Onko muita perheitä joissa isä kokkaa enemmän kuin äiti?
Kommentit (10)
Mies kokkaa aina tai ainakin suurimmaksi osaksi. Itse enemmänkin leivon sitten jälkiruoat ja sen semmoiset. Mies on hyvä kokki!
Täällä! Jälkien siivoamisessa ja tiskaamisessa ei kyllä ole yhtä innokas... Mutta hyvää ruokaa laittaa.
Lapsuuden kodissani oli. Äiti on (mm.) keittiöalan ammattilainen, mutta isä kokkasi kotona, leipoikin jonkin verran, vaikka sitä äiti enimmäkseen teki. Nyt veikkaan, että heillä menee puoliksi, kahdestaan asuvat. Meilläkin taitaa olla 50/50 oman mieheni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 13:40"]Meillä.
[/quote]
ja jatkan vielä, että samoin oli lapsuudessani.
Meillä. Mä teen vaan satunnaisesti ja silloin ruoka on jotain yksinkertaista tyyliin makaronilaatikko.
Meillä mies tekee useimmiten ruuan. Minäkin kyllä osaan, mutta pääasiassa teen muita kotihommia kun hän huolehtii tuosta ruokapuolesta.
Meilläkin. Mies on loistava kokki.
Mutta myös lapsuudenkodissani isäni teki ruokaa yhtä paljon kuin äiti, mikä oli aivan tavatonta maaseudun pienviljelijäperheessä Pohjanmaalla siihen aikaan, ehkä on vieläkin. Leipoi myös paljon kakkuja ja pikkuleipiä. Laittoi joskus ovet lukkoon kun aloitti kakkutehtailun ettei naapurin isäntä yllätä niinkin epäilyttävässä puuhassa :)
Edellä mainituista johtuen pidän miehiä jotka eivät osaa tai halua tehdä ruokaa melkoisina tallukoina. Sekä isä että mieheni ovat vielä sellaisia aika karuja äijämäisiä tyyppejä; jotenkin hyvään miehisyyteen kuuluu mun mielestä kokkaustaito.
Siskoni mies kokkaa paljon. Meillä mies pääosin käy kaupassa, suunnittelee ruoat ja myös tekee ne. Minä yleensä teen aamupalan meille (viikonloppuisin siis).
Monissa perheissä nainen tekee arkiruoat (jauhelijhakastikkeet ja makaronilaatikot) ja mies viikonlopun fancymmät pöperöt. Meillä mies tekee pääosin kaiken. Kermaperse kun on ei tykkää tekemestäni normaalista arkiruoasta.
Asun jo omillani, meillä kokkaan minä mutta vanhempieni luona isä kokkaa, äiti on maailman surkein laittamaan ruokaa...