Mies lukitsi koneen ja pahoitti lasten mielen..
Kummallista, aina ennen on yks tietokoneista ollut viihdekäytössä kaikille, koska se on ainoa jonka saa vahvistimeen kiinni. Lapset olis halunneet kuunnella musiikkia "isoista kaiuttimista", mutta huomasinkin että käyttöjärjestelmä oli salasanalukittu.. Mitäs noille muksuille nyt, "kuunnelkaa särisevää ääntä läppärin kaiuttimista, iskä on nyt pistäny koneen niin ettei me voida sitä käyttää"??
Lapset pahotti mielensä kun "äiti ei muista salasanaa".. Isompi osaa jo lukea niin ei olis mennyt läpi selitykset ettei vaan toimi nyt..:(
Toi kone on ainoa jonka saa tohon vahvistimeen kiinni. Mun vanhan läppärinkin sais siihen jollain toisella johdolla, mutta eihän meillä semmosta johtoa oo ja myönnän olevani niin tyhmä ämmä että vaikka miehen johtolaatikosta sellaisen löytäisin (ellei oo lukinnut sitäkin) niin en osaisi säätää vahvistinta niin että toimisi.
Sopivasti vielä on tänään myöhempään töissä.. Tässähän on kaikki draaman ainekset kohta kasassa.
Kommentit (42)
Pistin viestin, ei kertonut salasanaa. Ihan niin tyhmä en sentään ole, etten olisi kysynyt.
-AP
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:14"]Isin lelut on isin leluja ja lasten lelut lasten leluja.
[/quote]
Sisälukutaito, oisko mitään? Kone on ollut alusta asti yhteinen, ei miehen oma. Jos omistuksesta niuhottamaan haluatte alkaa, niin mun tililtä on tuo yhteinen kone maksettu.
Meillä olisi melkein helvetti irti tuollaisesta. Siis jos olisin kysynyt salasanaa, eikä mies olisi sitä mulle kertonut.
Ihan periaatteessakaan noin ei käyttäydytä toiselle aikuiselle v
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:51"]
No valittaa täällä ihmiset turhemmastakin, huoh. :D
Ulkona sataa kaatamalla ja ukkostaa, se siitä kesän ihanuudesta. On lapsille keksitty jo muuta tekemistä, eikä asia sinänsä vaivaa muakaan kuin vain sen osalta että lapset pettyivät turhaan. Koko tilanne käytännössä olis vältetty niinkin yksinkertaisesti että mies olis voinut sanoa, että on salasanan laittanut, ettei olisi turhaan tullut lapsille luvattua.
Lauantaina salasanaa ei kuitenkaan vielä ollut, eikä mies ole sanallakaan maininnut ottavansa tuon koneen itselleen. Olisi myös voinut laittaa toisen koneen tuohon kiinni. Niin iso asia ei kuitenkaan oo kyseessä että viitsisin soittaa miehelle töihin onko meillä sitä ja sitä johtoa jne. Aikuiselta mieheltä jotenkin odottaa aikuisen käytöstäkin...
-AP
[/quote]
Monet mun lapsuuden parhaat muistot liittyvät kesäpäiviin, jolloin oli lämmintä mutta satoi ja ukkosti ja olin ulkona. Äiti ei antanut meidän millään kelillä olla koko päivää sisällä, vaan piti aina huolen, että ulkoilemme joka päivä. Eikä mulla koskaan ollut ulkona tylsää. Sisällä oli, jos ei ollut tekemistä.
Luulen, ettei nyt ole mitään tehtävissä. Varaudu henkisesti siihen, että lapsesi kertovat joskus omille lapsenlapsilleen siitä heinäkuisesta keskiviikosta vuonna 2014, kun pettyivät niin pahasti, etteivät pysty vieläkään unohtamaan näkyä salasanaa pyytävästä tietokoneesta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:18"]
Pistin viestin, ei kertonut salasanaa. Ihan niin tyhmä en sentään ole, etten olisi kysynyt.
-AP
[/quote]
Miksei kertonut, kai perusteli jotenkin?
Jos se on työkone ja nazi-pomo pakottaa pitämään perheen poissa koneelta. Rakentakaa toinen johtosysteemi toiselle koneelle kun ukkosi tulee.
Ukkosella on muutenkin hyvä irroitella tietsikat, modeemit ja telkkarit sähköverkosta ja tietoverkosta. Joten ei kuitenkaan voisi mitää kuunnella isosta kaiuttimesta ;)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:51"]
No valittaa täällä ihmiset turhemmastakin, huoh. :D
Ulkona sataa kaatamalla ja ukkostaa, se siitä kesän ihanuudesta. On lapsille keksitty jo muuta tekemistä, eikä asia sinänsä vaivaa muakaan kuin vain sen osalta että lapset pettyivät turhaan. Koko tilanne käytännössä olis vältetty niinkin yksinkertaisesti että mies olis voinut sanoa, että on salasanan laittanut, ettei olisi turhaan tullut lapsille luvattua.
Lauantaina salasanaa ei kuitenkaan vielä ollut, eikä mies ole sanallakaan maininnut ottavansa tuon koneen itselleen. Olisi myös voinut laittaa toisen koneen tuohon kiinni. Niin iso asia ei kuitenkaan oo kyseessä että viitsisin soittaa miehelle töihin onko meillä sitä ja sitä johtoa jne. Aikuiselta mieheltä jotenkin odottaa aikuisen käytöstäkin...
-AP
[/quote]
Monet mun lapsuuden parhaat muistot liittyvät kesäpäiviin, jolloin oli lämmintä mutta satoi ja ukkosti ja olin ulkona. Äiti ei antanut meidän millään kelillä olla koko päivää sisällä, vaan piti aina huolen, että ulkoilemme joka päivä. Eikä mulla koskaan ollut ulkona tylsää. Sisällä oli, jos ei ollut tekemistä.
[/quote]
Missään vaiheessa en tietääkseni sanonut että lapset olisivat olleet kokopäivän sisällä? Ulkoilleet ovat kyllä jo useamman tunnin aamupäivällä kun sää oli parempi. Saisivat mennä pihalle mun puolesta nytkin, mutta eivät halua. Piirtävät tällä hetkellä.
-AP
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:25"]Meillä olisi melkein helvetti irti tuollaisesta. Siis jos olisin kysynyt salasanaa, eikä mies olisi sitä mulle kertonut.
Ihan periaatteessakaan noin ei käyttäydytä toiselle aikuiselle v
[/quote]
Kerrostaloissa ei ukkosella oo vaikutusta sähköverkkoon. Koskaan ei oo irrotettu johtoja 30v asumisen aikana eikä mitään ole sattunut.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:18"]
-AP
[/quote]
Miksei kertonut, kai perusteli jotenkin?
[/quote]
Ei perustellut mitenkään, vastasi tosi lyhyesti vaan ettei ehdi nyt. En kyllä usko että kertoo kotiin tultuaankaan. Todennäköisesti vaivihkaa poistaa salasanan tai sitten virittää kaikessa hiljaisuudessa toisen koneen tuon tilalle. Vastausta tuskin saan nätisti kysymällä.
-AP
Hitto mikä parisuhde teillä on ap! Mies ei pidä sua tasavertaisena kumppanina, kenties olet hänelle samalla tasolla kuin lapsenne.
Kai sentään palvelet miestäsi kuin kunnollinen piika ennenvanhaan?
Eli miehesi tekee huvikseen tälläistä kiusaa?
Tässä pari ohjetta jolla kone voi aueta ilman salasanaa.
AP: Tuota varten kannattaa koneille pistää kaikille omat profiilit. Yhteiskäyttöinen kone sinäänsä nyt ei tarvitsisi kuin sen yhteisen profiilin, mutta joskus voi olla tarve sille, että omat asiat eivät leviä koko perheelle. Siksi on hyödyllistä se, että kaikille tehdään oma profiili, tai kenties tuollaiselle koneelle aikuisille omat ja sitten lapsille/musiikinkuuntelua varten yksi profiili. Opettele tekemään se itse, niin et ole miehen varassa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:45"]Hitto mikä parisuhde teillä on ap! Mies ei pidä sua tasavertaisena kumppanina, kenties olet hänelle samalla tasolla kuin lapsenne.
Kai sentään palvelet miestäsi kuin kunnollinen piika ennenvanhaan?
[/quote]
En sentään. Ihan hyvänä ja tasavertaisena oon pitänyt meidän parisuhdetta ennen tätä. Liekö tuolla joku 30-kriisi aluillaan kun nyt yllättäen ilmenee tällaista käytöstä. Aiemminkin mies on kyllä ollut hyvin vaitonainen jos on hävennyt käytöstään ja kaikessa hiljaisuudessa yrittänyt korjata asian. Sen perusteella päättelin, etten kysymällä todennäköisesti saisi vastausta. Oletin siis, että häpeäisi käytöstään.
Ihmettelen kyllä ettei sanonut salasanaa laittaneensa, olis ollut mulle ihan ok jos olisin tiennyt ettei konetta voi käyttää.
Isin lelut on isin leluja ja lasten lelut lasten leluja.