään vaalentavat luonnontilassa olevaa hiusta korkeintaan pari-kolme astetta, ja värjättyä hiusta eivät ollenkaan.
Ja toiseksi tosiaan tuo kolmosen kysymys, mitä hiuksillesi on tehty tätä ennen?
Hiukset ovat käsittelemättömät, luonnollinenkin väri suht vaalea ja tarkoitus saada kirkkaan vaaleita raitoja foliotekniikalla. Kokeiltiin sellaista huppua kerran ja se ei toiminut yhtään! Ei istunut päähän ja hiustupsujen koukkiminen rei'istä oli ihan tuskaa. Tykkään muutenkin hieman paksummista raidoista kuin huppuraidat. Ja väriksi ihan marketista joku vaalea raitapaketti. Hiuksia on pesty marketin silikonittomilla shampoilla ja hoitoaineilla (EHS ja XZ). Hiustyyppi on hento, sileä ja herkästi rasvoittuva. -ap
Siis eikö värjätty hius vaalene yhtään? Mulla on tummanruskeat ja haluaisin vähän vaaleampia raitoja. Ostin Schwarzkopfin raita-aineen. Kannattaako edes yrittää?
Kyllä minä sain värjättyihin hiuksiin vaaleita raitoja raita-aineella. Tosin ei tullu niin vaaleita kun halusin mut selkeesti näkyvät. Huppua käytin.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:25"]Kyllä minä sain värjättyihin hiuksiin vaaleita raitoja raita-aineella. Tosin ei tullu niin vaaleita kun halusin mut selkeesti näkyvät. Huppua käytin.
[/quote]
Minkä värisiksi sun hiukset on värjätty? Ja kuinka paljon vaalennetut kohdat vaaleni.
Osta väriaine, missä on harja (ei mitään pikku pensseliä tai kumihattuja). Kuivaan tukkaan ja harjaa tukkasi ennen hyvin.