Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret naiset ja nariseva puheääni

Vierailija
13.07.2021 |

Kuulostavat ihan ruosteisilta saranoilta. Ei viitsi kauan kuunnella. Tätä esiintyy jo ihan kaksikymppisten kohdalla. Kamalaa kuunneltavaa!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tämä tapa yhdistetään juuri nuoriin naisiin, kun narisijoita on molemmissa sukupuolissa ja kaikissa ikäryhmissä. Mua ei yleensä narina haittaa, mutta kerran, kun kuuntelin radiota ja n. kolmekymppisen miestoimittajan puhe oli lähinnä pelkkää narinaa, mun oli pakko vaihtaa kanavaa.

Vierailija
42/49 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ankea puheääni on matalaääniset miehet, sellainen karhea matala ääni. Aivan kun niillä olisi ikuinen flunssa päällä.

Miehellä kuuluukin olla matala ääni. Naisella ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta on ollut keskustelua jo melkein 100 v.

Ihmiset ovat voivottelleet naisten puhetapaa vuosikausia.

Vierailija
44/49 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen ankea puheääni on matalaääniset miehet, sellainen karhea matala ääni. Aivan kun niillä olisi ikuinen flunssa päällä.

Mutta joillain miehillä se ääni on flunssaisen kuuloinen. Matala toki voi olla mutta ei sellainen.

Vierailija
45/49 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tyylin. En tiedä mistä ne sen kopioi mutta se on ärsyttävää. Olen myös stadista mutta en puhu naristen.

Vierailija
46/49 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut "nariseva" ääni varmasti ainakin esimurrosikäisestä saakka. Pystyn sitä kyllä halutessani muuttamaan mutta aina kun alan puhua putkeen enemmän niin sieltä se tulee. Luulen että ihan geneettinen ongelma ainakin itsellä. :(

Vierailija
47/49 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tuo puhetapa on opeteltua. Naristaan ja venytetään, luultavasti olettavat olevansa cooleja. Aivan hirveää.

Täytyy olla. Entäs muinaisten Suomifilmien "heleä-ääniset" permanenttipäiset "näpsäkät neidot"? Kauheaa kimitystä. Mihin on kadonnut yksilöllisyys ja miksi oma persoona apitää peittää laumasieluisuuden alle?

Jotenkin tajuaa vielä muodin, mutta että pitää äänikin säätää vallitsevan trendin mukaiseksi? Nirinari.

Suomifilmien heleä-ääni johtui sen aikaisesta huonosta äänitystekniikasta.

Vierailija
48/49 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joillain miehillä se ääni on flunssaisen kuuloinen. Matala toki voi olla mutta ei sellainen.

Nariseva miesääni mm. Renny Harlinilla.

Vierailija
49/49 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastetut sukupuolitaudit, tupakka ja viski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan