Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat: jos teini kertoo ettei ole hetero..

Vierailija
23.05.2014 |

miten suhtaudutte/suhtautuisitte? Mitä sanoisitte, jos vaikka tytär kertoisi seurustelevansa tytön kanssa tai poika olevansa homo?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppia

Vierailija
2/8 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin, että seksuaalisuus on monimuotoista ja että kannattaa kuunnella omia tuntemuksiaan. En tekisi asiasta sen suurempaa numeroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Omat lapset ovat omia rakkaita lapsia. Se kuka heidät tekee onnelliseksi on heidän valintansa. Olisin ehkä aluksi hämmentynyt, mutta toivottaisin lasteni seurustelukumppanit lämpimästi tervetulleeksi talooni :)

Vierailija
4/8 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin haluavani tavata hänen ystävänsä, ja että suvun vanhoille pieruille ei asia olisi välttämättä ok, mutta se ei tarkoita sitä etteivät ne välitä sinusta. Minulle on tärkeää, että löydät oman paikkasi tässä elämässäsi

Vierailija
5/8 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että olen iloinen että kerroit ja rakastan sinua.

Vierailija
6/8 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että selvä. Hyvä kun kerroit. Ja sitten kysyisin, haluaako teini että kerron muille, esim isälleen.

Vierailija
7/8 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei lapsen seksuaalisella suuntautumisella ole mitään väliä, rakastan häntä oli mikä oli. Joten sanoisin varmaan, että olen iloinen, että kertoi. Ja tietysti, että minulle voi asiasta puhua avoimesti.

Vierailija
8/8 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 01:08"]

suvun vanhoille pieruille ei asia olisi välttämättä ok, mutta se ei tarkoita sitä etteivät ne välitä sinusta

[/quote]

Tietysti sitä välittää omaa arvovalta-asemaansa huojuttavista sattumuksista, ja erityisesti sellaisista, jotka nostavat esiin silkan typerän ja vahingollisen herkkäuskoisuuden omassa jo toteutuneessa elämässä.

Minä ainakin häpeäisin silmät päästäni, jos tietäisin jomman kumman vanhemmistani ryömineen ulos niin vähä-älyisistä vanhemmista, etteivät he vielä vuosikymmenien näkemän ja kokemankaan perusteella ymmärrä olla olematta homofobisia.

Tämä koko ilmiö on sellainen, jossa torjuvan asenteen taustalla voi piillä tasan kaksi asiaa:

a) kyvyttömyys yhdistellä asioita ja tehdä oikeita johtopäätöksiä saatavissa olevan tiedon nojalla, eli ajatuksen hapuileva matalalentoisuus

b) harkittu ja tarkoituksellisen vihamielinen asennoituminen on kehitetty oman edun edistämiseksi vastaavalla tavalla vihamielisessä ja - uskovaista terminologiaa lainatakseni - lakihenkisessä ympäristössä, jossa maailmankuva rakentuu vahvasti nollasummapeliperiaatteen ympärille