Mielenterveysongelma?
Hei vaan kaikki, en jaksa kertoa kuin tiivistetysti mutta koska minulla ei ole muutakaan paikkaa mistä aloittaa asioiden purkaaminen kysyn teiltä neuvoo ja mielipiteitä.
Eli mullon sellaine olo että sisällä on hirveä taakka mistä tekisi mieli purkaa ajatuksia, mutten tiedä enää mistä aloittaa ja mikä edes ahdistaa!
Kaikki? Lapsuuden aikaiset ikävät kokemukset? Hankala sanoa.
Jo 4-5 vuotiaasta asti mua kuletettii terapias ku olin "levoton" ja minulla oli pakko-oireita. Sen jälkeen pakko oireet laantuivat alakoulu iässä ja kaikki näytti menevän hyvin.
Äidin masennusta pitkään katselleena minusta tuli kylmä, luotaantyöntävä sielu ja jotenkin todellatodella hankala puhua omista tunteistaan kenellekään. Nykyään, edellisten 5-10 vuoden aikana sosiaalisesta ja iloisesta ihmisestä, musta on tullu vainoharhanen, en luota kehenkään, pelkään kaikkea, pelkotiloja löytyy, ahdistaa usein ja välillä on todella hyviäkin päiviä. Tuntuu että elän kehässä ja olen joka ihmiselle eri persoona. Siis aivan kamalaa toivottavasti joku osaa auttaa. Anteeksi tilitys, hyvää yötä kaikille!
Kommentit (3)
Psykoterapia auttaa pahassa jamassa. Minulla on dissosiaatihäiriö ja bipolaarihäiriö ja käyn säännöllisesti juttelemassa terapeutille. Sekä syön lääkkeitä ohella. :)
Kannattaa varmaan varata jollekin terapeutille aika, osaavat siellä auttaa ja kuunella.