Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako miehesi (tai sinä) metsästää ja kalastaa

Vierailija
15.07.2014 |

ja tarvittaessa kasvattaa perunat itse? Jos tulee joku katastrofi ja ruuan hankinta vaikeutuu.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastaa osataan, muuta ei.

Vierailija
2/8 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastaa osataan molemmat, miehellä on ollut metsästyskortti. Tiedän miten juureksia kasvatetaan, mutta en oel vuosiin tehnyt ja marjoja poimin mielelläni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osaa kalastaa, varmaan minäkin osaisin. Osaan kasvattaa pottuja, porkkanoita, sipuleita, tomaattia ja chiliä. Ja mansikoita! Osaan myös huolehtia lehmistä ja possuista:) ja lampaista kesäisin.

Luulen että pärjättäis ihan hyvin. Itseasiassa nauttisin oman pikku tilan pitämisestä, ennen asuin kesäisin mökillä ja minulla oli iso kasvimaa. Oli ihanaa, nykyisessä työssä loma vain 2vk kesällä joten ei vaan ehdi.

Vierailija
4/8 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies metsästää mutta aika heikoin tuloksin. Jos henki olisi siitä kiinni niin viettäisi varmaan yöt metsässä että jotain saadaan syöty.

Vierailija
5/8 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikkiin kolmeen

Vierailija
6/8 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa.

Mies kalastaa ja metsästää. Pakkasesta löytyy tällä hetkellä (enää) kaksi jänistä ja metso.

Vierailija
7/8 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastaa osaan ja kasvattaa juureksia ja vihanneksia. Marjoja saa metsästä, vettä lähteestä.

Vierailija
8/8 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kasvatetaan vihanneksia ja juureksia. Marjoja ja sieniä kerätään metsästä. Puutarhassa kasvaa lisäksi omenoita, luumuja, kirsikoita, mehumarjoja. Kalastetaan. Kellarit ja varastot löytyy itseltä, samoin puulla toimivat lämmityslaitteet, uunit ja hella. Säilöntä-, keruu- ja ruuanlaittotaitoja yritetään edelleen monipuolistaa.

Jos tiukka paikka tulisi, kerättäisiin myös muuta luonnosta, mm. kasveja ja muurahaisenmunia (helpompi hankkia proteiinia kuin metsästämällä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan