Kuinka paljon teille kertyi painoa raskauden aikana?
Minulle 20kg... 12kg on lähtenyt ja 4kk synnytyksestä.. Nyt paino junnaa paikallaan...
Kommentit (45)
Mitä hoikempi nainen, sitä enemmän kiloja tulee keskimäärin raskauden aikana. Huvittaa ne lihavat äidit, jotka ylpeilevät sillä, että kiloja tuli "vaan" 7... Tekis mieli aina silloin kommentoida, että onpahan noita kyllä sulle kertynyt jo ennen raskautta.... :)
18kg oli synnytyksen jälkeisenä päivänä. Sen jälkeen en ole käyny vaalla
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 10:19"]
Mitä hoikempi nainen, sitä enemmän kiloja tulee keskimäärin raskauden aikana. Huvittaa ne lihavat äidit, jotka ylpeilevät sillä, että kiloja tuli "vaan" 7... Tekis mieli aina silloin kommentoida, että onpahan noita kyllä sulle kertynyt jo ennen raskautta.... :)
[/quote]
Niin ja mitä sillä vähäisillä raskauskiloilla ylpeilemäänkään: laihduttaminen/ruoan liiallinen kyttääminen tavoitteena vähäiset (alle 10 kg) raskauskilot on huonoksi vauvalle. Just luin tieteellisestä tutkimuksesta, jossa todettiin, että mitä suurikokoisempi vauva, sitä terveempi elämä vauvalla on kokonaisuudessaan edessään. Jos Äiti säilyy raskaudenkin aikana kovin hoikkana, edistää tämä vauvan pienikokoisuutta. Mulle ainakin lapseni tulevaisuuden hyvinvointi on tärkeintä, ei se, montako kiloa tulee raskauden aikana. En kuitenkaan tarkoita, että kenenkään äidin tarvitsisi yli 15 kg lihoa tuolloin. Itselle tuli aiemmisssa raskauksissa noin 12 kg ja nyt näyttäs tulevan muutama kilo enemmän. Ei haittaa, koska en ole koskaan ollut laihempi kuin ekan raskauden imetyksen loppumisen jälkeen, painoindeksini oli tuolloin 20, kun se normisti on 21,3.
Mainittakoon vielä, että ukkoni on joku laihuuden ihannoija, on hirveän huolissaan siitä, jos mulla kroppa menee. Annan piut paut sellasille ajatuksille, ehdin kyllä vetään vaunulenkkiä ensi talvena lumisohjossa kuin lumisohjossa, eiköhän ne kilot saa aika kyydillä kyytiä ;) meikäläisen lenkit kun estyvät vain yli 35 asteen helteessä, yli 25 asteen pakkasessa tai rankkasateella/ukonilmalla.
Lähtömitat 66kg/168cm. Siihen tuli kevyet 30 kiloa lisää. Nyt puolivuotta synnytyksen jälkeen paino on 64kg, enkä ole mitenkään laihduttanut :D