Mitä palstan jeesustelijat ei tiedä
Moni on varmasti huomannut, miten tietynlaisiin ketjuihin ilmestyy aina näitä ylemmyydentuntoisia jeesustelijoita mitätöimään ja vähättelemään aloittajien tunteita tyyliin: "Miten voit olla kateellinen/mustasukkainen? Onko sulla huono itsetunto? Itse en KOSKAAN tunne kateutta/mustasukkaisuutta. Olen onnellinen muiden puolesta." Ja blaablaa.
Mutta. He eivät tiedä, että itse asiassa osoittaa hyvää itsetuntoa, että rohkenee nämä vaikeat tunteet itselleen myöntämään ja niistä avoimesti puhumaan. SE vaatii hyvää itsetuntoa - ei se, että ei kokisi näitä hirveän yleisiä ja inhimillisiä tunteita.
Joten te, jotka rohkenette palstalla tuoda kivuliaita tunteita keskusteluun, olkaa ylpeitä itsestänne! Vaikeiden tunteiden julkituomiseen ei heikolla itsetunnolla varustetut pysty. Yleensä he kieltävät vaikeat tunteet itseltään ja luulevat olevansa sellaisen "yläpuolella". Älkää siis antako jeesustelijoiden mitätöidä/vähätellä tunteitanne. Heillä on ongelma, ei teillä.
Kommentit (2)
Olen uskossa ja annan kaikki vaikeat tunteeni ja syntini Jeesukselle. Hän parantaa ja eheyttää. En silti koskaan tule ihmisenä täydelliseksi enkä ole toisten yläpuolella. Koetan pitää toisia itseäni parempana.
Minä olen parempi ihminen, ole sinä hiljaa ja mene jonnekin kiven alle piiloon. Sinulla ei ole oikeutta mihinkään.